Steam Big Picture

Steam Big Picture

Jag har börjat bli mer intresserad av steams Big Picture.

Men när jag kollade runt så såg jag att en del spel hade "delvis stöd för kontroll" vad menar dem egentligen med det? Att man ska använda handkontrollen för att styra och sen tangentbordet för specifika kommandon..

Sen vad tror ni grafikmässigt ligger Big Picture på en Tv gentemot övriga konsoler?


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Medlem

Är väl under test än ,emn kört med det ett tag bara på PC och det är okej.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skrivet av PurreSnurre:

Är väl under test än ,emn kört med det ett tag bara på PC och det är okej.

Trodde det var helt färdigt utvecklat. Men använde du med kontroll?


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Medlem

"Delvis stöd för kontroll" betyder att du inte kan göra allt i spelet med kontrollen.

Oftast är det menyerna som inte fungerar med kontrollen.

Har du en okej TV så blir det riktigt fin och bra bild.
Spelade en del på TV:n när min skärm dog förra sommaren, att spela MMO (WoW i mitt fall) var inte så kul då det var svårt att se vad som hände på en så stor skärm / långt håll.

Men FPS och RTS fungerade bra, att spela BF3 på en 42" kändes lite speciellt.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Skrivet av Mytacism:

"Delvis stöd för kontroll" betyder att du inte kan göra allt i spelet med kontrollen.

Oftast är det menyerna som inte fungerar med kontrollen.

Har du en okej TV så blir det riktigt fin och bra bild.
Spelade en del på TV:n när min skärm dog förra sommaren, att spela MMO (WoW i mitt fall) var inte så kul då det var svårt att se vad som hände på en så stor skärm / långt håll.

Men FPS och RTS fungerade bra, att spela BF3 på en 42" kändes lite speciellt.

okej, nä bara inte det blir att man ändå måste sitta med tangentbordet i knät när man spelar

Jag kan tänka mig att det var svårt att spela wow på en tv, läsa all text lär ju varit jobbigt.
Men tänkte ge det ett försök och koppla in datan till 42" och spela Bioshock infinity


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Medlem
Skrivet av RocketMushroom:

okej, nä bara inte det blir att man ändå måste sitta med tangentbordet i knät när man spelar

Jag kan tänka mig att det var svårt att spela wow på en tv, läsa all text lär ju varit jobbigt.
Men tänkte ge det ett försök och koppla in datan till 42" och spela Bioshock infinity

Jovars, kan helt klart rekommendera det för spel som stödjer handkontroll!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

1
Skriv svar