Bethesda fortsätter teasa – men vad?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Det som verkligen får mig att bli fundersam är just den Österrikiska LPn som var med i första klippet...

Den LP'n fick mig att bli hyffsat säker på att det är just Fallout det rör sig om.

Skrivet av Spökbröd:

Eftersom det inte var Fallout 4 så skiter jag i det nu.

Antagligen är det Fallout 4 (eller i alla fall inom Fallout-universumet)


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fallout Online?

EDIT: Nä, inget Fallout alls, det var inte bara Fallout 4 som dementerats.

Medlem

Det jag kan nästan se vid blommorna alltså bakom dem så ser det ut som om det är på nå industri område eller nåt fattigt område iallafall och det enda jag kan förknippa mig till såna RPG spel så att säga så är det mesta dels STALKER så det kanske är nåt liknande? Eftersom där vid blommorna så att säga när man ser byggnaderna bakom så får jag STALKER vibbar.

Medlem

De kommer göra spel av True Blood...lol..pax för spela Eric!

Medlem

Nu vart detta lite långsökt men kunde inte släppa skiten! Tvångstanken kom upp och fick bara lov att plocka fram min gamla studiebok. Oj vad fel jag hade!! Det första jag såg var stängslen som var så otroligt nära portarna vilket är typiskt Brittiskt arkitektur. Rätt tänkt men helt fel.

Detta är med 100% säkerhet en tysk byggnad! Hur kom jag fram till detta?

*Designen på stängslet(Tyskt)
*Antalet fönster och hur tätt dom sitter ihop(Tyskt)
*Fönstrens kammare(Tyskt)

Säger bara grattis till er som gillar Wolfenstein, jag är dock inte en av dem.

Medlem

Fallout 4 HOPPAS HOPPAS HOPPAS!

Medlem

Videoklippens utformning påminner en del om de videoklipp Michael Kirkbride (Som skrev en hel del till Morrowind och har varit inblandad i Elder Scrolls till och från sedan dess) laddade upp på Youtube för några månader sedan. Dessa "memospores" var ett sorts ARG som relaterade till Elder Scrolls lore. Med tanke på att Pete Hines har nekat till att det är Falloutrelaterat så är det då troligt att det har med TES att göra. Men med tanke på att de just slutat upp med produktionen till Skyrim så är det svårt att säga vad.

Medlem
Skrivet av RexDeminZ:

Videoklippens utformning påminner en del om de videoklipp Michael Kirkbride (Som skrev en hel del till Morrowind och har varit inblandad i Elder Scrolls till och från sedan dess) laddade upp på Youtube för några månader sedan. Dessa "memospores" var ett sorts ARG som relaterade till Elder Scrolls lore. Med tanke på att Pete Hines har nekat till att det är Falloutrelaterat så är det då troligt att det har med TES att göra. Men med tanke på att de just slutat upp med produktionen till Skyrim så är det svårt att säga vad.

Såvida du inte visar några källor på påståendet så tycker jag det känns helt taget ur luften och inte alls troligt

Medlem

Vet inte om det redan har nämnts med under 1980 USA så drevs ett partilöst kampanj av fredsaktivister med meddelandet, "en värld fri från kärnvapen" vilket representerades av Solrosor. (Fallout 4?)

Kan vara någon slags rebus eller ordlek? Jag tänker på sol, och gammal frekvens. Så det utesluter inte fallout serien

Medlem

Efter en ännu djupare analys sv byggnaden så har jag kommit fram till att det KAN vara en mindre synagog. Judarna utövade/utövar spirituella handlingar i dessa byggnader.

Nu får det f*n vara nog! Måste återgå till mitt liv, haha...

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av RexDeminZ:

Videoklippens utformning påminner en del om de videoklipp Michael Kirkbride (Som skrev en hel del till Morrowind och har varit inblandad i Elder Scrolls till och från sedan dess) laddade upp på Youtube för några månader sedan. Dessa "memospores" var ett sorts ARG som relaterade till Elder Scrolls lore. Med tanke på att Pete Hines har nekat till att det är Falloutrelaterat så är det då troligt att det har med TES att göra. Men med tanke på att de just slutat upp med produktionen till Skyrim så är det svårt att säga vad.

Såvida du inte visar några källor på påståendet så tycker jag det känns helt taget ur luften och inte alls troligt

Vad vill du ha källa på?
Att Hines nekar till att det är falloutrelaterat? https://twitter.com/DCDeacon/status/324192731721265153
Eller Kirkbrides mystiska videos? http://www.youtube.com/user/memospore

I vilket fall som helst så är det vild spekulation. Precis som alla andra kommentarer i den här tråden.

Medlem

Går fortfarande att relatera till precis vad man vill, ser jag Wolfenstein så ser jag ju självklart kopplingen Solros = Svastika/Hakkors = Symbol För Solen = Nazisternas symbol.

Skoj att fortsätta spekulera iaf


signatur

Nämen!

Medlem

Fallout. No doubt about that! Lagom till PS4 releasen också förmodligen.

Wolfenstein kan inte uteslutas helt, dock vägrar jag tro att det faktiskt kan vara så..

Dishonored verkar inte stämma allt för bra överens med "temat" på någon av klippen.

Elder Scrolls; Dressman Edition, känns inte riktigt rätt heller..

Well played Bethesda, well played indeed.

Medlem

BUGS LIFE!


signatur

Denon / Pioneer

eld
Medlem

Som jag skrev i den andra tråden:

"
1. klippet har ingen slags tematisk koppling till varken fallout eller dishonored.

2. Bethesda softworks är inte bara utvecklare utan publisher och deras logo kommer alltid synas i trailers, utvecklaren till detta spel visades inte här då det hade avslöjat allt.

3. Zenimax skapades av bethesda softworks långt efter bethesda softworks skapades så folket i bethesda bestämmer även om zenimax tekniskt sett är moderbolaget där bestämmandet sker, zenimax äger också rättigheterna till fallout tex.

4. klippet har ALL slags tematisk koppling med andravärldskriget och nazityskland.

5. och som ryktet säger sig så utvecklas ett wolfenstein av ett zenimax(bethesda) ägt företag i sverige."

Medlem

Alla klagar på att det aldrig kommer något nytt & så är det enda ni vill ha en uppföljare ._.

Medlem

wolfestine gone farmville?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tror fortfarande att det är Fallout.

Allt i förra teasern hade referenser från Fallout. Även solrosor kan refereras till Fallout.

Det är uppenbart att det är nästa Fallout.

Det är inte Fallout... Sorry mannen.

Plants vs. Pyromaniacs

Medlem

Första bilden när snubben är i bild, en axel/arm långt upp i vänsterkanten? De är hängda, eller har onaturligt långa ben.

om det är en arm så har den samma färg som den andre killen skjorta, en uniform?

Medlem
Skrivet av eld:

Som jag skrev i den andra tråden:

"
1. klippet har ingen slags tematisk koppling till varken fallout eller dishonored.

4. klippet har ALL slags tematisk koppling med andravärldskriget och nazityskland.

1. Fel, fel och fel. Både byggnaden och solrosorna kan ha att göra med Fallout.

4. Precis som den förra teasern där ALLT hade koppling till Fallout.

Skrivet av Achtung:
Skrivet av Newklear:

Jag tror fortfarande att det är Fallout.

Allt i förra teasern hade referenser från Fallout. Även solrosor kan refereras till Fallout.

Det är uppenbart att det är nästa Fallout.

Det är inte Fallout... Sorry mannen.

Fel, i princip allt pekar på att det är Fallout.

Skrivet av caelestis:

Första bilden när snubben är i bild, en axel/arm långt upp i vänsterkanten? De är hängda, eller har onaturligt långa ben.

om det är en arm så har den samma färg som den andre killen skjorta, en uniform?

Jao, det är hyffsat uppenbart att personen blivit hängd, då man ser "ställningen" i övre vänstra hörnet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Struggle:

Går fortfarande att relatera till precis vad man vill, ser jag Wolfenstein så ser jag ju självklart kopplingen Solros = Svastika/Hakkors = Symbol För Solen = Nazisternas symbol.

Skoj att fortsätta spekulera iaf

Precis min tanke. Är ganska säker på att det är Wolfenstein det rör sig om.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Nomz:

Det står någon nisse i bakgrunden där som inte ser helt frisk ut.

Intressant idé om att det kan var Wolfenstein. Än mer intressant om Bethesda utvecklar ett FPS.

Man ser att han blivit hängd, så helt bra mår han nog inte.

