Win 7 streaming *sigh*

Medlem
Win 7 streaming *sigh*

Är det nån som lyckats få streamingen att funka mellan win 7 och 360?

Håller på att bli galen utan min egna musik i nhl10 så om nån vet hur snälla svara ^^

Medlem

Om det inte funkar med psm (ps3 media server, joo jag vet, playstation. Men den är skitbra till xbox också, bara att det inte finns någe avancerade features som för ps3:an)

Annars BORDE det funka med Microsoft Zune mjukvaran.
Den är busenkel att konfa o så och eftersom det e microsofts egna så bör den ju funka med win 7..
Att försöka dela filer med Wmp suger stenhårt. och funkar aldrig vettigt.

(OBS, jag har inte win7 så jag vet inte säkert, bara lite tips)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

när jag väl fick datorn att hitta xboxen så va det bara högerklicka i explorer för att den skulle fixa streaming till boxen....det va för enkelt... ^^

Medlem

haha, jaha dom har integrerat det i win 7... ja det var ju smidigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

puuh!

Nu har jag problem igen. Fått det nya höghastighetsmodemet från comhem och nu sluta streamingen att funka.

Har letat på nätet efter port forwarding för att få det att funka igen. Är det nån som vet vilka portar ev inställningar man måste göra för att det ska funka att streama genom denna router, Netgear CG3100?

Medlem

jag kör comhem, har netgear modemet , kör med NAT aktiverat och har inga som hellst problem med att streama eller se film över xboxen tilld atorn över media center osv. funkar klockers.

Medlem

streamar du via wifi?

Medlem

Enklaste lösningen om man nu kör Windows är, efter egen erfarenhet, att köra mediaserver via Windows Media Player, har aldrig haft problem... Ska dock reservera mig för att jag inte provat Win 7 men är rätt säker på att en vän med Win 7 har samma lösning.

1
Skriv svar