The Evil Within – Shinji Mikamis skräckspel utannonseras!

Inaktiv

Det som jag gillade mest med videon är att det såg ut att vara 90% praktiska effekter, istället för ett skräpigt CGI demo.

Medlem

Ska bli spännande att se gameplay :).

Medlem

Och story finns säkert inte...

Medlem

Skräckspel.. inte något för mig, "That ain't a safe I will try to crack thats for sure".

Spelar ingen roll att jag vet att saker inte är på riktigt när det gäller skräckfilmer/-spel, jag kan fortfarande kolla eller spela dem

Medlem

Nu ska vi inte vara så negativa gottfolk :). ge dom lite mer tid så ska ni se att det blir bättre :).

Medlem

Ser fram emot detta! Bara det inte blir som Resident Evil 4 och framåt, Resident Evil dog efter Code Veronica.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Fy fasen. Tog mig knappt genom trailern. Men kul för dom som gillar sånt här

Medlem

Att folk ens blir rädda för sånt här fattar jag inte.

får väl se vad de släpper 2014

Medlem
Skrivet av krythorian:

Är sjukt besviken, blir inte ett spel i.a.f inte när teasern var sådär otroligt fjantig, tycker att folk bör ha lärt sig att skräckspel görs bäst utan action(amnesia).

Fan här såg jag fram emot att få höra att dom ska göra wolfenstein så kommer den här skiten... Besvikelsen går inte att beskriva.

Glöm inte Slender: The Arrival

Medlem

Det är synd att Mikamis förra spel - Vanquish - inte lockade nog med köpare för att motivera en uppföljare. Det är ett av de bästa action-spelen som gjorts under de senaste åren.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Lite Hellraiser/The Grudge/The Thing-grej här...

Men... helt ointressant, kunde man inte fått lite nytt Wolfenstein iaf.

Finns tillräckligt med skitspel som wolfenstein i nutid, detta är precis vad många vill ha och ärligheten väntat sedan Capcom fuckade upp RE serien med RE4.

Kanske inte trailern är obehagligt men om spelet i sig lyckas framkalla en liknande obehagskänsla som man fick i Re1 remake så är det guld värt.

Medlem

3e person? blääääää! ge mig ett nytt Condemned istället

Medlem
Skrivet av krythorian:

Fan här såg jag fram emot att få höra att dom ska göra wolfenstein så kommer den här skiten... Besvikelsen går inte att beskriva.

wolfenstein? sög inte förra spelet arsle?

Inaktiv
Skrivet av blackholesun:
Skrivet av krythorian:

Fan här såg jag fram emot att få höra att dom ska göra wolfenstein så kommer den här skiten... Besvikelsen går inte att beskriva.

wolfenstein? sög inte förra spelet arsle?

Jo, det sög så förbannat mycket att det var en ren förolämpning ;).

Medlem

Jävligt blä. Inget jag ser fram emot ifrån en utvecklare som jag hoppades hade annat för sig.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Silent hill ringde...

Medlem
Skrivet av blackholesun:
Skrivet av krythorian:

Fan här såg jag fram emot att få höra att dom ska göra wolfenstein så kommer den här skiten... Besvikelsen går inte att beskriva.

wolfenstein? sög inte förra spelet arsle?

spelade inte förra för att kompisar han varna mig innan jag gjorde det

Medlem

Om monsterdesignen är lika bra som i trailern då jävlar.

Medlem

Meh.


signatur

Nämen!

Medlem

Söt trailer i alla fall, får se vad som händer. Gillar det jag ser på screenshotsen, även fast det drar tankarna till re4 lite.

Medlem

Oh the irony.


signatur

Nämen!

ZF
Medlem

ser mest ut som en trött Silent Hill-kopia utvecklad för avtrubbade gorianer..

Medlem
Skrivet av ZF:

ser mest ut som en trött Silent Hill-kopia utvecklad för avtrubbade gorianer..

Couldnt agree more!

Medlem

Varför kan dom bara inte göra de dom är bra på. Dom äger verkligen på RPG. Varför inte bara hålla sig till de som dom är bra på?
Ungefär som att The Creative Assembly skulle ge sig in på FPS eller RPG. dom ska också hålla sig till de dom gör bra...

Medlem

*Gäsp* gameplay tack.

Jag tyckte det så oroväckande tråkigt ut. Skräck behöver inte vara låtsasblod och inälvor hela tiden. Jag skippar det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskar Shinji Mikamis spel, men innerst inne är jag en obotlig fegis när det gäller skräck. Väldigt kluven med hur jag ska göra med detta spelet

Medlem

Trailern är bra men skräck + action innebär tyvärr oftast att skräcken går förlorad. Det är svårt att bli rädd om man inte är i underläge och det är man inte i ett actionspel.

Medlem

Dem behöver bara göra så att ammo å diverse saker är mycket svårt att hitta, så du verkligen sparar dina 3 skott som du har kvar i din revolver, är inte spec roligt att springa runt med en machinegun med 300 kulor i magget då det kommer till horror.

Blir intressant å se vad det blir.

123
Skriv svar