Metro: Last Light - Pallar din PC trycket?

Inaktiv

Det är alltid så att systemkraven som vissas innan spelet har släppts är systemkrav som med säkerhet klarar av spelet, i verkligheten krävs lägre systemkrav.
Nog tror jag att min i5-3570k, 16 gig ram och geforce gtx 660ti klara detta spel optimalt. Anti aliasing behöver man inte höja så mycket, man ser ändå inte skillnaden om man inte letar efter det.

Medlem

De här är grabbarna som verkligen är kungar på att optimera sina spel, eller hur var det nu igen...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd

Inga problem där, klarar lätt av det på rekommenderat. Så krävande är inte detta spel som folk påstår.

Inaktiv
Skrivet av Pawbelt:

Inga problem där, klarar lätt av det på rekommenderat. Så krävande är inte detta spel som folk påstår.

Man är orolig över att det ska vara lika dåligt optimerat som sin föregångare. Då spelar ju systemkraven mindre roll, om spelet inte fungerar som det borde.

Älskade Metro 2033 ändå, apokalypsens överlevande i en tunnelbana istället för någon stor mesig öken

Avstängd
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Pawbelt:

Inga problem där, klarar lätt av det på rekommenderat. Så krävande är inte detta spel som folk påstår.

Man är orolig över att det ska vara lika dåligt optimerat som sin föregångare. Då spelar ju systemkraven mindre roll, om spelet inte fungerar som det borde.

Älskade Metro 2033 ändå, apokalypsens överlevande i en tunnelbana istället för någon stor mesig öken

Tycker inte föregångaren var så dåligt optimerat, passade på när man fick tag i det gratis från facebook eller vart det var. Man fick en key att skriva in på steam, jag tycker det var relativt bra optimerat.

Kan hålla med om att det var trevligt att få köra lite survive nere i tunnelbanor istället för öknen som i fallout m.m.
Mystiken i spelet är riktigt mysig med och lite utav skräcken som kommer med till och från är nice också.

Har gett mig på första boken nu med ^^

Medlem

Det bör inte vara några problem, har en 15 3570K CPU med 4,4 GHz och ett GIGABYTE 670 3x Windforce Edition samt 16GB 1600 MHz minne.

Man lär väl kunna spela på high i alla fall med stadig FPS. Men första Metro var väldigt dåligt optimerat till PC tycker jag.

Medlem

Ha ha ha... Så jävla komiskt.

De har tagit de absolut kraftfullaste grafikkorten och satt på optimalt. Det gäller väl ändå alla spel. Lol...

Nvidia är ännu mer specifika

"Graphics Card: GeForce GTX 680 SLI / GeForce GTX 690 / GeForce GTX TITAN"

http://www.geforce.com/whats-new/articles/metro-last-light-bu...

LOL*


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Inaktiv
Skrivet av Pawbelt:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Pawbelt:

Inga problem där, klarar lätt av det på rekommenderat. Så krävande är inte detta spel som folk påstår.

Man är orolig över att det ska vara lika dåligt optimerat som sin föregångare. Då spelar ju systemkraven mindre roll, om spelet inte fungerar som det borde.

Älskade Metro 2033 ändå, apokalypsens överlevande i en tunnelbana istället för någon stor mesig öken

Tycker inte föregångaren var så dåligt optimerat, passade på när man fick tag i det gratis från facebook eller vart det var. Man fick en key att skriva in på steam, jag tycker det var relativt bra optimerat.

Kan hålla med om att det var trevligt att få köra lite survive nere i tunnelbanor istället för öknen som i fallout m.m.
Mystiken i spelet är riktigt mysig med och lite utav skräcken som kommer med till och från är nice också.

Har gett mig på första boken nu med ^^

Den är riktigt bra, läste den förra sommaren parallellt med spelet

Medlem

Bara att driva igång Diesel verket å tuta å köra:-P

Medlem
Skrivet av Hondo:

Det är alltid så att systemkraven som vissas innan spelet har släppts är systemkrav som med säkerhet klarar av spelet, i verkligheten krävs lägre systemkrav.
Nog tror jag att min i5-3570k, 16 gig ram och geforce gtx 660ti klara detta spel optimalt. Anti aliasing behöver man inte höja så mycket, man ser ändå inte skillnaden om man inte letar efter det.

Fan dillar du om?
Anti Aliasing varierar från spel till spel och gör för det mesta en enorm skillnad om man inte är inte blind.
Dessutom sätts ju alltid kraven på gränsen så att så många som möjligt ska tro att de kan spela det på sin dator, det säger ju säg självt för fan de vill ju inte skrämma bort kunder?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hondo:

Det är alltid så att systemkraven som vissas innan spelet har släppts är systemkrav som med säkerhet klarar av spelet, i verkligheten krävs lägre systemkrav.
Nog tror jag att min i5-3570k, 16 gig ram och geforce gtx 660ti klara detta spel optimalt. Anti aliasing behöver man inte höja så mycket, man ser ändå inte skillnaden om man inte letar efter det.

