Dokumentär om Daniel Matros resa till Johannesburg

Robot
Dokumentär om Daniel Matros resa till Johannesburg

Daniel "zh1nt0" Matros varvar sitt jobb som producent på Dice med att samla in pengar till barnhem i Johannesburg. Nu får vi chansen att följa med.

#battlefield, #digital-illusions-ce, #battlefield-3


Medlem
Dokumentär om Daniel Matros resa till Johannesburg

Känns väl lite sliskigt ändå, eller? Ta med en kamera och filmar när man har ångest över hur hemskt dom har det osv. Om man gör det i PR-syfte. Vilket man ändå nästan får anta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Håller med dig Preed, känns dessutom som det finns ett antal såna här videor redan. Börjar bli en aning less på reklamerna på tv t.ex. Visst, de har det dåligt, men varför måste man försöka sälja på folk att donera pengar? Alla vet hur dåligt de har redan, om folk vill donera så donerar de.
Det värsta är såna som visar upp att de donerar som att man ska tycka de är häftiga och duktiga.
Donera och var nöjd med dig själv bara.

Skribent

Skönt att någon gör lite nytta här i världen, medan en annan oroar sig över hur man ska orka att äta upp ett kilo kött. Kudos till Matros.


signatur

I am the black wizards.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hehe, oväntat att bittra svenssons surar.

Inaktiv

finns tillräckligt med problem i sthlm som han kunde åtgärdat först , och barnhem med betydligt värre förhållanden på andra sidan östersjön

Afrikaner är också människor. Varför är det förbjudet att hjälpa någon i ett annat land?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

D4N13l "zh1nt0" m4tr02


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Afrikaner är också människor. Varför är det förbjudet att hjälpa någon i ett annat land?

Det är väll aldrig fel att hjälpa andra folk, dock kan man väll tycka att varje folk bör försöka att bli självförsörjande osv.

Vad som kommer att hända med Afrika den dagen USA och Europa går riktigt på knäna ekonomiskt törs man knappt tänka på.

Den dagen kommer tyvärr allt närmare också.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av walter_iego:

Afrikaner är också människor. Varför är det förbjudet att hjälpa någon i ett annat land?

Det är väll aldrig fel att hjälpa andra folk, dock kan man väll tycka att varje folk bör försöka att bli självförsörjande osv.

Vad som kommer att hända med Afrika den dagen USA och Europa går riktigt på knäna ekonomiskt törs man knappt tänka på.

Den dagen kommer tyvärr allt närmare också.

Äsch, det är på grund av USA och Europa som Afrika redan går på knäna. Svårt att vara självförsörjande då.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av walter_iego:

Afrikaner är också människor. Varför är det förbjudet att hjälpa någon i ett annat land?

Det är väll aldrig fel att hjälpa andra folk, dock kan man väll tycka att varje folk bör försöka att bli självförsörjande osv.

Vad som kommer att hända med Afrika den dagen USA och Europa går riktigt på knäna ekonomiskt törs man knappt tänka på.

Den dagen kommer tyvärr allt närmare också.

Äsch, det är på grund av USA och Europa som Afrika redan går på knäna. Svårt att vara självförsörjande då.

Snarare företag och personer och inte ett land eller en hel kontinent...

Själv vägrar jag att donera ens ett öre någonstans i världen, hellre engagerar jag mig politiskt så man faktiskt kan få stopp på eländet i världen istället för att gömma bort det med "OMG GE PENGAR HIT OCH HIT OCH HIT OCH NU HIT IGEN".

Det går bara runt och runt istället för att faktiskt försöka städa upp landet.

Tyvärr så är det väldigt många människor idag som hellre ger en 100lapp än att ens läsa om vad som faktiskt försiggår.

ZF
Medlem

lite märkligt bara att samtidigt med detta huvudsakligen utveckla spel som glorifierar att lösningen är att skicka ut ungdomar med automatvapen för att vinna mark. USA och Afrika i stort har exakt samma problem där, som man sår får man skörda.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av walter_iego:

Afrikaner är också människor. Varför är det förbjudet att hjälpa någon i ett annat land?

Det är väll aldrig fel att hjälpa andra folk, dock kan man väll tycka att varje folk bör försöka att bli självförsörjande osv.

Vad som kommer att hända med Afrika den dagen USA och Europa går riktigt på knäna ekonomiskt törs man knappt tänka på.

Den dagen kommer tyvärr allt närmare också.

