Vad ska man spela nu?

Medlem
Vad ska man spela nu?

Klarade igår ut Bioshock Infinite och det är utan tvekan det bästa jag spelat på länge. Kommer definitivt gå tillbaka och spela igen, kanske prova på 1999 läget men definitivt försöka få tag på alla Voxophones då jag inte lyckades få dem alla trots att jag tycker jag var överallt.

Nu är den stora frågan, ska man testa att ta sig genom Bioshock (PC) följt av Bioshock 2 (PS3), hur bra är de i jämförelse med Infinite? Spelade bara några timmar av ettan för länge sedan, fastnade inte för det. Eller ska man kanske ta itu med Witcher 1+2?

Eller ska man gå tillbaka till något annat man inte är klar med som GTA IV, AC III (DLC + 100%) eller ME 3?

Vad tycker ni?

#blogg

Vad ska man spela nu?

Du ska nog vänta med Bioshock 1 och 2 ett tag, spela Witcher och åk sedan ned till Rapture.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bioshock Infinite är nog det tråkigaste spelet på länge. Kan ej fatta vad som gör det spelet bra. Ja visst storyn är bra men resten då? Striderna var ju vansinnigt urtråkiga och repetitiva.

Det var ju bara att gå from rum till rum och döda fiender utan känsla. Stora stridsarenor i princip som enligt mig personligen är tråkigt.

Bra gameplay går före bra story vilken dag som helt. Jag spelar hellre Dark Souls än Bioshock Infinite.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Du ska nog vänta med Bioshock 1 och 2 ett tag, spela Witcher och åk sedan ned till Rapture.

Låter som en bra idé, installerar Witcher nu. Spelade fram till första byn för ett par veckor sedan, innan jag distraherades av Infinite. Tror dock den sparfilen är borta, så det blir väl att börja om.

Medlem

Du skulle väntat med Infinite. Och spelat 1:an och 2:an först. Nu kommer ju allt bli fruktansvärt bakvänt.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Du skulle väntat med Infinite. Och spelat 1:an och 2:an först. Nu kommer ju allt bli fruktansvärt bakvänt.

Funderade på det först, men tror inte jag hade orkat ta mig igenom dem utan att ha spelat Infinite först. Det var så grymt att jag började tänka att de första två kanske är värda att spela igenom med.

1
Skriv svar