Ljud & Bild från Xbox 360 till Datorskärm & Datorhögtalare

Inaktiv
Ljud & Bild från Xbox 360 till Datorskärm & Datorhögtalare

Hej!

Hur gör man för att koppla upp sin Xbox 360 till sin datorskärm (som är utrustad med DVI-ingång). Vill även få med mig ljudet, hur gör jag detta?

Inaktiv

Vill du även ha ljudet till skärmen?

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Vill du även ha ljudet till skärmen?

Har inga inbyggda högtalare i skärmen, så ljudet vill jag ha till mina datorhögtalare

Medlem

Vad du behöver för skärmen är en VGA-kabel samt en DVI-adapter, till ljudet behöver du en RCA-adapter (hona) till 3.5mm stereo (hona). Ljudadaptern kan dock vara lite svår att få tag på, själv köpte jag min via Logitech som tyvärr inte har kvar några i sitt sortiment.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Vad du behöver för skärmen är en VGA-kabel samt en DVI-adapter,

Har skärmen stöd för analoga DVI-signaler fungerar det (vilket de flesta inte har om jag inte missminner mig , annars så är det HDMI till DVI-adapter du vill ha då HDMI har de rätta digitala signalerna.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Nån som vet hurdann kvalitén blir när man använder: http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360vgahdcable/ för att spela Xbox på sin datorskärm?

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av mr.bear:

Vad du behöver för skärmen är en VGA-kabel samt en DVI-adapter,

Har skärmen stöd för analoga DVI-signaler fungerar det (vilket de flesta inte har om jag inte missminner mig , annars så är det HDMI till DVI-adapter du vill ha då HDMI har de rätta digitala signalerna.

VGA-kablen fungerar med de flesta skärmarna, och om man vill använda HDMI så beror det ju helt och hållet på om du har en konsol med HDMI-anslutningar. Dessutom måste väl VGA-kablen med medföljande ljudanslutningar vara enklast för att koppla till högtalare med 3.5mm plugg.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Själv kör jag med HDMIkabel från konsollen till en DVI adapter i skärmen (nån generic plupp jag fick med grafikkortet, Man behöver INTE nån dyr specialkabel) funkar felfritt.

Osså kör jag med denna kabel för ljudet

Röda och vita där är bara en vanlig RCA då jag kör ut ljudet i stereon eller en RCA till 3.5mm plugg (finns på typ elgiganten för 39.90 eller så) då jag kör det genom ljudkortet i datorn.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Själv kör jag med HDMI kabel till en HDMIkabel från konsollen till en DVI adapter i skärmen (nån generic plupp jag fick med grafikkortet, Man behöver INTE nån dyr specialkabel) funkar felfritt.

Osså kör jag med denna kabel för ljudet
http://www.fz.se/bilder/arkiv/2/2xqhno6c371gmfzuerd5jpy9v0a4t...

Röda och vita där är bara en vanlig RCA då jag kör ut ljudet i stereon eller en RCA till 3.5mm plugg (finns på typ elgiganten för 39.90 eller så) då jag kör det genom ljudkortet i datorn.

Ja testade att köra en HDMI kabel för bild och sedan ljudet med den vanliga kabeln, som man får med konsolen.

Men det går inte att ha båda dem inne i utgångarna på xboxen samtidigt. Det är för tätt emellan dem.

Vad är det för kabel du har för ljudet, vart köpte du den?

Medlem

Den följer med då man köper en Elite, det du kan göra om du har den vanliga lite tjockare varianten är att skala bort höljet, så passar båda i samtidigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Den följer med då man köper en Elite, det du kan göra om du har den vanliga lite tjockare varianten är att skala bort höljet, så passar båda i samtidigt.

har skalat av höljet på den vanliga sladden. men de passar ändå inte. jag vet inte ifall jag har ovanligt tjock sladd. Har dock testat med två olika.

Eller är det bara att trycka? Kändes som att de skulle gå sönder ifall ja tryckte in dem samtidigt.

Medlem
Skrivet av chillstream:
Skrivet av Zymac:

Den följer med då man köper en Elite, det du kan göra om du har den vanliga lite tjockare varianten är att skala bort höljet, så passar båda i samtidigt.

har skalat av höljet på den vanliga sladden. men de passar ändå inte. jag vet inte ifall jag har ovanligt tjock sladd. Har dock testat med två olika.

Eller är det bara att trycka? Kändes som att de skulle gå sönder ifall ja tryckte in dem samtidigt.

Tryck in HDMI kabeln först... Och sedan component kabeln. Funkade fint för mig iaf. Lite trögt kan det vara men dom går inte sönder så lätt. Åtminstone inte för mig.

1
Skriv svar