Simcity får välbehövd uppdatering

Robot
Medlem
Simcity får välbehövd uppdatering

Den största gamebreaking bugen då? att man inte behöver varken Industrial och Commercial för att göra en framgångsrik stad?

Medlem

Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.

Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.

Medlem

Öka kartornas storlek med en faktor av 4 så provar jag gärna spela det igen.

Medlem
Medlem
Skrivet av marhed:

Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.

Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.

Du satte ord på mina känslor....jag.....jag älskar dig?!

Medlem

Åter igen. Varför inte göra spelen färdifa innan ni släpper det?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jaha så nu har det tagit spelet från ospelbart till Alpha stadiet?
När kommer spelet var fixat? Antagligen aldrig?

Jag kommer aldrig mer köpa en Maxis produkt, det är säkert.

Medlem

En sminkad gris är fortfarande en gris. Men sött av er, I guess.

Medlem

Mitt kärnkraftverk sa boom, då blev hela kartan i pricip värdelös.
Förr kunde man iallafall bygga lite trots att något dumt hänt.

Sen landade det en radioaktiv komet rakt ned i mitt bostadsområde... yes... går bra..

Medlem
Skrivet av Zappa:

Öka kartornas storlek med en faktor av 4 så provar jag gärna spela det igen.

x4 känns lite av en överdrift, personligen räcker 1/3:e dels ökning för mig då jag inte har några större problem med storleken av kartan.

Medlem

Väntar själv på, efter läst vad alla andra upplevt, att spelet ska åtgärdas så jag får tillbaka den där "vill ha" känslan man hade innan släppet. Tur jag hade is i magen denna gången för de bjuder inte på någon dramatisk förbättring

Medlem
Skrivet av marhed:

Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.

Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.

Du kommer nog få en chans att betala för lite större yta ganska snart


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har dom fixat funktionen där man kan söka efter ledia regioner att spela i? Spelade första dagarna det kom ut men var så mycket buggar så jag struntade i det tills allt skulle vara löst.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Den största gamebreaking bugen då? att man inte behöver varken Industrial och Commercial för att göra en framgångsrik stad?

Det är vad de fixat med att dra ned på happiness för låga skatter.

Medlem

Spelet har för små ytor imo, kollade på en polares stad och det fanns inte mycket att bygga på. Han fick tränga ihop allt till punkten att hans "storstad" kändes som en miniatyrmodell


signatur

Game long and prosper

Medlem

Allting jag läst och sett från det här spelet får mig mer att tänka på The Sims än ett SimCity. Allting som tilltalade med de tidigare delarna verkar vara borta ersatta med ett system som säger en sak till spelaren men beräknar en helt annan, alltså ger en illusion av något det inte är. Det kommer nog krävas mer än patchar för att fixa detta spel som mer och mer börjar likna det skämt det verkar vara (mycket tack vare EA´s minst sagt konstiga reklambaserade DLC som inte har någon förankring med företaget som står bakom de).

Medlem
Skrivet av marhed:

Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.

Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.

Har spenderat otroligt mycket tid i tidigare simcity spel men vid detta släpp valde jag att vänta på grund av att jag både arbetar och studerar. Jag har helt enkelt inte ens testat det än.

Till poängen med detta. Det är så fruktansvärt tragiskt att läsa att ett problem som begränsade kartor uppstår. Inget illa menat mot dig utan mot Maxis. Poängen med SimCity var väl ändå att man ville se sin stad utvecklas till något groteskt mäktigt? Det var det iaf för mig.

Medlem

Polish a turd, its still a turd.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Den största gamebreaking bugen då? att man inte behöver varken Industrial och Commercial för att göra en framgångsrik stad?

"• Residential Tuning: Residential-only cities have failure state.
- Buildings are prevented from going up in density when they don’t have power or water.
- The amount of happiness gained from low taxes, police, fire, and health outreach has been lowered.
- Fixed some cases where buildings would not go abandoned when they should have.
- Higher density residential buildings are no longer blocked from going abandoned due to not having enough money.
- Happiness from low taxes does not double up every time it is given.
- Losing happiness due to not having a job is more impactful. "

Låter som att det blir fixat?
Sedan är det ju självklart att man kan ha en resident only city, så länge du har en angränsade commercial / industrial stad:)
Men jag antar att du menar en ensam residentstad utan några kopplingar.

Medlem
Skrivet av aholman:

"• Residential Tuning: Residential-only cities have failure state.
- Buildings are prevented from going up in density when they don’t have power or water.
- The amount of happiness gained from low taxes, police, fire, and health outreach has been lowered.
- Fixed some cases where buildings would not go abandoned when they should have.
- Higher density residential buildings are no longer blocked from going abandoned due to not having enough money.
- Happiness from low taxes does not double up every time it is given.
- Losing happiness due to not having a job is more impactful. "

Låter som att det blir fixat?
Sedan är det ju självklart att man kan ha en resident only city, så länge du har en angränsade commercial / industrial stad:)

I teorin, ja. Men, inte i en större skala. I och med att man endast har en motorvägsingång, en tåg och eventuella båtar. I praktiken så kan jag bara säga lycka till med att få 10000+ arbetare (och X tusen "shoppers") att hinna till jobbet/affären i tid utan att din motorväg ser ut något i stil med det här.

Skrivet av aholman:

Men jag antar att du menar en ensam residentstad utan några kopplingar.

Antar jag också.

Inaktiv

Förstora kartorna....förstora kartorna...Förstora kartorna....förstora kartorna...Förstora kartorna....förstora kartorna...Förstora kartorna....förstora kartorna...

Medlem

När fan ska dom släppa nya kartor helt efterblivet liten yta man har att bygga på!

Medlem
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av aholman:

"• Residential Tuning: Residential-only cities have failure state.
- Buildings are prevented from going up in density when they don’t have power or water.
- The amount of happiness gained from low taxes, police, fire, and health outreach has been lowered.
- Fixed some cases where buildings would not go abandoned when they should have.
- Higher density residential buildings are no longer blocked from going abandoned due to not having enough money.
- Happiness from low taxes does not double up every time it is given.
- Losing happiness due to not having a job is more impactful. "

Låter som att det blir fixat?
Sedan är det ju självklart att man kan ha en resident only city, så länge du har en angränsade commercial / industrial stad:)

I teorin, ja. Men, inte i en större skala. I och med att man endast har en motorvägsingång, en tåg och eventuella båtar. I praktiken så kan jag bara säga lycka till med att få 10000+ arbetare (och X tusen "shoppers") att hinna till jobbet/affären i tid utan att din motorväg ser ut något i stil med det här.

Skrivet av aholman:

Men jag antar att du menar en ensam residentstad utan några kopplingar.

Antar jag också.

Sim city var aldrig tänkt att spela i så stor skala att du har mer än max några 100k invånare dock, får man ju hoppas i alla fall då dom inte kan ha testat städer som haft mer än 200k invånare;)
Men du har helt rätt, motorvägarna in kan vara en sjuk flaskhals. Har ju aldrig spelat med en större stad än några 100k invånare. Har ju sett folk med mindre städer än så klaga dock, ganska ofta beror det på städet där de har något slags rutnät av avenyer, och så skulle ingen stor stad i världen direkt funka bra heller:)

Medlem

I ett sim city aå ska man ju kunna bygga stora städer. Det heter ju sim city, inte sim town. Förstår inte hur de kan paja så här mycket och sen komma undan med det :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Äntligen! Det blir att återvända och få provsmaka på spelet igen. Ser fram emot det.

Medlem

En rätt genomkorkad sak är att det bara finns en enda infart till ens stad. Det råder trafikstockning många mil utanför mina städer med över 100 000 invånare.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

När man kommer upp till 100k invånare så blir trafik problem ett helvete, var tvungen att bygga om 1/3 av staden för att få bort det mesta av trafik problemen.

Köpte spelet för 250kr så jag klagar inte. värt dom pengarna inte mycket mer.

Medlem

HalbyStarcraft har gjort ett par helt reko guider till SimCity. Hjälper oerhört att bygga på det sättet men det förstör alla roliga funktioner som skulle göra SimCity till "best SC EVAH!1!" genom att alla städer byggs på stort sett samma sätt. En infart via väg är totalt jävla funtat.

Umi
Medlem

När det kommer större banor eller släpper helt fria regioner då kan jag börja lira igen

12
Skriv svar