Flakmonkey
Smart?

Tände bengaler på friends arena är taket är på. Inte det smartaste man kan
göra kanske?

#blogg

Medlem
Smart?

Tack för bekräftelsen, jag har länge misstänkt att sport och intelligens inte går hand i hand.

Skribent

Var bättre på Borås Arena när båda klackarna gemensamt höll en tyst minut. Fint av två rivaler att lägga ner stridsyxan för en minut och hylla en gammal legend.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Felet är ju inte deras, utan de som sköter evenemanget. De borde vara väntat att bengaler skulle poppas och haft taket öppet.

MDMF!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Tack för bekräftelsen, jag har länge misstänkt att sport och intelligens inte går hand i hand.

Ja, det är skrämmande hur dåligt SvFF och Föreningar sköter användningen av pyroteknik. Vet man att det kommer tändas öppna taket så det inte förstör spelet och upplevelsen för åskådarna.

Medlem

Bengaler är förbjudna att användas av en anledning. .. Skrämmande hur svårt det är för folk att få in det i huvudet. Mest skrämmande är dock hur lätt det verkar vara att få in skiten på arenan.

Medlem

Jag är mer förvånad av hur lite böter det är på bengaler.

Rikta kamoror mot hela publiken och stoppa matchen såfort en enda bengal tänds.

Sen bötfäll jävlen som tänder på kostnaden för en försenad match.
Eller ännu bättre, alla spelarnas lön under en match.

Medlem

Det finns en sak som håller utländsk nivå inom fotbollen i Sverige. Detta är våra supportrar, låt inte fotbolls förbundet komma och bestämma hur våra matcher ska spelas och när de ska spelas. Sport är till för oss supportrar och då finns det ett antal väldigt insatta personer i varje lag som vill peppa sitt lag med olika tifon m.m. I just detta fall bengaler och dem får skit för det?

Varför är det så? Jo för att media aldrig ger en positiv synvinkel. Visst det finns lägen då man inte ska göra det och då gör de flesta inte det. Men så länge de är i kontrollerade former som det är för det mesta i Sverige måste vi ju kunna få göra det. Fotboll är inget utan supportrar!

Pyroteknik är inget brott! Mot den moderna fotbollen!

Medlem
Skrivet av oBrem:

Det finns en sak som håller utländsk nivå inom fotbollen i Sverige. Detta är våra supportrar, låt inte fotbolls förbundet komma och bestämma hur våra matcher ska spelas och när de ska spelas. Sport är till för oss supportrar och då finns det ett antal väldigt insatta personer i varje lag som vill peppa sitt lag med olika tifon m.m. I just detta fall bengaler och dem får skit för det?

Varför är det så? Jo för att media aldrig ger en positiv synvinkel. Visst det finns lägen då man inte ska göra det och då gör de flesta inte det. Men så länge de är i kontrollerade former som det är för det mesta i Sverige måste vi ju kunna få göra det. Fotboll är inget utan supportrar!

Pyroteknik är inget brott! Mot den moderna fotbollen!

Jag är inget fotbollsfan men att ta in sprängmedel och tända på det på ett idrottsevenemang med tiotusentals medmänniskor tycker jag känns som ett ganska tvivelaktigt beteende. Varför kan supportrarna inte spela trummor eller sjunga istället? Jag tycker det verkar väldigt ogenomtänkt att potentiellt sätta eld på sina medmänniskor.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av oBrem:

Felet är ju inte deras, utan de som sköter evenemanget. De borde vara väntat att bengaler skulle poppas och haft taket öppet.

Skrivet av oBrem:

Ja, det är skrämmande hur dåligt SvFF och Föreningar sköter användningen av pyroteknik. Vet man att det kommer tändas öppna taket så det inte förstör spelet och upplevelsen för åskådarna.

Du menar att trots att det är mot reglerna att tända som, så är det inte dom som tänder dom som gör fel? Konstigt tankesett.

Att ta bort taket för att man vet att folk kommer tända är som att ta bort fartguppen på 30-vägarna för att man vet att folk kommer köra för fort.

De enda som förstör upplevelsen är ju dom som tänder, trots att taket är där. Om dom nu ser att taket finns där och att dom därmed kommer skapa en rökridå, vore inte det smartaste valet vara att inte tända nåot? Tydligen inte, man tänder dom i alla fall och så är det arrangörernas fel...

Skrivet av oBrem:

Det finns en sak som håller utländsk nivå inom fotbollen i Sverige. Detta är våra supportrar, låt inte fotbolls förbundet komma och bestämma hur våra matcher ska spelas och när de ska spelas. Sport är till för oss supportrar och då finns det ett antal väldigt insatta personer i varje lag som vill peppa sitt lag med olika tifon m.m. I just detta fall bengaler och dem får skit för det?

Pyroteknik är inget brott! Mot den moderna fotbollen!

Du har en poäng här, men det finns en stor skillnad mot fotboll i t ex Italien: vädret.

Om det är soligt och gräset är torrt och det är lätt att få planen fin så är det inga problem. Men om det är kallt och regnit och det, som nu är fallet, precis har börjat bli plusgrader även på natten, så är det ett annat läge. Kanske man behöver ha taket på för att planen skall bli bättre så snart som möjligt. När solen tittar fram så är det nog inga problem att köra utan tak.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av oBrem:

Det finns en sak som håller utländsk nivå inom fotbollen i Sverige. Detta är våra supportrar, låt inte fotbolls förbundet komma och bestämma hur våra matcher ska spelas och när de ska spelas. Sport är till för oss supportrar och då finns det ett antal väldigt insatta personer i varje lag som vill peppa sitt lag med olika tifon m.m. I just detta fall bengaler och dem får skit för det?

Varför är det så? Jo för att media aldrig ger en positiv synvinkel. Visst det finns lägen då man inte ska göra det och då gör de flesta inte det. Men så länge de är i kontrollerade former som det är för det mesta i Sverige måste vi ju kunna få göra det. Fotboll är inget utan supportrar!

Pyroteknik är inget brott! Mot den moderna fotbollen!

Som sagt, fotbollsfanatikerna kan knappast kallas en tankesmedja. Varför måste fotboll och allmänt idiotiskt uppträdande gå hand i hand alltid?

Åtala de här idioterna för mordbrand.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Flakmonkey

Jag förstår grejjen att bengaler är stämningshöjare, men att tända på den i en inomhusarena är ändå inte okej. Nu drabbades inte jag som säsongskortinnehavaren på norra övre så jättemycket, men det var de som tyckte att det var riktigt jobbigt och jag kan tänka mig att det var många barn som inte fann det så särskilt stämningsfullt när de satt på familjeläktaren. Sen att matchen försenades med en 20 minuter kändes också lite kasst, men självklart eftersom man inte såg ett jota.

Ska det vara en manifestation till svenska fotbollsförbundet? Isf en rätt kass sådan. De enda som tar skada av det är AIK. Ja visst är det trist att fläktarna inte fungerar som de ska, men även om de skulle fungera ordentligt så är det ändå inte okej att tända bengaler inomhus. Det kostar bara onödigt mycket pengar.

Vill man skapa stämning så finns det ju också andra sätt. Ett koordinerat tifo och sång tex. Bengaler kan ju vem som helst kunna göra. En så bra klack som vi i AIK har borde klara av mer än några bengaler tycker jag.

Medlem
Skrivet av oBrem:

Det finns en sak som håller utländsk nivå inom fotbollen i Sverige. Detta är våra supportrar, låt inte fotbolls förbundet komma och bestämma hur våra matcher ska spelas och när de ska spelas. Sport är till för oss supportrar och då finns det ett antal väldigt insatta personer i varje lag som vill peppa sitt lag med olika tifon m.m. I just detta fall bengaler och dem får skit för det?

Varför är det så? Jo för att media aldrig ger en positiv synvinkel. Visst det finns lägen då man inte ska göra det och då gör de flesta inte det. Men så länge de är i kontrollerade former som det är för det mesta i Sverige måste vi ju kunna få göra det. Fotboll är inget utan supportrar!

Pyroteknik är inget brott! Mot den moderna fotbollen!

Så vi skall altså börja fyra av 5 och 10" bomber från läktarna med? *suck*

Låser in oBrem i ett stängt rum.
Fyller det med tända bengaler och diverse annat intressant.
Väntar på att han skall inse hur farligt och fullkomligt respektlöst det är mot resten av publiken.

För ellert senare kommer en brand att uppstå på läktaren om inte detta stoppas snarast.

Pyroteknik Skall Inte Finnas I Närheten Av Stora Folksamlingar.

Och speciellt inte i händerna på fulla supportrar.

1
Skriv svar