Modern Warfare 2 - Svåraste Spec Ops uppdraget..? + taktik

Medlem
Modern Warfare 2 - Svåraste Spec Ops uppdraget..? + taktik

Vilket är det svåraste Spec Ops uppdraget tycker du och varför?

Taktik snack är välkommet för att kunna hjälpa varandra

Hittils tyckte jag att Homeland Security var utmanande. Jag och en kompis gjorde den (Veteran givetvis) och det tog 57min att klara den. Lång tid, men vi klarade den iaf. Våran taktik var inte den snabbaste, men den var säker och stabil.

Taktik:

Wave 1 - Tangos

Vi började med att en tog Claymore och RPG medans den andra tog turrent, sedan kutade vi till Nates Resturang tvärs över gatan. Väl där gick vi upp på taket och placerade turrenten med riktning mot söder. Sedan höll 1 spelare takluckan (vägen vi kom ifrån) medans den andra spelaren höll stegen på baksidan. Turrenten tog de flesta, så 1a waven gick snabbt.

Wave 2 - Tangos + Predator Missiles

Direkt när Wave 1 var avklarad så tog vi ny ammo från craten som finns på taket samt tog upp den 2a turrent som finns där med. Sedan sprang vi med varsin turrent söder ut till Taco resturangen.

Därinne i mitten av resturangen finns det 2st bänkar. Placera bägge turrents mellan dessa bänkar med lite anvstånd mellan varandra (Osäker om de kan skjuta sönder varandra) men vi placerade de så de var riktade lite utåt ifrån varandra. (riktade en tiill snett vänster och den andra snett höger) Då har de bra sikt och runt en total vinkel på ca 180grader. Sedan är det bara att vänta in tangos. Turrent gör ett bra jobb och köttar sönder dem, men placera er själva i låga ställningar och med ryggen mot väggen. OBS! Det kan hända att tangos kommer från höger kanten precis utanför som kan skjuta sönder den vänsta turrenten, så har lite extra koll till höger. När det bara finns ca 5 till 8 tangos kvar kan du ställa dig upp ibland och scanna av området och samtidigt locka fram lite fiender. Ni behöver ej vara rädd för Predator Missiles då de ej kan röra er så länge ni har tak över huvudet.

Wave 3 - Tangos + 1 Helicopter + Predator Missiles

Här gäller samma sak som i Wave 2, låt turrents ta de flesta Tangos och håll er inomhus. Skit i helikoptern tills alla tangos är nere, den kan inte nå er iallafall. När väl alla tangos är döda, så kan ni antingen skjuta ner koptern med RPG som ni tog upp i början men det är svårt att träffa den. Så jag uppmannar folk att ha 1 person med en tung kulspruta (finns utomhus i Burger Town snett till vänster om eran nuvarande position "Taco resturangen" eller plocka upp det från en död tango men det kan vara svårt att hitta) Ni behöver inte vara rädda för Predator Missiles när ni springer till Burger Town, den hinner inte göra ett skit iaf på det korta avståndet. Om du springer till Burger Town och hämtar tyngre vapen, hämta det bara och spring sedan tillbaka till Taco. Men skjut ner helikoptern med vanliga kullor är att föredra. (Det kan stå att den ej tar skada, men det gör den) Samt är det väldigt bra att placera ut Claymores nu, nu har du en liten humm om hur tangos kommer och du kan enkelt placera claymores efter behag och behov. Helikoptern hinner ej göra mycket skada om du är snabb samt att bara 1 person gör detta så den andra kan hälpa dig upp om du hanmar i last stand.

Wave 4 - Tangos + 1 BTR (Pansarbil) + Predator Missiles

Samma sak som förut. Tangos först, och bilen sist.
Lättast är att springa över till Burger Town och invänta bilen så den är så långt till vänster den kan, klättra sedan upp på taket och spräng skiten i luften. Spring sedan tillbaka till Taco. SNABBT! Ett tips är att ta fler och nya Claymores som finns utanför Burger Town innan du spränger bilen.