Äsch, det är på grund av USA och Europa som Afrika redan går på knäna. Svårt att vara självförsörjande då.

exakt. USA/Kina/EU: "åh har ni nickel? vi byter den gärna mot 10 miljoner dollar!" afrikanske gangsterpolitikern för tillfället: "tackar, gräv på medan jag återinvesterar detta bidrag i ryska secondhandvapen" USA/EU: "åh dom bråkar istället för att utveckla en fungerande ekonomi, have some awzum GMO-vete levererat i dessa fina USAid-säckar, kostar knappt en nickel."

the circle of life som dom sjöng i negerkungen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av walter_iego:

Afrikaner är också människor. Varför är det förbjudet att hjälpa någon i ett annat land?

Det är väll aldrig fel att hjälpa andra folk, dock kan man väll tycka att varje folk bör försöka att bli självförsörjande osv.

Vad som kommer att hända med Afrika den dagen USA och Europa går riktigt på knäna ekonomiskt törs man knappt tänka på.

Den dagen kommer tyvärr allt närmare också.

Äsch, det är på grund av USA och Europa som Afrika redan går på knäna. Svårt att vara självförsörjande då.

Jag vet inte om du har missat att västvärlden skickar enorma bidrag till Afrika, många länder där är uppbyggda på bidrag istället för att vara självförsörjande osv.

Sen är det väll globala företag som dominerar runt i världen i dag. Hur mycket äger tex vi Svenskar nu för tiden i vårat eget land lol.

I slutänden måste alla länder och folk bli självförsörjande för dagens situation är tyvärr inte hållbar.

Och västvärlden är påväg in i en enorm kris, ta bara USA som ett exempel. Det har faktist aldrig funnits ett land i världs historien som varit mer skuldsatta än vad USA är idag.
Så det är bara en tidsfråga innan de kollapsar och då lär fler falla var så säker.

Medlem

Dock är han inte producent utan communitymanager om man ska vara petig.

Det finns ju inte ett enda land i världen som är självförsörjande, så det blir svårt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Stubben:

Dock är han inte producent utan communitymanager om man ska vara petig.

Fast zh1nt0 är väl inte CM längre, utan just producent?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Sisyr:

Äsch, det är på grund av USA och Europa som Afrika redan går på knäna. Svårt att vara självförsörjande då.

Snarare företag och personer och inte ett land eller en hel kontinent...

Ja inte anklagar jag ett geografiskt område för att föra sig med fuffens. Jag syftar givetvis på diverse företag, organisationer och regeringar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av Sisyr:

Äsch, det är på grund av USA och Europa som Afrika redan går på knäna. Svårt att vara självförsörjande då.

Jag vet inte om du har missat att västvärlden skickar enorma bidrag till Afrika, många länder där är uppbyggda på bidrag istället för att vara självförsörjande osv.

Sen är det väll globala företag som dominerar runt i världen i dag. Hur mycket äger tex vi Svenskar nu för tiden i vårat eget land lol.

Nejdå, inte har jag missat det. Jag vet inte om du har missat att det bara är en spottstyver av den skuld de relevanta afrikanska länderna står i till diverse företag och organisationer från denna västvärld. Skulder de fått till följd av indirekt påtvingade lån med ockerräntor. Skulder man till stor del fortfarande envist vägrar att avskriva.

För att inte tala om hur man utnyttjar ländernas arbetskraft och naturresurser. Men det är klart, man skickar ju bistånd också, så det är ju cool.

Skrivet av BirkaViking:

I slutänden måste alla länder och folk bli självförsörjande för dagens situation är tyvärr inte hållbar.

Då det inte finns ett enda självförsörjande land (och heller inte kommer finnas) är det ett ganska märkligt förhållningssätt. Globaliseringen är på gott och ont det som gäller.

Medlem

Haha trötta människor det finns som drar till med "äh, vi har problem här vi måste lösa först". Precis samma människor som säger "äh, jag bidrar inte till cancerforskning, jag har inte cancer, känner ingen som har det heller".

Tänker inte längre än vad näsan räcker. Självklart är all välgörenhet fin. Den ena gör det i pr-syfte, en annan för att bygga karma. Oavsett vad så går deg dit det behövs.

Hedervärt av artikel-mannen i fråga. Oavsett om han gör det av något annat syfte än att vara givmild.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av Sisyr:

Äsch, det är på grund av USA och Europa som Afrika redan går på knäna. Svårt att vara självförsörjande då.

Jag vet inte om du har missat att västvärlden skickar enorma bidrag till Afrika, många länder där är uppbyggda på bidrag istället för att vara självförsörjande osv.