Fan dillar du om?
Anti Aliasing varierar från spel till spel och gör för det mesta en enorm skillnad om man inte är inte blind.
Dessutom sätts ju alltid kraven på gränsen så att så många som möjligt ska tro att de kan spela det på sin dator, det säger ju säg självt för fan de vill ju inte skrämma bort kunder?!

"...tro att de kan spela det..."?
De vill inte att folk ska tro att de kan spela det på sina datorer, de vill ha nöjda kunder som kan spela det, och dessutom vill de inte att man ska återlämna spelet för att de angav fel systemkrav. I USA kan speltillverkare bli stämda om de får folk att tro att de kan spela spelet genom att ange systemkraven så som du tänker.
systemkraven är alltid lite lägre än vad som anges.

Anti alians skillnaden mellan nivåerna låg och mitten är omärkbart när man väl kommer in i spelet, samma sak mellan nivåerna hög och mitten. Ingen vettig människa spenderar sina speltimmar genom att kolla hur stor skillnad anti aliasing gör på spel grafik.

Medlem

Men fasiken vad jobbiga de är. -.-


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Hondo:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hondo:

Det är alltid så att systemkraven som vissas innan spelet har släppts är systemkrav som med säkerhet klarar av spelet, i verkligheten krävs lägre systemkrav.
Nog tror jag att min i5-3570k, 16 gig ram och geforce gtx 660ti klara detta spel optimalt. Anti aliasing behöver man inte höja så mycket, man ser ändå inte skillnaden om man inte letar efter det.

Fan dillar du om?
Anti Aliasing varierar från spel till spel och gör för det mesta en enorm skillnad om man inte är inte blind.
Dessutom sätts ju alltid kraven på gränsen så att så många som möjligt ska tro att de kan spela det på sin dator, det säger ju säg självt för fan de vill ju inte skrämma bort kunder?!

"...tro att de kan spela det..."?
De vill inte att folk ska tro att de kan spela det på sina datorer, de vill ha nöjda kunder som kan spela det, och dessutom vill de inte att man ska återlämna spelet för att de angav fel systemkrav. I USA kan speltillverkare bli stämda om de får folk att tro att de kan spela spelet genom att ange systemkraven så som du tänker.
systemkraven är alltid lite lägre än vad som anges.

Anti alians skillnaden mellan nivåerna låg och mitten är omärkbart när man väl kommer in i spelet, samma sak mellan nivåerna hög och mitten. Ingen vettig människa spenderar sina speltimmar genom att kolla hur stor skillnad anti aliasing gör på spel grafik.

Du får dagens tratt! Jesus..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hondo:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hondo:

Det är alltid så att systemkraven som vissas innan spelet har släppts är systemkrav som med säkerhet klarar av spelet, i verkligheten krävs lägre systemkrav.
Nog tror jag att min i5-3570k, 16 gig ram och geforce gtx 660ti klara detta spel optimalt. Anti aliasing behöver man inte höja så mycket, man ser ändå inte skillnaden om man inte letar efter det.

Fan dillar du om?
Anti Aliasing varierar från spel till spel och gör för det mesta en enorm skillnad om man inte är inte blind.
Dessutom sätts ju alltid kraven på gränsen så att så många som möjligt ska tro att de kan spela det på sin dator, det säger ju säg självt för fan de vill ju inte skrämma bort kunder?!

"...tro att de kan spela det..."?
De vill inte att folk ska tro att de kan spela det på sina datorer, de vill ha nöjda kunder som kan spela det, och dessutom vill de inte att man ska återlämna spelet för att de angav fel systemkrav. I USA kan speltillverkare bli stämda om de får folk att tro att de kan spela spelet genom att ange systemkraven så som du tänker.
systemkraven är alltid lite lägre än vad som anges.

Anti alians skillnaden mellan nivåerna låg och mitten är omärkbart när man väl kommer in i spelet, samma sak mellan nivåerna hög och mitten. Ingen vettig människa spenderar sina speltimmar genom att kolla hur stor skillnad anti aliasing gör på spel grafik.

Du får dagens tratt! Jesus..

Den passar i din mun.

Medlem

Jag tror min burk pallar av de optimala inställningarna med bra fps, har geforce 660ti dock. Får hålla tummarna att Nvidia släpper bra rutiner till release


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

För de som undrar lite om optimeringen och dyligt borde läsa första inlägget i följande tråd på NeoGAF.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=541866

Informationen där kommer från Nvidias ansvarige bakom www.geforce.com.

Precis, stämmer bra med det jag nämnde.. Tack för länken.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar