Injustice: Gods Among Us

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Prexun:

Du har en poäng där. Däremot tycker jag att man får se över det hela när man recenserar, så man sammanfattar hur den genomsnittliga spelarens upplevelse kommer att bli och inte sin egen.

Är inte poängen med recensioner att man ska kunna läsa olika, inom området bildade (vanligtvis...) personers åsikter om filmen för att utefter det skaffa sig en egen uppfattning? Det är i alla fall så jag alltid har sett på recensioner. Hade recensenterna på diverse sidor försökt spegla genomsnittets förmodade prioriteter istället för sina egna hade recensionerna tappat i både diversitet och läsvärde, tycker jag själv.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Prexun:

Du har en poäng där. Däremot tycker jag att man får se över det hela när man recenserar, så man sammanfattar hur den genomsnittliga spelarens upplevelse kommer att bli och inte sin egen.

Är inte poängen med recensioner att man ska kunna läsa olika, inom området bildade (vanligtvis...) personers åsikter om filmen för att utefter det skaffa sig en egen uppfattning? Det är i alla fall så jag alltid har sett på recensioner. Hade recensenterna på diverse sidor försökt spegla genomsnittets förmodade prioriteter istället för sina egna hade recensionerna tappat i både diversitet och läsvärde, tycker jag själv.

Jo, exakt. Men här läser man aldrig något om åsikter, allting är kall fakta (tydligen). Nu menar jag förstås inte att de ska skriva "jag tycker att" femhundra gånger, men de får skilja åt vad som handlar om deras smak och vad som är fullt upp och ner.

Medlem

Allt jag har sett om spelet tyder på att det verkar vara ett suveränt spel.. Dom verkar ha satsat på multiplayer och att göra det till en balancerad upplevelse. För mig är spelet en blandning av street fighter IV och Mortal Combat.
Jag vet att recensioner är baserat på personliga åsikter, men 3 av 5? Över godkänt måste ju spelet endå få? Det är ju minst lika bra som tex SFIV eller Mortal Combat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ecHo!:

Jag vet att recensioner är baserat på personliga åsikter, men 3 av 5? Över godkänt måste ju spelet endå få? Det är ju minst lika bra som tex SFIV eller Mortal Combat.

3 av 5 är ju över godkänt? Trean ska ju motsvara ett "bra köp", medan tvåan är tveksamt, knappt godkänt. 4 och 5 ska ju reserveras till riktigt jäkla bra spel.

Men det är klart, det råder inflation (väldigt många höga betyg, få låga) bland betyg både på FZ och andra spelsajter, så det är inte så konstigt att läsare uppfattar 3 som ett halvtaskigt betyg.

Medlem

Jag önskar man kunde kräva tillbaka bortslösad bandbredd och tid. För den här recensionen slösade bägge för mig.

Ladda ner demot och testa spelet är mitt råd. Det finns bättre recensioner online som går mer på djupet av spelet.

Gillade FZ mer när de tillhandahöll quakemoddar...

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Rakoon:

"Minst hälften av de här gycklarna känns skrattretande utdaterade "

Förstår inte innebörden av denna mening, får titeln ett minus pga en känsla recensenten har?

Jag känner direkt jag inte lirat på denna recension tyvärr.

håller med. vet inte vilka han menar är utdatarade men det är väl en smaksak som inte borde påverka spelet. eller? då borde det inte heller påverka betyget. Det är som att säga att man inte gillar gult...

VA?! En recensent som säger vad den tycker om innehållet i spelet? Nej, jag kan inte lita på hur många FZ av fem denna får. Måste ju ha någon som behandlar detta som en hårdvarurecension. Du vet polygonräkning, lite snabb fakta om karaktärerna... BREAKING NEWS! Det visar sig att en recension är en subjektiv bild utav vad recensenten tycker om något - vore helt meningslöst för honom att gissa vad medelsvensson tycker om alla detaljer.

Sedan så har jag bara lite lösryckt koll på DC genom Avengers, Dark Knight-filmerna, stålmannen och den där oerhört dåliga Green Lantern-filmen. Jag kollade igenom roostern och en del "känner jag igen" som Flash och Amazon men jag har ingen aning om hur de hör hemma i skaran.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Prexun:

Du har en poäng där. Däremot tycker jag att man får se över det hela när man recenserar, så man sammanfattar hur den genomsnittliga spelarens upplevelse kommer att bli och inte sin egen.

Är inte poängen med recensioner att man ska kunna läsa olika, inom området bildade (vanligtvis...) personers åsikter om filmen för att utefter det skaffa sig en egen uppfattning? Det är i alla fall så jag alltid har sett på recensioner. Hade recensenterna på diverse sidor försökt spegla genomsnittets förmodade prioriteter istället för sina egna hade recensionerna tappat i både diversitet och läsvärde, tycker jag själv.

Det blir svårt att skaffa sig en egen uppfattning om recensionen om det är för mycket åsikter, Åtminstone om det gäller handling eller setting. Jag kanske inte gillar zombie-fotboll-rpg:n, men det kanske recensenten gör. Jag föredrar en del neutral info så att jag själv kan besluta om det är något jag gillar eller inte. Om jag inte känner personen så vet jag ju inte vad han/hon tycker om saker och det blir svårt att förhålla sig till det. Visst är det samma person som recenserar flera spel så funkar det ju.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar