Ouya har över 10 000 registrerade utvecklare

Robot
Medlem
Ouya har över 10 000 registrerade utvecklare

Någon på FZ.se som äger en?

Medlem

Fortfarande ganska besviken över benchmarksen :/

Vore ju kul om den matchade en snittlig tablet eller förra generationens smartphone, add or take.

Men men, lär väl kanske bli iallfall ett "nytt Minecraft" på tio lakan med utvecklare.

Medlem

Väntar fortfarande på min.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tegra 4 eller nåt så hade jag varit intresserad! Men med nuvarande specs kan de kvitta Lägger mina pengar på en PS4 istället sen

Inaktiv

Det ska väl komma några ädre Final fantasy spel också.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Så länge Ouya klarar av att driva spelen ser jag inget problem med vilken hårdvara den har. Hårdvaran har mig veterligen inte varit vad som gjorde att folk donerade pengar till den utan vad det har handlat om är en billigare konsol där man kan spela med en handkontroll (något som krävs för spel som inte är som angry birds, det vill säga ingenting sker förrän man gjort sitt "drag"). Problemet med spel för mobil är sättet man kontrollerar de på, inte dess hårdvara och jag tror vi kommer se många intressanta titlar som inte hade funkat på en mobil.

Inaktiv

Spel ska kunna streamas också eller,
har för mig att man läst om det nånstans.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Väntar fortfarande på min.

+1

ps ang processordiskussionen - dom som tror detta är en konsol som skall konkurrera med ps3/ps3 osv har missuppfattat allt fatalt. Detta är en liten konsol för under tusenlappen som uppmuntrar till att hacka och leka. gissningsvis kommer även en hel del tweaks som förbättrar prestandan.
Mitt huvudendamål med den är XBMC och på den fronten har den fått riktigt med beröm för hur rapp den är.

Inaktiv
Skrivet av HaxXt:

Tegra 4 eller nåt så hade jag varit intresserad! Men med nuvarande specs kan de kvitta Lägger mina pengar på en PS4 istället sen

Köp ett nytt grafikkort till datorn istället.

Medlem

Även jag väntar på min Ouya.

Jag köpte den enbart för potentialet att det blir massa sköna indie spel, det är ju dem som gör de mest intressanta spelen nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Krofinzki:

Även jag väntar på min Ouya.

Jag köpte den enbart för potentialet att det blir massa sköna indie spel, det är ju dem som gör de mest intressanta spelen nu för tiden.

Kan inte annat än att hålla med, finner nästan inget intresse alls i AAA-titlar längre. Den senaste tiden har jag nästan helt spelat spel som är flera år gamla som Planescape Torment, Hitman spelen fram till Blood Money. Men efter Blood Money verkar något ha hänt, vad som gör Hitman till Hitman verkar utvecklarna missat och istället verkar de ha gjort ett spel som lika gärna hade kunnat vara ett Splinter Cell. Det är intressant att se hur oberoende utvecklare, som inte har i närheten av det kapital de stora utgivarna har, lyckas komma med spel som är väldigt annorlunda mot andra spel.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av HaxXt:

Tegra 4 eller nåt så hade jag varit intresserad! Men med nuvarande specs kan de kvitta Lägger mina pengar på en PS4 istället sen

Köp ett nytt grafikkort till datorn istället.

Nytt grafikkort hjälper nog inte så mkt när det gäller PS4/konsol-exklusiva spel

Medlem

Dock kanske det går att använda prestandan bättre på en sån här än om man jämför med andra android-enheter, då man inte behöver ta hänsyn till 75982375275 olika konfigurationer (såvida man inte vill att spelen ska fungera på andra enheter också förstås...)

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av HaxXt:

Tegra 4 eller nåt så hade jag varit intresserad! Men med nuvarande specs kan de kvitta Lägger mina pengar på en PS4 istället sen

Köp ett nytt grafikkort till datorn istället.

Nytt grafikkort? Ser väl ingen mening med att ha 2st GTX Titan Är för det mesta PC lirare men ibland är de gött å slänga sig i soffan!

ZF
Medlem
Skrivet av Loxus:

Dock kanske det går att använda prestandan bättre på en sån här än om man jämför med andra android-enheter, då man inte behöver ta hänsyn till 75982375275 olika konfigurationer (såvida man inte vill att spelen ska fungera på andra enheter också förstås...)

nej. för det finns ju fortfarande 75982375634 olika androider, kanske kommer nånting hyperoptimeras för denna men så snart det går upp att det ändå finns 50ggr fler Galaxy än den här är det tillbaka till allmänna portar som en gång ganska snart kommer funka lika kass på OUYA som på årets budgigaste nalle.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loxus:

Dock kanske det går att använda prestandan bättre på en sån här än om man jämför med andra android-enheter, då man inte behöver ta hänsyn till 75982375275 olika konfigurationer (såvida man inte vill att spelen ska fungera på andra enheter också förstås...)

nej. för det finns ju fortfarande 75982375634 olika androider, kanske kommer nånting hyperoptimeras för denna men så snart det går upp att det ändå finns 50ggr fler Galaxy än den här är det tillbaka till allmänna portar som en gång ganska snart kommer funka lika kass på OUYA som på årets budgigaste nalle.

Läs gärna hela inlägget innan du svarar

ZF
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loxus:

Dock kanske det går att använda prestandan bättre på en sån här än om man jämför med andra android-enheter, då man inte behöver ta hänsyn till 75982375275 olika konfigurationer (såvida man inte vill att spelen ska fungera på andra enheter också förstås...)

nej. för det finns ju fortfarande 75982375634 olika androider, kanske kommer nånting hyperoptimeras för denna men så snart det går upp att det ändå finns 50ggr fler Galaxy än den här är det tillbaka till allmänna portar som en gång ganska snart kommer funka lika kass på OUYA som på årets budgigaste nalle.

Läs gärna hela inlägget innan du svarar

ser inte hur det ändrar nått av vad jag skrev, du verkar ju inte koppla riktigt att det bara är ytterliggare just en android. så varför exakt skulle denna gå nån annan väg än flertalet liknande påhitt?

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loxus:

Dock kanske det går att använda prestandan bättre på en sån här än om man jämför med andra android-enheter, då man inte behöver ta hänsyn till 75982375275 olika konfigurationer (såvida man inte vill att spelen ska fungera på andra enheter också förstås...)

nej. för det finns ju fortfarande 75982375634 olika androider, kanske kommer nånting hyperoptimeras för denna men så snart det går upp att det ändå finns 50ggr fler Galaxy än den här är det tillbaka till allmänna portar som en gång ganska snart kommer funka lika kass på OUYA som på årets budgigaste nalle.

Läs gärna hela inlägget innan du svarar

ser inte hur det ändrar nått av vad jag skrev, du verkar ju inte koppla riktigt att det bara är ytterliggare just en android. så varför exakt skulle denna gå nån annan väg än flertalet liknande påhitt?

Du upprepade bara i stort sett vad jag sa.

ZF
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loxus:

Dock kanske det går att använda prestandan bättre på en sån här än om man jämför med andra android-enheter, då man inte behöver ta hänsyn till 75982375275 olika konfigurationer (såvida man inte vill att spelen ska fungera på andra enheter också förstås...)

nej. för det finns ju fortfarande 75982375634 olika androider, kanske kommer nånting hyperoptimeras för denna men så snart det går upp att det ändå finns 50ggr fler Galaxy än den här är det tillbaka till allmänna portar som en gång ganska snart kommer funka lika kass på OUYA som på årets budgigaste nalle.

Läs gärna hela inlägget innan du svarar

ser inte hur det ändrar nått av vad jag skrev, du verkar ju inte koppla riktigt att det bara är ytterliggare just en android. så varför exakt skulle denna gå nån annan väg än flertalet liknande påhitt?

Du upprepade bara i stort sett vad jag sa.

oh, irony.. fabulous then!

Medlem

skulle gissa på att många vill ha sina pengar åter efter deras sätt att inte svara på några former av mail, i mitt fall har ja avbeställt min.

1
Skriv svar