Lego City Undercover: The Chase Begins

Robot
Lego City Undercover: The Chase Begins

Vi behövde bara vänta en månad på Lego Citys återkomst. Dessvärre ekar Chase McCains prequel av tomhet, billig återvinning och absurda återupprepningar.

#lego-city-undercover, #lego-city-undercover-the-chase-begins, #tt-fusion


Medlem
Lego City Undercover: The Chase Begins

trist

Medlem
Citat:

Alla bra saker är återanvända

Kan någon utveckla lite ytterligare åt mig? Jag uppfattar det som om det anses negativt att man tar från föregångarens starka sidor - något som jag snarare tycker låter som positivt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Redaktör
Ponny
Skrivet av Puscifer:
Citat:

Alla bra saker är återanvända

Kan någon utveckla lite ytterligare åt mig? Jag uppfattar det som om det anses negativt att man tar från föregångarens starka sidor - något som jag snarare tycker låter som positivt.

Absolut! Kan hålla med om att det låter lite luddigt där. Jag menar att det enda som är bra är staden och de som bor där – det vi såg i förra spelet – men den här gången saknar staden vettigt innehåll och karaktärerna saknar humor och charm. Så det "bra" blir liksom "dåligt".

Fråga gärna om du undrar nåt mer!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Min 9-årige son vill ha det här spelet, främst för att han inte har något Wii U, bara en 3DS. Men recensionen verkar utgå ifrån att man spelat Wii U-versionen av spelet, känns inte som att spelet får egna meriter att bedömas kring. Är spelet bra i sig självt?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Betyder "Alla bra saker är återanvända" att Wii U versionen hade fått sämre betyg om 3DS-versionen kommit först?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sebovich:

Betyder "Alla bra saker är återanvända" att Wii U versionen hade fått sämre betyg om 3DS-versionen kommit först?

Om du kollar ett par snäpp högre upp förklarar jag vad jag menar. Och ja, det var luddigt. Ska försöka förtydliga.

Edit: Har förtydligat!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av StrongBad:

Min 9-årige son vill ha det här spelet, främst för att han inte har något Wii U, bara en 3DS. Men recensionen verkar utgå ifrån att man spelat Wii U-versionen av spelet, känns inte som att spelet får egna meriter att bedömas kring. Är spelet bra i sig självt?

Jag tycker inte att det är ett bra spel, oavsett om man jämför med dess storebror eller ej. Upprepande spelmoment, trist manus, tom värld.

Sikta på bra 3DS-titlar istället, det kommer ju fler och fler. Dock vet jag inte om det finns bra Lego-spel till 3DS. Någon annan kanske vet?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sebovich:

Betyder "Alla bra saker är återanvända" att Wii U versionen hade fått sämre betyg om 3DS-versionen kommit först?

Om du kollar ett par snäpp högre upp förklarar jag vad jag menar. Och ja, det var luddigt. Ska försöka förtydliga.

Jag förstår. Som en nerbantad version av Wii U versionen alltså

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sebovich:

Betyder "Alla bra saker är återanvända" att Wii U versionen hade fått sämre betyg om 3DS-versionen kommit först?

Om du kollar ett par snäpp högre upp förklarar jag vad jag menar. Och ja, det var luddigt. Ska försöka förtydliga.

Jag förstår. Som en nerbantad version av Wii U versionen alltså

Lite så kan man säga, och lägg till betydligt tråkigare manus, tommare värld och upprepande spelmoment.

Och det är riktigt synd! De bevisar ju att det går att göra openworld-spel till 3DS. Nästa gång kanske dom kan fylla världen med kreativitet också!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sebovich:

Betyder "Alla bra saker är återanvända" att Wii U versionen hade fått sämre betyg om 3DS-versionen kommit först?

Om du kollar ett par snäpp högre upp förklarar jag vad jag menar. Och ja, det var luddigt. Ska försöka förtydliga.

Jag förstår. Som en nerbantad version av Wii U versionen alltså

Lite så kan man säga, och lägg till betydligt tråkigare manus, tommare värld och upprepande spelmoment.

Och det är riktigt synd! De bevisar ju att det går att göra openworld-spel till 3DS. Nästa gång kanske dom kan fylla världen med kreativitet också!

Spelet lär ju sälja multum, så det är nog bara en fråga om tid när uppföljaren dyker upp! Håller mig nog till Wii U i det här fallet dock. Bra recension!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sebovich:

Betyder "Alla bra saker är återanvända" att Wii U versionen hade fått sämre betyg om 3DS-versionen kommit först?

Om du kollar ett par snäpp högre upp förklarar jag vad jag menar. Och ja, det var luddigt. Ska försöka förtydliga.

Jag förstår. Som en nerbantad version av Wii U versionen alltså

Lite så kan man säga, och lägg till betydligt tråkigare manus, tommare värld och upprepande spelmoment.

Och det är riktigt synd! De bevisar ju att det går att göra openworld-spel till 3DS. Nästa gång kanske dom kan fylla världen med kreativitet också!

Spelet lär ju sälja multum, så det är nog bara en fråga om tid när uppföljaren dyker upp! Håller mig nog till Wii U i det här fallet dock. Bra recension!

Tack och bock!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar