Hjälp mig hitta spelet! Point and click adventure.

Hjälp mig hitta spelet! Point and click adventure.

Hade spelet på cdrom men jag tror dock i mitt huvud var det samtidigt när jag hade en amiga 600 och körde Simon the sorcerer?!

Man spelade en kvinnlig karaktär, på en annan planet? man startade i ett träsk och vidare ganska snart i början skulle man trycka på "lysflugor" i ett träd i en ganska komplex (tyckte jag då och fick ta till en guide i en datortidning) sekvens.

Vidare kom jag till en bro där 2 män satt o fiskade. Man skulle ge dom en ost haha tror jag.

Nog svamlat. Har du en aning så tjoa till. Antar att det på nått sett var arvtagare till Simon, Monkey island, full throttle o allt sånt. Förmodligen runt 486 perioden då vi väll fick cdrom läsare...eller?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Legend of Kyrandia Book Two: The Hand of Fate

*Lite spoiler i klippet*
http://www.youtube.com/watch?v=HTsw1x6oiMg

Japp, det är Legend of Kyrandia Book Two: The hand of Fate.

Visst minns jag äventyret med zanthia.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

AHHHH härligt pöjkar :D. Känner inte igen Kyrandia dock, bara namnet : The hand of Fate


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Mitt absoluta favvospel i pek-och-klicka genren.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Nu behöver jag hjälp!

Allt jag minns var att man spelade som en 1800-tals cowboy som sökte efter ett kidnappat barn i en spökstad, och att i början av spelet blev man attackerad av varulvar...sen fanns det vampyrer och annat.
Point and click, väldigt läskigt, i alla fall om man satt sent på natten.

Minns att om man inte barrikaderade dörren till ladan man försökte sova i så blev det death by werewolf.

Om någon vet så hojta till.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Började direkt tänka på Alone in the dark 3, men det är ju inte point & click och minns inga varulvar. Återkommer om jag kommer på vad det kan vara

Ja tack, detta håller på att driva mig till vansinne!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Ingen aning men håller liv i tråden haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

SilverLoad från 1996.


signatur

Imperator

Skrivet av Reize:

SilverLoad från 1996.

Ja den var det! Tack.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar