Lan med Xbox 360 och pc?

Medlem
Lan med Xbox 360 och pc?

Hej, som rubriken lyder så skulle jag vilja veta ifall det är möjligt att lana mellan xbox 360 och pc.

Är så att jag och en kompis vill lana Test Drive Unlimited mellan varann, hann har TDU på pc och jag har det på 360.

Är det möjligt?

Medlem

Nej.
Det enda spel som mig veterligen går att spela cross-platform med är Shadowrun.
(Ja, detdära Final fantasy MMORPG:et tror jag också var cross-platform)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ok, det var synd.
Tycker ju att microsoft borde fixa så man kan spela mellan Windows-live och Xbox-live, men det verkar inte microsoft förstå.

Men tack för svar iaf, får jag väl skaffa det till pc och lana på det sättet.

Medlem
Skrivet av simlar:

Ok, det var synd.
Tycker ju att microsoft borde fixa så man kan spela mellan Windows-live och Xbox-live, men det verkar inte microsoft förstå.

Men tack för svar iaf, får jag väl skaffa det till pc och lana på det sättet.

De har som sagt gjort försök, bl.a. med spelet Shadowrun - vilket inte gick hem. Jag tror nog att majoriteten av användarna inte ser någon mening med cross-platform, vilket antagligen är varför Microsoft inte har fortsatt på det spåret. Om efterfrågan inte är tillräckligt stor finns det ingen anledning att bygga vidare på idén.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Det som skulle vara kul är ett spel där ps3 folket möter xbotarna och för att göra det hela mer intressant så skulle man kunna slåss om nytt exklusivt material varje vecka.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

1
Skriv svar