Final Wave - Tangos + 1 pansarbil + 2 Helikoptrar + Predator Missiles

Samma sak som tidigare:
Invänta till alla tangos är döda sedan skjuter du ner 1 helikpoter i taget och sist bilen. Denna bilen kör lite närmare än den tidigare vilket underlättar för att du ska träffa den, dock bidrar detta till att den har bättre sikte på sig så ta det slowly och se dess rörelse mönster och planera därefter.

GREAT SUCCES!!!

Denna taktik är som sagt i långsammaste laget, men den är säker och du tar inga större risker.

Diverse Tips:

Det finns 1 turrent till, i bensinstationen tvärs över Taco snett höger. Samla ammo samt turrents, RPG och dyligt när alla tangos är nere och du bara har helikopter eller pansarbil kvar att ta hand om. Låt 1 person i taget placera claymores, samla ammo och dylikt. Oroa er ej för Predator Missiles när du springer, strafe spring eller kör sprint-backa lite-sprint framåt.

Arbeta snabbt mellan waves samt i början, typ Grab and RUN!!

Det kan ta några försök, men practice makes perfect!

Hoppas jag varit till lite hälp och kom gärna med egna tactics eller åsikter.

Medlem

Det finns ett till turret inne i banken

Medlem

Jag och kusinen (WaltX) klara den på 27 minuter på Veteran.

Först tog vi RPG och turrent och sprang till byggnaden precis bredvid bensinstationen.Vi la turrenten vid ingången och så la vi ut lite claymores där.Sen la vi oss inne i butiken (bensinmacken) och sköt.Ungefär vid våg 3 så gick turrenten sönder och då fick vi klara oss själva och så höll vi på och döda alla som kom till ingången och så klara vi det, inte svårare än så:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

invecklatt


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Just Homeland Security är en bana som man får ta det kallt igenom, inte som i Bomb Run eller vad den heter när man ska defusa 3st bomber på avsatt tid. På den kan man i princip springa igenom med lite taktik gällande vem som går höger respektive vänster för att täcka så mycket yta som möjligt.

Blir spännande när man kommer till de 3sista banorna därav på en ska man döda 15st Juggernauts med endast kniv eller explosives. Har för mig detta iaf.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Blir spännande när man kommer till de 3sista banorna därav på en ska man döda 15st Juggernauts med endast kniv eller explosives. Har för mig detta iaf.

Åh herregud...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det blir svårt walle :/


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Hittad denna på youtube angående "High Explosives" banan. När du ska döda ett antal Juggs (juggar) med endast kniv eller explosives.

http://www.youtube.com/watch?v=4CdJDQbZEUI

Medlem

Faan vad häftigt det ser ut med Spec-Ops. Ska spela i helgen med kompis, split-screen. Skaffade en till kontroll igår.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Faan vad häftigt det ser ut med Spec-Ops. Ska spela i helgen med kompis, split-screen. Skaffade en till kontroll igår.

Det är sjukt roligt, har 51 stjärnor nu har jag för mig. Har 6 uppdrag kvar att klara på Veteran. Helt klart ett bra drag av IW att lägga till detta spel läget i detta redan fantastiska spel.

Hoppas de släpper nya Spec-Ops DLC med och inte bara rena Multiplayer maps/spel lägen. Det skulle vart guld!

Medlem

Jag och WaltX kan bara inte klara Snatch & Grab någon som har några tips? (Vi dör när vi har tagit den där saken man ska ta och sen går till flygplanet och skjuter alla som är där nere, när vi går ner så dör vi) TIPS!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Allt som behövs för att klara den banan är att ni har varsitt snipergevär och varsitt automatgevär med granatkastare. När ni har tagit "saken man ska ta" springer ni försiktigt upp i planet tills ni ser den övre delen av backen på andra sidan. Ta upp ett snipergevär och skjut alla ni ser där, sen tar ni några steg till så att ni ser de fiender som sitter rätt långt bort, skjuter dom och fortsätter i samma takt. Fältet borde vara rensat på ungefär en halv minut utan misstag.
TIPS: När musiken plötsligt ändras så kommer en juggernaut. Antingen framifrån eller bakifrån. Byt till ett snipergevär och fyll honom med skott.