Vart ser du att han har blivit hängd?
Det påpekas ju om och om igen att det inte är Fallout 4! (visserligen tror jag ju att det är ett dåligt skämt bara och att det faktiskt är Fallout 4.)
Ska bli kul att se hur de förklarar sig sen när de avslöjat det hela

Som sagt, man ser "ställningen" i övre vänstra hörnet och man ser även att han är en bit ovan mark, plus att han ser väldigt raklång ut precis som att han inte levde.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Robot Chicken: Anakin's Happy Place

De tror jag Star Wars med Robot Chicken tema

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fel, i princip allt pekar på att det är Fallout.

Fallout är och har alltid varit ett framtids-scenario sett från 50-talet, varken taggtråd eller klassisk musik har varit framträdande på något sätt.

Alla referenser har varit solklara kopplingar till andravärldskriget, och vaga kopplingar till ungefär allt annat i hela världen.

Du behöver dock inte oroa dig för den otäcka tanken att det inte är fallout4 dock, det är precis det ända tänkbara bethesda arbetar på, det som visas nu har inte med det att göra.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Newklear:

Fel, i princip allt pekar på att det är Fallout.

Fallout är och har alltid varit ett framtids-scenario sett från 50-talet, varken taggtråd eller klassisk musik har varit framträdande på något sätt.

Alla referenser har varit solklara kopplingar till andravärldskriget, och vaga kopplingar till ungefär allt annat i hela världen.

Du behöver dock inte oroa dig för den otäcka tanken att det inte är fallout4 dock, det är precis det ända tänkbara bethesda arbetar på, det som visas nu har inte med det att göra.

Taggtråd har funnits med i flera platser genom fallout-spelen och det representerar även mycket av den mentalitet som funnits med i spelen.

Sen att allt annat förutom taggtråden också pekat mot fallout gör ju inte saken värre direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Varför tror alla det är Fallout 4? Menar första teasern vi fick så stog det redan då att det inte har nåt med Fallout serien att göra. Visst skulle vara jäkligt nice med ett Fallout 4 gillade inte riktigt New Vegas.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

Taggtråd har funnits med i flera platser genom fallout-spelen och det representerar även mycket av den mentalitet som funnits med i spelen.

Sen att allt annat förutom taggtråden också pekat mot fallout gör ju inte saken värre direkt.

Stenhård representation när dom två första spelen inte hade någon taggtråd eller bach, eller solrosor, toaletter hade mer ikon-status i fallout universumet!

Se det från det här perspektivet: låt säga att Bethesda senare i framtiden kommer hinta om det självklara fallout 4, med lite inkspot, och jag skriker "prey2! dom hade ju en jukebox i prey1 och det är det musiken refererar till!"

Vad det här kan vara klurar man bäst ut med uteslutningsmetoden, och fallout kan lätt bli uteslutet med hjälp av många detaljer som inte alls passar, likt som många andra av bethesdas kommande titlar blir.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av eld:

Som jag skrev i den andra tråden:

"
1. klippet har ingen slags tematisk koppling till varken fallout eller dishonored.

4. klippet har ALL slags tematisk koppling med andravärldskriget och nazityskland.

1. Fel, fel och fel. Både byggnaden och solrosorna kan ha att göra med Fallout.

4. Precis som den förra teasern där ALLT hade koppling till Fallout.

Skrivet av Achtung:
Skrivet av Dunder:

Jag tror fortfarande att det är Fallout.

Allt i förra teasern hade referenser från Fallout. Även solrosor kan refereras till Fallout.

Det är uppenbart att det är nästa Fallout.

Det är inte Fallout... Sorry mannen.

Fel, i princip allt pekar på att det är Fallout.

Skrivet av caelestis:

Första bilden när snubben är i bild, en axel/arm långt upp i vänsterkanten? De är hängda, eller har onaturligt långa ben.

om det är en arm så har den samma färg som den andre killen skjorta, en uniform?

Jao, det är hyffsat uppenbart att personen blivit hängd, då man ser "ställningen" i övre vänstra hörnet.

Med all rättelse du gör åt andra och all förhoppning du byggt upp själv om att trots allt, så är det Fallout 4, kommer det bli rätt jobbigt för dig om det visar sig att inte vara Fallout 4. Pinsamt nästan.

Just sayin, men du kanske borde lugna ner dig med att "rätta" alla andras åsikter/spekulationer innan vi alla verkligen vet vad det rör sig om. I nuläget är det "anyones guess".


signatur

Nämen!

123
Skriv svar