Injustice: Gods Among Us

Robot
Injustice: Gods Among Us

Kända och okända DC Comics-hjältar drabbar samman för att en gång för alla avgöra vem som är störst, bäst och stinker mest ost. Och det visar sig bli en både hård och underhållande match.

#warner-bros-interactive, #mortal-kombat, #netherrealm, #mortal-kombat-vs-dc-universe, #midway


Medlem
Injustice: Gods Among Us

Jag hade detta förbeställt till Wii U men för er som också funderar på att köpa Wii U versionen, tänk om:

* Ingen DLC är bekräftad, vilket innebär att man kan bli utan många av de nya karaktärerna man kan bli sugen på när de väl kommer.

* Inget sammarbete mellan iOS appen och Wii U versionen vilket innebär att man inte kan få tillgång till många skins som ps360 har.

*Och det värsta av allt: Av någon anledning kan man inte spela online mot sina vänner på Wii U, du kan bara spela rankad match mot någon random. Finns inga alternativ till Private game eller Invite-a-friend eller liknande. Helt absurt!

Om detta patchas så kan det finnas möjlighet att jag plockar upp det billigt om några månader.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Recension samma dag stålis fyller 75 år

CFW
Medlem

Ostigt?!?! DC Comics ostiga, men allvarligt... suck! För den som ens har ett övergående intresse av serier känner väl för guds skull igen Cyborg eller Solomon Grundy.

Marvel är ostigare än ost serverad med lite extra ost. DC är mörkt, snyggt och laktosfritt.

Medlem

Fan va overkligt..

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Fan va overkligt..

Vad är overkligt ?


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

zsm
Medlem

I andra paragrafen ska det vara "Existensberättigande" väl, och inte Existensberättande?

Medlem

Testade demot och skrattade mycket åt den sköna stilen i spelet. Har spelet förbokat sedan ett par veckor


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Fan va overkligt..

LOL


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tror att för människor som vet vilka karaktärerna är och är hyfsat bekanta med DCs serier så är spelet mycket mer lockande.
Jag kan förstå att amerikanska speljournalister ger spelet högre betyg, då de antagligen är mer insatta i serie-kulturen i stort, medan i övriga världen, som inte är lika bekanta med DCs och Marvel urval av hjältar (förrutom de som har fått en film), har svårare att ta sig till de spelbara karaktärerna och ger därför spelet ett aning sämre betyg. Det reflekterar säkert även den publik som man skriver för. Jag vet inte hur pass välbekanta de svenska spelarna är med DCs olika serier. Går det ens att få tag på Injustice-serierna i svenska butiker?

Medlem

Jag tycker inte att DC Comics är passé men jag tror däremot att somliga karaktärer är inte alls lika stora i Sverige som dom är i USA. Jag menar vilken Svensson visste vem Gröna Lyktan var innan man började googla efter märkena på Sheldons T-Shirts i The Big Bang Theory? DC Comics har alltid legat steget efter Marvel och jag tycker det är bra att dom på senare dagar har blivit bättre på att marknadsföra sig själva. Jag säger bara två ord till: Givet köp

Medlem

Jag spelade mycket Mortal Kombat som barn, samt andra fightning spel. Gillade det nystartade MK! Detta som är gjort av samma grabbz kanske också kan leverera en och annan turnering vännerna mellan på helgen!

Någon som lirat på PS3? Vad tycker ni?


signatur

Niet.

Inaktiv

Kan det inte komma lite spel och gärna film med Mandrake,
när man var en liten parvel så var det en höjdare när Mandrake var med i Fantomen tidningarna.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

"Minst hälften av de här gycklarna känns skrattretande utdaterade "

Förstår inte innebörden av denna mening, får titeln ett minus pga en känsla recensenten har?

Jag känner direkt jag inte lirat på denna recension tyvärr.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Kan det inte komma lite spel och gärna film med Mandrake,
när man var en liten parvel så var det en höjdare när Mandrake var med i Fantomen tidningarna.

Oh, det skulle vara trevligt.

Mandrake är förövrigt ansedd att vara den första superhjälten från den amerikanska seriekulturen

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Pålis:

Kan det inte komma lite spel och gärna film med Mandrake,
när man var en liten parvel så var det en höjdare när Mandrake var med i Fantomen tidningarna.

Oh, det skulle vara trevligt.

Mandrake är förövrigt ansedd att vara den första superhjälten från den amerikanska seriekulturen

Fick mig att tänka på Defenders of the Earth. Älskade den serien som liten

Förresten är inte Zorro äldre än Mandrake?

Medlem
Skrivet av 4Life:

Jag menar vilken Svensson visste vem Gröna Lyktan var innan man började googla efter märkena på Sheldons T-Shirts i The Big Bang Theory?

Många skulle jag gissa på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Rakoon:

"Minst hälften av de här gycklarna känns skrattretande utdaterade "

Förstår inte innebörden av denna mening, får titeln ett minus pga en känsla recensenten har?

Jag känner direkt jag inte lirat på denna recension tyvärr.

håller med. vet inte vilka han menar är utdatarade men det är väl en smaksak som inte borde påverka spelet. eller? då borde det inte heller påverka betyget. Det är som att säga att man inte gillar gult...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av 4Life:

Jag menar vilken Svensson visste vem Gröna Lyktan var innan man började googla efter märkena på Sheldons T-Shirts i The Big Bang Theory?

Många skulle jag gissa på.

Vi säger väl det.