Sedan till den knepiga biten!

Väl nere kommer fienderna inte sluta spawna, och ju längre ni väntar desto svårare blir det. Juggernauts kommer att spawna då och då, både framför och bakom, även dom snabbare och snabbare.

Spring igenom så snabbt som möjligt utan att dö helt enkelt. Granatkastarna gör det lättare att skjuta medans ni springer igenom just det området.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Tack ska prova detta.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Ni har vi (jag och MilleX) klarat alla Spec Ops uppdrag på Veteran! Behöver ni hjälp med taktik så är det bara att fråga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Äntligen


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Jag har problem med alla typ. Vetefan hur jag ska fixa 3 stjärnor på allt.

Medlem

Grats WaltX och MilleX!! Har inte haft tid att köra de 6 uppdrag jag har kvar på Veteran då min polare och jag har gått om varandra i arbetsschema, en jobbar dag och den andre kväll. Men snart så. Så sjukt bra och roligt spel läge!

Hoppas som fan att de släpper nya Spec Ops DLC i framtiden, det har potential.

Och mkmkmk1:

Ha tålamod och lägg upp taktik med din polare (om du lirar online eller splitscreen) Är inte så roligt att köra ensam. Men ta det lugnt och du kommer bli (om du inte redan blivit det) frustrerad. Men ta det lugnt och kör om och om igen tills du klarar det. You CAN do it!!

Inaktiv

Jag har sjuka problem att klara estate. Dör alltid när jag är nere på ca 10st kvar. Kommer alltid feta juggernötter och dödar en.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Stå där vid båthuset och skjut ner alla till det är typ cirka 32 st kvar, då springer du in i huset och placerar dig på övervåningen och sätt ut Claymores på trappan sen står du där(Och din polare om du lirar Co-op) och dödar alla som kommer ni kan också turas om att en står vid trappan och en står i rummet bredvid och skjuter med sniper på de lite längre bort.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Precis så gjorde jag och min polare, ojojoj vad det skreks när en juggernaut gick in i huset..

Inaktiv

Klarat alla nu. Om man lyssnar på musiken så kommer det ett trumspel när en juggernaut spawnar och springer mot en.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Japp det gör det.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag blev lite smått besviken på Spec Ops, okej, det var roligt men uppdragen var lite korta. Tex. det som var wave-baserat. Jag skulle gärna ha spelat 10 waves till.

Jag spelade igenom alla Spec Ops uppdrag co-op och vi hade inte särskillt stora problem med något. Tyckte att det var ganska lätt faktiskt. (Veteran såklart)

Medlem

Skulle också vilja ha längre Spec-Ops uppdrag MED checkpoints.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Asså kan man inte ha en öppen lobby i spec-ops? Jag har klarat act 1 och 2 med en kompis men han är inte alltid tillgänglig och att köra själv är typ helt omöjligt. Så kan man inte ha en lobby som vem som helst kan joina som i nazi zombies i cod waw?

Medlem

Tror inte det. Du får väl invita någon random spelare från "spelare-jag-har-spelat-med" listan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Klara precis Kampanjen IGEN fast på Veteran klarade den första gången på Hardened (1000 GS på MW2;))


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Klara precis Kampanjen IGEN fast på Veteran klarade den första gången på Hardened (1000 GS på MW2;))

Välkommen till klubben.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

De lättaste är iaf skotertävlingarna ^^
(sen att ni klarar vissa uppdrag på veteran är.. inte förståligt.. jag är helt enkelt för dålig )

(visst, jag sitter inte på xbox.. men måste bara säga det )

Medlem
Skrivet av Vad Är Mitt Namn?:

De lättaste är iaf skotertävlingarna ^^
(sen att ni klarar vissa uppdrag på veteran är.. inte förståligt.. jag är helt enkelt för dålig )

(visst, jag sitter inte på xbox.. men måste bara säga det )

Alla här spelar väl på Xbox?

Själv har jag 60 stjärnor just nu och klarat ut storyn på Veteran. Måste säga att storyn var lite stressad den här gången.

12
Skriv svar