Reggie: "Spelsläppen till Wii U kommer öka dramatiskt"

Robot
Reggie: "Spelsläppen till Wii U kommer öka dramatiskt"

Mannen med kroppen som är redo för allt, har talat och kanske lugnat en och annan orolig Wii U-ägare.

#nintendo


Medlem
Reggie: "Spelsläppen till Wii U kommer öka dramatiskt"

"Och med spel som Mario Kart, Super Mario 3 och Zelda HD på väg från Nintendo"

Samma spel som alltid.

Medlem

Snacka om att mjölka en död ko.

Skribent
Skrivet av Lolflakes:

"Och med spel som Mario Kart, Super Mario 3 och Zelda HD på väg från Nintendo"

Samma spel som alltid.

Samma spel som alltid säljer och dessutom helt fria från "New"-tillägget. Jag köpte ändå konsolen huvudsakligen för att spela Nintendo-spel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Lite synd att det blir lite av samma sak, meeeen så länge det är kul så är det ju bra :)?

Skribent
Skrivet av slarron:

Lite synd att det blir lite av samma sak, meeeen så länge det är kul så är det ju bra :)?

Absolut! Och det finns ju varumärken som mjölkats några gånger fler än Nintendos titlar. Fast, då har jag förvisso haft en Nintendo-paus mellan Gamecube och Wii U.


signatur

I am the black wizards.

ZF
Medlem

"" Och med spel som Mario Kart, Super Mario 3 och Zelda HD på väg från Nintendo, får vi hoppas att tredjepartsutvecklaren även de vaknar till liv. Framtiden lär i vanlig ordning ge oss svar på alla frågor.""

historien kan också besvara frågor redan i förväg. det var ju just detta som fullständigt dödade allt vad tredjepartsutvecklande heter för Wii.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Och med spel som Mario Kart, Super Mario 3 och Zelda HD på väg från Nintendo"

Samma spel som alltid.

Trots namnen så har dessa återkommande spel mycket mer nytt för varje utgåva än vad dagens typiska uppföljare har.
Jag kan inte komma på ett enda företag som har lyckats pumpa ut uppföljare efter uppföljare men samtidigt gett oss så mycket variation för varje spel som Nintendo har.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Lolflakes:

"Och med spel som Mario Kart, Super Mario 3 och Zelda HD på väg från Nintendo"

Samma spel som alltid.

Samma spel som alltid säljer och dessutom helt fria från "New"-tillägget. Jag köpte ändå konsolen huvudsakligen för att spela Nintendo-spel.

Super Mario Galaxy 3 menar du?

Men det enda vi vet är att det blir ett nytt spel från Galaxyteamet. Om det blir ett nytt Galaxy vet vi ju inte än.

Jag har en känsla av att de vill hitta på nåt nytt. Galaxygrejen känns gjord, och just Galaxy är väl inte så starkt som varumärke?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Och med spel som Mario Kart, Super Mario 3 och Zelda HD på väg från Nintendo"

Samma spel som alltid.

If it ain't broke, don't fix it.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ichinisan:
Skrivet av Lolflakes:

"Och med spel som Mario Kart, Super Mario 3 och Zelda HD på väg från Nintendo"

Samma spel som alltid.

If it ain't broke, don't fix it.

Precis det här. Visst gör Nintendo nya spel i sina mest kända serier men det är också oftast något nytt och nyskapande i varje spel. Nintendo "mjölkar" ju inte på samma sätt som Call of Duty, om man inte ska räkna med Mario Kart, Mario Party och alla andra Mario titlar men jag spelar inte dessa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

"Nintendo aint like a box of chocolates, you damn well know what you´re gonna get"

Medlem

Den stora anledningen till att inhandla en Wii U överhuvudtaget är för Nintendos egna titlar. Inte ämnar jag spela hardcorespel som gör sig bättre på andra format. Ge mig casual, ge mig mysiga umgängesspel (>= 4 i soffan), ge mig spel utan achievementhets!

Inaktiv

Inget fel på Mario och Zelda men jag hade nog hellre sett ett nytt Metroid. Hade även varit kul om de hade kunnat få Capcom att satsa på ett nytt Megaman. Eller ett nytt Contra

Medlem

Äh strunt i mario och zelda, jag får bayonetta 2!

Medlem

Ännu en gång släpper Nintendo en ny runda av samma spel medans tredjepart är helt ointresserade. Fan vad rostiga ni känns, Nintendo.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Den stora anledningen till att inhandla en Wii U överhuvudtaget är för Nintendos egna titlar. Inte ämnar jag spela hardcorespel som gör sig bättre på andra format. Ge mig casual, ge mig mysiga umgängesspel (>= 4 i soffan), ge mig spel utan achievementhets!

Allt utan achivements är bra ^^ trodde det var en fluga när 360 kom och det var roligt dom första spelen man spelade men nu är det bara döfött och det känns som ett billigt sätt för speltillverkaren att göra så det ska kännas som du får mer tid ut av ett spel genom att ta den där achivementen genom att välja ett val istället för det andra.

Nä spel funka så bra innan achivements.

Men men nu är juh detta inte om det, utan om mario zelda etc, och jag säger men snälla nintendo våga göra något nytt, eller sätt fart på andra utvecklare. Tycker faktist wii är perfekt maskin för att få in lite grymma RPG spel bygg något på det..

offtopic bara för jag kom precis på detta och vill uttrycka min sorg,,, kan dom SLUTA släppa bra titlar till jävla 3DS o räcker det inte med att dom kan sitta spela angry birds på sin telefon eller nått. Ta t,ex monster hunter 3 ultimate som nyss släpptes awsome lir, men jag skulle inte klagat om det var byggt till Wii u istället för att dom bara portat det från jävla 3DS, och ja jag äger ingen 3DS och kommer aldrig att göra för OM jag vill lira spel när jag väl är ifrån mitt hem så skippar jag, eller använder en laptop, och om jag nu måste spela något och inte har med mig min laptop finns alltid min telefon för några minuters nöje.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Qn1f3:

Den stora anledningen till att inhandla en Wii U överhuvudtaget är för Nintendos egna titlar. Inte ämnar jag spela hardcorespel som gör sig bättre på andra format. Ge mig casual, ge mig mysiga umgängesspel (>= 4 i soffan), ge mig spel utan achievementhets!

Allt utan achivements är bra ^^ trodde det var en fluga när 360 kom och det var roligt dom första spelen man spelade men nu är det bara döfött och det känns som ett billigt sätt för speltillverkaren att göra så det ska kännas som du får mer tid ut av ett spel genom att ta den där achivementen genom att välja ett val istället för det andra.

Nä spel funka så bra innan achivements.

Men men nu är juh detta inte om det, utan om mario zelda etc, och jag säger men snälla nintendo våga göra något nytt, eller sätt fart på andra utvecklare. Tycker faktist wii är perfekt maskin för att få in lite grymma RPG spel bygg något på det..

offtopic bara för jag kom precis på detta och vill uttrycka min sorg,,, kan dom SLUTA släppa bra titlar till jävla 3DS o räcker det inte med att dom kan sitta spela angry birds på sin telefon eller nått. Ta t,ex monster hunter 3 ultimate som nyss släpptes awsome lir, men jag skulle inte klagat om det var byggt till Wii u istället för att dom bara portat det från jävla 3DS, och ja jag äger ingen 3DS och kommer aldrig att göra för OM jag vill lira spel när jag väl är ifrån mitt hem så skippar jag, eller använder en laptop, och om jag nu måste spela något och inte har med mig min laptop finns alltid min telefon för några minuters nöje.

Spelen får gärna ha sina egna collectibles eller 100% avklarat (Mario, Jak & Daxter och många därtill). Men vad fyller achievements för någon poäng om han inte har en önskan att skylta inför världen hur mycket tid som spenderas vid valfri plattform. Det ger ett visst mervärde i att klara av utmaningar, men det hade de kunnat baka in på ett smidigare sätt.

Håller med, de nästan överöser 3DS med bra titlar. Däremot får Wii U väldigt lite kärlek. Vet inte om det har med hemmamarknaden att göra, alltså de spelar betydligt mer handhållet och således en större målgrupp. Bara spekulation från min sida.

De bör "släppa in" andra aktörer på marknaden. Alltså välkomna andra tunga namn eller möjligheten till att de utvecklas på deras plattform. Jag vet inte om det är Nintendo som är restriktiva, om plattformen är svår att utveckla till eller att den helt enkelt anses prestandamässigt undermålig och konstig. Personligen är det sällan jag vågar lita på en titel till Nintendo som inte är utvecklat av dem direkt eller indirekt. För det är många gånger besvikelsen har sköljts över en. Fram tills kassett-erans var allt frid och fröjd, med lätthet gick det att identifiera kvalitativa titlar från sådant som aldrig borde fått vistas i en spelhylla.

Jag skulle vilja se möjligheten att använda Wii U för att spela 3DS spel på något sätt eller någon form av integration mellan dem i alla fall. För jag är inte det minsta intresserad av att inhandla en 3DS, men den har ett spelutbud som heter duga.

1
Skriv svar