Medlem

Att klaga på att ett slagsmålsspel med superhjältar är ostigt är väl lite som att klaga på att himmelen är blå.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Att klaga på att ett slagsmålsspel med superhjältar är ostigt är väl lite som att klaga på att himmelen är blå.

Det är den inte..

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av Red_warning:

Att klaga på att ett slagsmålsspel med superhjältar är ostigt är väl lite som att klaga på att himmelen är blå.

Det är den inte..

Hela grejen med superhjältar från 50- 60- 70-talet osv är väl att de är rätt ostiga. Det är någon man älskar eller har noll intresse för. Så hur gör man ett spel med dessa o-ostiga? Det är en smaksak och inget man direkt kan åtgärda utan att fundamentalt ändra hela konceptet.

Samma sak med himmelen. Gillar du inte att den är blå? Jaha, och vad ska du göra åt det?


signatur

Metal is best served heavy.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av CFW:

Ostigt?!?! DC Comics ostiga, men allvarligt... suck! För den som ens har ett övergående intresse av serier känner väl för guds skull igen Cyborg eller Solomon Grundy.

Marvel är ostigare än ost serverad med lite extra ost. DC är mörkt, snyggt och laktosfritt.

Jag har ingen aning om vem Cyborg är och hade inte vetat vem Solomon Grundy är heller om jag inte lirat Batman-spelen. Då har jag ändå läst ett antal DC Comics-tidningar genom åren, så ett övergående intresse får jag nog lov att tillskriva mig.

Vidare tycker jag att DC Comics ofta är väldigt ostiga. Sen är det klart att allt framstår som elegant i jämförelse med Marvels berättelser....

Skrivet av Propy:
Skrivet av Rakoon:

"Minst hälften av de här gycklarna känns skrattretande utdaterade "

Förstår inte innebörden av denna mening, får titeln ett minus pga en känsla recensenten har?

Jag känner direkt jag inte lirat på denna recension tyvärr.

håller med. vet inte vilka han menar är utdatarade men det är väl en smaksak som inte borde påverka spelet. eller? då borde det inte heller påverka betyget. Det är som att säga att man inte gillar gult...

Menar ni att det bara är tekniska tillkortakommanden som bör få plus eller minus? Varför klagar ni i så fall inte på att han ger + för att handlingen är ambiös och - för att den är pretentiös? Detta är ju subjektiva åsikter om något.

Vad jag vill få fram är att recensentens egna åsikter är fundamentala för en recension. Vill ni inte läsa dessa kan ni läsa en produktbeskrivning istället.

Medlem

Borde inte Stålmannen alltid vinna?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

AW8
Medlem
Skrivet av Victor Leijonhufvud:

Stål- och Fladdermusmannen, Gröna Lyktan, Kattkvinnan

På tal om ost! Svensk översättning av karaktärers namn, det känns väl lite sådär 80-tal?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Borde inte Stålmannen alltid vinna?

Kanske, men har man lite grön kryptonit i fitt....eeeh fickan, så vet man aldrig...

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av Rakoon:

"Minst hälften av de här gycklarna känns skrattretande utdaterade "

Förstår inte innebörden av denna mening, får titeln ett minus pga en känsla recensenten har?

Jag känner direkt jag inte lirat på denna recension tyvärr.

håller med. vet inte vilka han menar är utdatarade men det är väl en smaksak som inte borde påverka spelet. eller? då borde det inte heller påverka betyget. Det är som att säga att man inte gillar gult...

FZ "recenserar" lite annorlunda.

De utgår från smak, och inte kvalité eller underhållningsvärde. Zombie DLC:n till Sniper elite var dålig av många anledningar, men av av dem var att zombietemat är tråkigt (enligt FZ).

Lite missledande.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Borde inte Stålmannen alltid vinna?

Håller med, han är ju i stort sett odödlig så länge man inte har grön sten. Å andra sidan har inte karaktärerna det. : /

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Prexun:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Rakoon:

"Minst hälften av de här gycklarna känns skrattretande utdaterade "

Förstår inte innebörden av denna mening, får titeln ett minus pga en känsla recensenten har?

Jag känner direkt jag inte lirat på denna recension tyvärr.

håller med. vet inte vilka han menar är utdatarade men det är väl en smaksak som inte borde påverka spelet. eller? då borde det inte heller påverka betyget. Det är som att säga att man inte gillar gult...

FZ "recenserar" lite annorlunda.

De utgår från smak, och inte kvalité eller underhållningsvärde.

Wat u've bin smokin'? Det är ens smak som avgör hur man uppfattar kvalité och underhållningsvärde.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Prexun:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Rakoon:

"Minst hälften av de här gycklarna känns skrattretande utdaterade "

Förstår inte innebörden av denna mening, får titeln ett minus pga en känsla recensenten har?

Jag känner direkt jag inte lirat på denna recension tyvärr.

håller med. vet inte vilka han menar är utdatarade men det är väl en smaksak som inte borde påverka spelet. eller? då borde det inte heller påverka betyget. Det är som att säga att man inte gillar gult...

FZ "recenserar" lite annorlunda.

De utgår från smak, och inte kvalité eller underhållningsvärde.

Wat u&#039;ve bin smokin&#039;? Det är ens smak som avgör hur man uppfattar kvalité och underhållningsvärde.

Du har en poäng där. Däremot tycker jag att man får se över det hela när man recenserar, så man sammanfattar hur den genomsnittliga spelarens upplevelse kommer att bli och inte sin egen.

12
Skriv svar