The legend!

Inaktiv
The legend!

Läste i en Level-tidning för ett bra tag sen fyra stycken artiklar om fyra stycken olika Zeldaspel. Det var först och främst artikeln om spelet med den fria världen som gjorde mig exalterad ut i tårna. Templena skulle kunna göras i valfri ordning och möjligheterna till utforskning skulle vara enorma. Sen fanns det en artikel om något som kallades "The triforce saga: Ganondorf". Jag menar, bara namnet får mig att vilja kasta mina pengar på Nintendo. Det som stod om spelet var att man skulle få följa Ganondorf och göra detta i ett spel där dom utgår från en äldre publik. Alltså mer mörker och mer realism.

Men det som gjorde mig lite konfunderad var att det inte stod någonstans hur dom fått denna information eller om dom ens träffat någon som bekräftat arbetet (bortsett från Ganondorf-artikeln där man faktiskt ställde frågor till någon från en annan spelstudio). Så jag antog att detta bara var spekulationer från Levels sida.

Glädjande dock så blev den tredje artikeln bekräftad häromdagen. Ett spel som hör ihop med det kanske högst skattade Zeldaspelet A Link to the past. Yeeeaaay! Så nu har jag hoppet uppe för dom andra också

Kommer bli spännande att se vad dom gör med Zelda överlag. Det är ju ändå en serie med en riktigt hängiven skara fans. Ingen förändring alls och folk lessnar, för mycket förändring så tappar man publik. Och biten med att kunna lösa tempel i en ej förutbestämd ordning är ju bara det något som går emot hur spelen har spelats genom alla tider. Man var beroende av vapen från det ena templet för att klara nästa. Men jag tror personligen att det kan bli en bra grej, allra helst om man vill få in Zelda i vardagsrummen hos dagens yngre gamers.

Men innan the revolution of Zelda får man hålla hoppet uppe med HD-versionen av Wind waker

Vad säger ni, Zelda yeay eller nej?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
The legend!

Gillar Zelda skarpt, men ska inte ska att jag är en allt för hängiven fan.
För mig var storhetstiden i början av 90-talet med just "to the past" och "Link's Awakening" (personlig favorit).
Skall sägas att jag även älskade OoT men utöver dom så har jag faktiskt inte kört igenom något av dom andra utan att tröttna.
Har haft för ambition att spela "twilight" när jag får tid, "skyward saker" har jag helt förkastat efter att testat det i någon timme, jag tål inte kontrollerna.

Medlem

Själv började jag med Zelda II: The Adventure of Link, och har haft en enorm passion för serien sedan dess. Har med viss förtvivlan missat det senaste Zelda-spelet till Wii, då jag har sålt det. Det är egentligen det enda som skulle få mig att köpa en Nintendo-konsol ärligt talat, och det var faktiskt tack vare Twilight Princess som jag köpte Wii överhuvudtaget. Ocarina of Time är fortfarande det bästa jag har spelat i Zelda- och äventyrsväg. Det ligger någon slags gamingmagi över den serien som bara är så svår att inte gilla!

Trevlig helg!

1
Skriv svar