Tips om några ickekrävande lir klassiska som nya.

Medlem
Tips om några ickekrävande lir klassiska som nya.

Av någon anledning fick jag för mig att sopa i en SSD och maxa ramen (2gb) i min acer One.

Lite mer av exakt sysspec är:

Atom Dual-core 1.6ghz

Intel GMZ shitface integrerad grafik på 246mb

OCZ Vertex Plus 60gb

Som tidigare nämnt 2gb DDR2

Allt ni kan tänka er inom RPG/simulator, vore super.

Funderade lite på Baldur's Gate och Icewind Dale men har redan kört igenom dem ett antal gånger, såååå? Några förslag?

Vad klarar denna pärla av? haha

Arcanum of steamworks and magic obscura.

I stil med Baldur´s och Icewind, i en Steampunk liknande setting.

Borde funka. (borde)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Shit, helt glömt av Arcanum. Vet att jag har originalet liggandes någonstans. Garanterat över 8-9 år sedan jag lirade det senast.

Fint tips!!!

Medlem

Avernum 1-6 och Geneforge 1-4, old school indierpg. Garanterad inte krävande

Medlem

I princip gå bara in på gog.com och shoppa loss.
Som exempel dock:

Rpgs
Baldur's gate 1/2
Torment.
Nox
Sacred
Divine Divinity
Fallout 1/2

RTS:
Total Annihilation.
Age of empires 2/Hd edition.
Heroes of might and magic 3.

Alla är riktigt bra lir för den som gillar isometriska spel.

Woops. såg att du ville ha RPGS/Sims Låter detta stå kvar iaf.


signatur

Rwa?

Medlem

hotline miami


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Om du har spelat både Baldur's Gate och Icewind Dale tills ögona blöder men inte Planescape Torment så har du gjort dig själv en otjänst, skaffa därför det omedelbart:
http://www.gog.com/gamecard/planescape_torment
och patcha det sedan riktigt: http://www.gog.com/news/mod_spotlight_planescape_torment_mods... innan full nirvana uppnås

Det första Sacred är annars ett riktigt, riktigt bra spel om man nu söker enklare underhållning och det är dessutom lätt att fastna i.

KoP
Medlem

Installera Scumm och lira lite gamla Sierra klassiker såsom Police Quest, Space Quest och Goldrush. Dom flesta finns gratis då dom klassas som abandonware.

Neverwinter Nights!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Morrowind?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Man får absolut inte glöma Homeworld 1-2 och Sacrifice när det gäller strategi spel.

Kanske snegla lite på starkt story drivna äventyrs spel som the longest journey 1 & 2? nu när de äntligen skall få upföljare.

Kanske något så udda som ett äventyrs rpg som sneglat på Unreal/quake ,pokemon och zelda? Med rent episk musik och atmosfär.
Skapligt okänt dock då det är ett tyskt spel.
Zanzarah: The Hidden Portal

Medlem

hotline miami


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Inaktiv

Age of Empires II - kolla in HD-versionen!


signatur

[3570K @ 3.4GHz] [Z77A-GD55] [8GB 1600MHz] [GTX670 2GB] [~2500GB HDD] [Xonar DX] [850W HX] [U2412M] [Gigaworks T20]

1
Skriv svar