Sen är det väll globala företag som dominerar runt i världen i dag. Hur mycket äger tex vi Svenskar nu för tiden i vårat eget land lol.

Nejdå, inte har jag missat det. Jag vet inte om du har missat att det bara är en spottstyver av den skuld de relevanta afrikanska länderna står i till diverse företag och organisationer från denna västvärld. Skulder de fått till följd av indirekt påtvingade lån med ockerräntor. Skulder man till stor del fortfarande envist vägrar att avskriva.

För att inte tala om hur man utnyttjar ländernas arbetskraft och naturresurser. Men det är klart, man skickar ju bistånd också, så det är ju cool.

Skrivet av BirkaViking:

I slutänden måste alla länder och folk bli självförsörjande för dagens situation är tyvärr inte hållbar.

Då det inte finns ett enda självförsörjande land (och heller inte kommer finnas) är det ett ganska märkligt förhållningssätt. Globaliseringen är på gott och ont det som gäller.

Att vara självförsörjande menar jag framför allt att odla och producera sin egna mat osv, och det är många länder som fortfarande kan det också.

Globala företag utnyttjar resurser över allt, hur mycket äger vi Svenskar tex av våra egna resurser idag?

Globalismen är endast god för globala företag och övriga globalister med globala härskar fasoner.

Medlem
Skrivet av eagiz:
Skrivet av Stubben:

Dock är han inte producent utan communitymanager om man ska vara petig.

Fast zh1nt0 är väl inte CM längre, utan just producent?

Nja, det tror jag inte?

Medlem
Skrivet av Stubben:
Skrivet av eagiz:
Skrivet av Stubben:

Dock är han inte producent utan communitymanager om man ska vara petig.

Fast zh1nt0 är väl inte CM längre, utan just producent?

Nja, det tror jag inte?

Daniel är en producent

Medlem
Medlem
Skrivet av Securion:

Gud bevare afrikanerna från all denna "godhet".
http://www.spiegel.de/international/spiegel/spiegel-interview...

http://debatewise.org/debates/2006-has-more-money-for-africa-...

http://www.opensocietyfoundations.org/voices/right-informatio...

http://www.economist.com/blogs/dailychart/2011/01/daily_chart

Det är skillnad på vart pengarna hamnar, och VART pengarna hamnar. Självklart är välgörenhet bra, och alla förstår väll att pengarna i sig inte kommer skapa någon skillnad i det politiska styret eller rubba maktbalansen.

Många gånger hamnar pengarna där de ska vara, det byggs skolor, etc etc. Och ibland gör dem inte det. Jag hoppas du förstår att det inte handlar om att strypa välgörenheten? Det handlar om att kontrollera den.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av walter_iego:

Afrikaner är också människor. Varför är det förbjudet att hjälpa någon i ett annat land?

Det är väll aldrig fel att hjälpa andra folk, dock kan man väll tycka att varje folk bör försöka att bli självförsörjande osv.

Vad som kommer att hända med Afrika den dagen USA och Europa går riktigt på knäna ekonomiskt törs man knappt tänka på.

Den dagen kommer tyvärr allt närmare också.

Äsch, det är på grund av USA och Europa som Afrika redan går på knäna. Svårt att vara självförsörjande då.

Snarare företag och personer och inte ett land eller en hel kontinent...

Själv vägrar jag att donera ens ett öre någonstans i världen, hellre engagerar jag mig politiskt så man faktiskt kan få stopp på eländet i världen istället för att gömma bort det med "OMG GE PENGAR HIT OCH HIT OCH HIT OCH NU HIT IGEN".

Det går bara runt och runt istället för att faktiskt försöka städa upp landet.

Tyvärr så är det väldigt många människor idag som hellre ger en 100lapp än att ens läsa om vad som faktiskt försiggår.

Faaast det är väl tamefan tur att det finns folk som ger stålar också, politiker är bra på att ta sig en jävla tid för att försöka göra något. Pengar ger ofta en direkt effekt och hjälper alltid några, vilket är bättre än inget.

Tittar bara på Syrien, sikken jävla katastrof och ingen gör ett skit pga att Ryssland & China står ivägen, alla bara glor tbh..sen kommer det en bomb i Boston och hela I-lands världen reagerar 24/7... patetiskt och ironiskt.

Medlem

Hmmm... Han kan väl donera tusentals kronor till Cancerfonden istället?

Jag känner jätte många som fått cancer och dött. Det är en riktig hemsk sjukdom.

Cancern kommer tamefan ta oss alla i slutändan.

Ni kommer märka det när ni blir äldre, pojkar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

1
Skriv svar