Dead Island: Riptide

Robot
Dead Island: Riptide

Dead Island fortsätter att visa hur lika intima som skräckinjagande möten med zombier kan göras. Någonstans på vägen börjar dock vägen till den perfekta apokalypsen bli väl lerig.

#dead-island, #dead-island-riptide, #techland


Moderator | Testpilot
Dead Island: Riptide

Verkar ju ganska likt som första spelet i serien, med andra ord..

Gillade man spel ett = Köp
Gillade man det inte = Köp inte

Ett köp för mig med andra ord


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här kommer bli kanon!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser segt ut..

Medlem

Bra recension men hur är det med delad xp nu?

För jag kom ihåg att när man gejmade Dead Island ihop så fick man inte delad xp vilket förstörde upplevelsen helt när man körde med sina vänner..Är detta problem fixat nu eller kvarstår det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ariola:

Bra recension men hur är det med delad xp nu?

För jag kom ihåg att när man gejmade Dead Island ihop så fick man inte delad xp vilket förstörde upplevelsen helt när man körde med sina vänner..Är detta problem fixat nu eller kvarstår det?

Dessvärre har jag inte lirat detta i co-op.


signatur
Medlem

Blir perfekt att slå till på sommarens Steamrea som lite hjärndöd (pun intended) co-op action.

Medlem

Blir köp här med. Första var galet roligt. Finns inte många spel som kan mäta sig med strids-mekaniken i Dead Island.

Det enda jag är liiite purken över är att området spelet utspelar sig i. Hade hellre sett ett Dead Island i apokalyptisk storstads-miljö, men det kanske kommer framöver

Medlem

Blir ett KÖP!
Älskade Dead Island och har väntat på denna release.
Och jag skiter fullständigt i delad XP i Co-op, bara jag får XPn framför polarna

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av pubisboy:

Blir köp här med. Första var galet roligt. Finns inte många spel som kan mäta sig med strids-mekaniken i Dead Island.

Det enda jag är liiite purken över är att området spelet utspelar sig i. Hade hellre sett ett Dead Island i apokalyptisk storstads-miljö, men det kanske kommer framöver

Jo, det hade varit fräscht. Chrome-motorn är inte världsbäst på just den biten men vi får kanske se något till nästa generation.


signatur
Medlem

Jo, en storstadsmiljö med skyskrapor och underjordiska parkeringshus hade varit höjden av fröjd
Och mer variation på vapen.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Blir ett KÖP!
Älskade Dead Island och har väntat på denna release.
Och jag skiter fullständigt i delad XP i Co-op, bara jag får XPn framför polarna

Orka få xp framför polarna..man vill ju ha delat!

Medlem
Skrivet av ariola:
Skrivet av Mindrax:

Blir ett KÖP!
Älskade Dead Island och har väntat på denna release.
Och jag skiter fullständigt i delad XP i Co-op, bara jag får XPn framför polarna

Orka få xp framför polarna..man vill ju ha delat!

Orka lipa över delad XP, är polaren så dålig att bara en får all XP kanske det är dags att byta spel för den sillen.
Vi har aldrig haft problem med XP när vi kört Dead Island, vi har alla levlat jämt och fint med varandra.

Medlem

Jag har delade meningar ang första spelet. Slutet var mycket tråkigt!! Men jag köper detta iallafall

Medlem

Calle: Testade du på samtliga plattformar, som det står? Lade du isf märke till några nämnvärda skillnader?

Medlem

Kommer det i samma paket som originalspelet på någon Steam-rea så kanske det kan vara något.

Medlem

Lätt köp!! Oändligt många timmar slashing i första.. COOp helt sjukt bra! Skiter lite i alla betyg der ute..

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Green Man Gaming har en riktigt bra deal på spelet just nu.

238kr på g2play.net också.

http://www.g2play.net/store/Dead-Island-Riptide-Steam-Key.htm...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ariola:

Bra recension men hur är det med delad xp nu?

För jag kom ihåg att när man gejmade Dead Island ihop så fick man inte delad xp vilket förstörde upplevelsen helt när man körde med sina vänner..Är detta problem fixat nu eller kvarstår det?

Dessvärre har jag inte lirat detta i co-op.

Vadårå? Hittade du ingen som ville lira smörjan?


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Pc versionen av dead island är nog det sämsta jag har varit med om, är denna bättre?

Medlem

Första spelet var väll en buggfest+dålig portning för PC? hur är detta?

Medlem

Fanns massor i första Dead Island de borde ha fixat men gjorde det aldrig. Att man kunde hamna i osynk i co-op och inte fick delad XP var en av de värre buggarna...

Är tveksam till detta, det ser i princip likadant ut som första...

TB har en video ute, tyvärr har han inte spelat första så han har inget att jämföra med:
http://www.youtube.com/watch?v=UBpn2DDYtoc

Medlem

Tolkade recensionen som en 2/5


signatur

Meep!

Medlem

Lite kort recension faktiskt. Onödigt spel?

Medlem

Blir köp, stört gillade första, att spela co-op är fett skojj!

Medlem

Inte ett köp för mig med andra ord.

Medlem

Inte ett köp för mig med andra ord .


signatur

autograph

Medlem

Har kört det nu några dagar och jag gillar det.
Det är som första och samma dryga gränssnitt men det vänjer man sig vid
Gillar känslan och miljöerna som vanligt men känner tyvärr att spelet mer känns som en större DLC till gamla spelet.
Inget är direkt nytt och allt påminner om föregångaren lite väl mycket.
En ny karaktär finns att testa och lite nya vapen att avnjuta.

För er som gillade Dead Island är detta ett givet köp, annars kan jag nog rekommendera resten att gå vidare och titta efter andra speltitlar

Medlem

Laddar ner de gratis

Medlem
Skrivet av dafuq:

Laddar ner de gratis

Ja, akta så att fu inte gör slut på barnbidraget på en gång din snåljåp!

1
Skriv svar