Definitiva slutet för L.A. Noire-studion?

Robot
Definitiva slutet för L.A. Noire-studion?

Flera rykten pekar på att sagan om före detta Team Bondi-teamet och deras nextgen-titel är över.

#team-bondi, #whore-of-the-orient, #la-noire


Inaktiv
Definitiva slutet för L.A. Noire-studion?

Nooooooo! Såg ju riktigt spännande ut

Medlem

Så länge Rockstar ser till att göra en uppförljare till LA Noire så är jag inte alltför upprörd. Glad att Bondi lagt ner, är det sant hur de behandlade sina anställda är det sjukt. Dock hade det såkalrt varit trevligt att se dem fortsätta leverera, men inget säger att vi inte kommer träffa dem igen i andra företag.

Medlem

Varför försökte man inte kickstarta?

Medlem

Fan va tråkigt LA. Noire är ett av de bästa spel jag någonsinn spelat! Hoppas det kommer något spel så bra som det i framtiden.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Varför försökte man inte kickstarta?

Kickstarta och kräva in $50M?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Fan!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Varför försökte man inte kickstarta?

Kickstarta och kräva in $50M?

Man får väl Göra spelet i en rimligare budget? sen så behöver man nödvändigtvis inte kickstarta 50 miljoner dollar, det kan räcka med 1-2 miljoner så får de napp på investerare.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ztreek:

Varför försökte man inte kickstarta?

Kickstarta och kräva in $50M?

Man får väl Göra spelet i en rimligare budget? sen så behöver man nödvändigtvis inte kickstarta 50 miljoner dollar, det kan räcka med 1-2 miljoner så får de napp på investerare.

Det är ju ett AAAspel till PS4 och Xbox(uh)3, jag tror nog inte man vill att det skall se ut som dota...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kör en kickstarter nu för fan

Medlem

Tråkigt, jag har stor respekt för deras jobb de la på L.A. Noire som var ett väldigt innovativt spel och väldigt unikt.

Synd att man inte får se ett Miami Vice Noire


signatur

// Bacon <3

Medlem

Tråkiga nyheter LA Noire va ett oerhört bra spel och ett gott tecken på att dom hade talang.

Medlem

Tyckte tvärtom. La Noire var rätt mediokert. Kändes som de stressade ut det. Fanns inte mycket innehåll.

Medlem

Bra


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är ju ett AAAspel till PS4 och Xbox(uh)3, jag tror nog inte man vill att det skall se ut som dota...

Som jag sa... Man får väl göra om spelet i rimligare budget. skippa next gen konsoler och kör på en PC version från kickstarter, onödigt å döda ett spel som redan är i produktion.

Medlem

H

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Hipshot:

Det är ju ett AAAspel till PS4 och Xbox(uh)3, jag tror nog inte man vill att det skall se ut som dota...

Som jag sa... Man får väl göra om spelet i rimligare budget. skippa next gen konsoler och kör på en PC version från kickstarter, onödigt å döda ett spel som redan är i produktion.

Håller med!
Alla speltillverkare borde utgå från PC, då blir det enklare att anpassa spelen till respektive konsoler än tvärtom.

En liknelse: En bild som är tagen i 640x480 som man förstorar upp till 1920x1080, vilket inte blir så snyggt. Det är ungefär samma som att man portar ett konsolspel till PC.

Trist iaf. hade sett framemot spelet


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Fan va tråkigt LA. Noire är ett av de bästa spel jag någonsinn spelat! Hoppas det kommer något spel så bra som det i framtiden.

Samma här. Fantastiskt bra spel........


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

En liknelse: En bild som är tagen i 640x480 som man förstorar upp till 1920x1080, vilket inte blir så snyggt. Det är ungefär samma som att man portar ett konsolspel till PC.

Trist iaf. hade sett framemot spelet

Inte riktigt så det funkar dock
Oftast så görs texturer i 2k(?) upplösning och skalas ner, precis som i filmindustrin.

Men ändå får vi fula spel till PC ett mysterium.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Tyckte tvärtom. La Noire var rätt mediokert. Kändes som de stressade ut det. Fanns inte mycket innehåll.

Håller faktiskt med dig, när nyhetens välbehag hade lagt sig så var det bara kvar en klyschig och repetitiv känsla utan så mycket att göra.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av SgtBlack:

En liknelse: En bild som är tagen i 640x480 som man förstorar upp till 1920x1080, vilket inte blir så snyggt. Det är ungefär samma som att man portar ett konsolspel till PC.

Trist iaf. hade sett framemot spelet

Inte riktigt så det funkar dock
Oftast så görs texturer i 2k(?) upplösning och skalas ner, precis som i filmindustrin.

Men ändå får vi fula spel till PC ett mysterium.

Klart det inte går till så men det är en bra liknelse

Men jag håller med, det är banne mig ett mysterium


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Hipshot:

Det är ju ett AAAspel till PS4 och Xbox(uh)3, jag tror nog inte man vill att det skall se ut som dota...

Som jag sa... Man får väl göra om spelet i rimligare budget. skippa next gen konsoler och kör på en PC version från kickstarter, onödigt å döda ett spel som redan är i produktion.

Mm men nu är man kanske inte intresserad av att avvika från sin vision genom att göra en budgetvariant av den, utan lägger då hellre projektet på hyllan och går vidare till annat.

Jag vet att jag hade resonerat så, i alla fall.

Medlem

Detta var tråkiga nyheter, det verkade sjukt intressant. L.A Noir är trots sina brister ett fantastiskt spel! Helt klart en favorit!

Man får hoppas att Team Bondi snubbarna hittar in i spelvärlden igen och får finansiering för deras ambitiösa projekt


signatur

Nämen!

Medlem

Riktigt tråkigt, dom förtjänade verkligen inte detta öde. LA Noire hade jag riktigt roligt med, det var det näst bästa spelet år 2011 efter Deus Ex: Human Revolution enligt mig.

Det enda jag inte gillade med spelet var att pc versionen var cappad till 30fps vilket orsakade lagg när man körde bil, specielt i de senare delarna då lagget ökade av någon anledning, annars hade jag riktigt kul med spelet.

Jag håller tummarna stenhårt att Rockstar får ta över licensen, dom har bevisat att dom kan göra annorlunda men bra spel av andra märken, kolla bara på Max Payne 3


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar