Min musiksmak på väggen

Flakmonkey
Min musiksmak på väggen

Har fixat en skivvägg i hallen där jag får plats med sex stycken LP-skivor. Kraven för att få en plats där är dels det rent estetiska men det måste samtidigt vara något jag kan stå för musikaliskt. Det måste helt enkelt vara det som jag anser är bra musik vilket innebär att väggen ger en inblick i min musiksmak. Så vad säger de skivor som jag har där nu om mig? Förhoppningsvis att jag gillar olika typer av musik, för om det är något jag vill vara så är det att vara öppen för olika saker.

#blogg

Medlem
Min musiksmak på väggen

Nirvana är jävligt bra, David Bowie har 2-3 låtar som är okej (senaste albumet var bedrövligt) och Micheal Jackson är najs. Resten vet jag inte vad det är. Bruden på den sista tavlan är det hon som sjöng pop och var med i skavlan för ett tag sedan?

Medlem

Tummen upp för den mittersta raden

Flakmonkey
Skrivet av tavener:

Nirvana är jävligt bra, David Bowie har 2-3 låtar som är okej (senaste albumet var bedrövligt) och Micheal Jackson är najs. Resten vet jag inte vad det är. Bruden på den sista tavlan är det hon som sjöng pop och var med i skavlan för ett tag sedan?

Bruden på sista tavlan är Madonna Like a Virgin-albumet för att vara mer exakt. I övrigt är det U2 med Boy och längst ner till vänster har vi Stevie Wonder med Songs in the Key of Life.

Medlem

Hehe, tänkte kommentera förra inlägget om LP-väggen om att du MÅSTE ju ha en MJ skiva med. Och vad är det jag ser, jo en MJ skiva! Kung!

Telepati


signatur
1
Skriv svar