Mitt xbox360 fryser hela tiden.

Inaktiv
Mitt xbox360 fryser hela tiden.

Mitt xbox fryser hela tiden... går kanske 2 min eller mindre o sen fryser den. Varför?? är det början på E74 error?

Medlem

Ja, det är början på RROD.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det behöver dock inte vara RROD, men mest troligt är att så är fallet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

fan... hur länge kan det hålla sig(om det funkar någorlunda bra)?

Medlem

Vad menar du?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Lite hjälp med felsökning har du här http://support.microsoft.com/kb/941377
Men förmodligen ere dags att skicka in den

Inaktiv
Skrivet av MilleX:

Vad menar du?

Asså den har ju inte fått det röda ringen ännu. Funkar i 2 min kanske o fryser. Så jag tänkte om den kanske skulle funka igen rätt bra. men till slut så kommer den få RRoD. Så jag undrade hur lång tid kan det ta innan jag får liksom ringen. så den inte funkar alls

EDIT: om den kommer funkar alls utan att frysa. Annars är det ju bara att skicka in den.

Inaktiv
Skrivet av blodChoklad:

Lite hjälp med felsökning har du här http://support.microsoft.com/kb/941377
Men förmodligen ere dags att skicka in den

Ska testa de sakerna så få jag se vad som händer

Medlem

Har du fortfarande garanti kvar på boxen borde du försöka skicka in den på reparation med en gång, lika bra att få det gjort så fort som möjligt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

ok. Har ingen garanti längre... men hur mycket kostar en repration?? För jag funderar på att kanske köpa en ny annars. Så då tänkte jag, är Arcade precis likadan förutom att man inte får någon hårdisk till?

Medlem

Japp Arcade är samma fast utan hårddisk


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Inaktiv

jaha, nu har jag spelat mer än vanligt... men kommer den gå sönder förr eller senare?? isf kanske det är lika bra att köpa en ny/reperera.

Medlem
Skrivet av Flopparn:

jaha, nu har jag spelat mer än vanligt... men kommer den gå sönder förr eller senare?? isf kanske det är lika bra att köpa en ny/reperera.

Det är svårt att säga om den kommer gå sönder förr eller senare, antagligen kommer den väl göra det men det är inget man kan säga med säkerhet. Har du ingen garanti kvar så är det väl bara att lira på tills att problemen stör dig så pass mycket att du inte klarar av att spela längre. Vet inte när du köpte boxen, men skulle det nu vara RROD som är problemet så har du 3 års garanti från inköpsdatumet, bara så du vet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Flopparn:

jaha, nu har jag spelat mer än vanligt... men kommer den gå sönder förr eller senare?? isf kanske det är lika bra att köpa en ny/reperera.

Det är svårt att säga om den kommer gå sönder förr eller senare, antagligen kommer den väl göra det men det är inget man kan säga med säkerhet. Har du ingen garanti kvar så är det väl bara att lira på tills att problemen stör dig så pass mycket att du inte klarar av att spela längre. Vet inte när du köpte boxen, men skulle det nu vara RROD som är problemet så har du 3 års garanti från inköpsdatumet, bara så du vet.

Jo jag vet men den är redan ute tyvärr. Men hur mkt kan en reperation kosta?

Medlem

När jag skulle reparera ett fel på boxen som gjorde att jag inte fick någon bild på TV så skulle det kosta runt 1000 kr. Så jag bestämde mig för att köpa en ny istället.

När det gäller RROD och andra fel så vet jag inte hur mycket det kostar. Men det ligger väl där någonstans (1000 kr).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

När jag skulle reparera ett fel på boxen som gjorde att jag inte fick någon bild på TV så skulle det kosta runt 1000 kr. Så jag bestämde mig för att köpa en ny istället.

När det gäller RROD och andra fel så vet jag inte hur mycket det kostar. Men det ligger väl där någonstans (1000 kr).

Okej, tack.

Medlem

välkommen till klubben


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Även om en rrod inte är så bra så kan det ändå bli bra ?
För en lagad rrod maskin pajar väl inte mer, eller ytterst sällan väl ?

Köpte själv en lagad Xbox 360 Elite som fått rrod på Gamestop,
och han sa att en lagad maskin funkar verkligen bra sen,
man fick 1 års garanti och har enligt han ms 3 årsgaranti.
Maskinen var lagad helt nyligen,
2009-11-02,
så då har man ju garanti 3 år efter det datumet.

Medlem

Laga den eller sälj den, finns dom som köper trasiga xbox.
dom är dessutom inte speciellt svåra att laga själv.
finns massor med diy filmer på youtube tex hur man gör.

jag lagade själv min första xbox när den fick rrod och då var enda kända knepet som fanns ute att köra toweltrick.
jag gjorde ungefär som det är på alla filmer nu och den funkade typ 1år till efter RRoD, men sen en varm sommardag då dog den helt och gick inte att rädda.
Men då lyckades jag sälja den för 500kr endå för samsung driven i den var det många som ville ha på den tiden til lflashning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WaltX:

När jag skulle reparera ett fel på boxen som gjorde att jag inte fick någon bild på TV så skulle det kosta runt 1000 kr. Så jag bestämde mig för att köpa en ny istället.

När det gäller RROD och andra fel så vet jag inte hur mycket det kostar. Men det ligger väl där någonstans (1000 kr).

Mja... Finns flera ställen som gör det för runt 800 spänn. Säkert billigare. Ställen som vanligtvis brukar chippa konsoler m.m.

Medlem

Jag skulle nog personligen inte lämna in den på lagning då det skulle kännas bättre att köpa en ny med garanti + att det är int emycket extra du får betala för en helt ny konsol plus lite tillbehör.

1490kr och du får detta plus ny garanti. Skulle nog säga att det är bättre än att laga den.
- Xbox 360 spelkonsol
- En trådlös handkontroll
- Ett minneskort på 512 MB
- En Composite AV-kabel
- Xbox LIVE Silver-medlemskap
- Spelet Banjo Kazooie: Nuts & Bolts

Sen kan du försöka sälja den andra som trasig så blir inte detta speciellt dyrt


signatur
Medlem
Skrivet av Flopparn:

Mitt xbox fryser hela tiden... går kanske 2 min eller mindre o sen fryser den. Varför?? är det början på E74 error?

Tycker du ska köpa en ny istället för att lämna in den. Eller så lämnar du in den, säljer den och köper en ny.
Har lämnat in min två gånger redan så det behöver inte betyda att det inte händer igen om man lagar den


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Inaktiv

varför drar du upp en massa gamla trådar?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

ta på den en filt


signatur

XboX360 <3 Halo 3 FTW

1
Skriv svar