Vem köpte Homeworld? Idag kan vi få svaret

Robot
Vem köpte Homeworld? Idag kan vi få svaret

Budgivningen på de sista titlarna i THQ:s katalog är över, men vem vann? Det ryktas om att svaren kommer idag.

#homeworld, #paradox-interactive, #darksiders, #red-faction


Inaktiv
Vem köpte Homeworld? Idag kan vi få svaret

EA?

Skribent
Skrivet av Aresz:

EA?

Antagligen Sega.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Har väntat snart 10 år på en uppföljare till detta underbara spel. Oavsett vem det är som köper det får ta och använda licensen också och göra en 3:a!

Jag köpte det för 15:- på en loppis i Malmö


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skulle vara grymt kul ifall man fick ett Homeworld spel som handlade om Turanic Raiders, eller kanske ännu härligare, Kadeshi!

Medlem

Någon som tar Titan Quest ip:n?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bara inte EA, det vore i mitt tycke verkligen en katastrof


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Sega är helt klart en kvalificerad gissning eftersom de köpte Relic plus att de har tidigare sakt att de vill satsa mer inom rts genren.

Medlem

Var ett tag sedan man lirade Homeworld, undrar om det håller sig idag, eller om man bara förstör sina minnen.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Var ett tag sedan man lirade Homeworld, undrar om det håller sig idag, eller om man bara förstör sina minnen.

Drog igång det som sent igår. Lätt hänt när det bubblar nyheter om homeworld:)

Inaktiv

De som köpt Homeworld borde göra som med Age of Empires II HD. Piffa upp de gamla versionerna och sälj dem på Steam. Pengarna de tjänar på det kan de använda för att starta igång uppföljaren. AOE2 verkar i alla fall sälja väldigt bra på Steam.

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Bara inte EA, det vore i mitt tycke verkligen en katastrof

lol tänk om dom köpte upp det och gjorde om det till en lag baserad shooter, med microtransactioner varje gång du laddar om.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Gearbox var det som kammade hem det enligt deras twitter iaf. (gearbox's twitter alltså)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Gearbox var det som kammade hem det enligt deras twitter iaf. (gearbox's twitter alltså)

du verkar ha rätt

http://www.gearboxsoftware.com/community/articles/1029/homewo...

Verkar som de kommer göra en *HD* version.

Citat:

Brian intends as first priority to direct Gearbox's interest to preserve and assemble the purest form of the original acclaimed and beloved games, Homeworld and Homeworld 2, with the intent of making them accessible on today's leading digital platforms.

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Gearbox var det som kammade hem det enligt deras twitter iaf. (gearbox's twitter alltså)

Aliens Colonial Marines och DNF Gearbox? OMG

Medlem

Gearbox? Fyfan... Aja, vila i frid homeworld

Medlem

Det enda jag ger dom tillåtelse till är att koppy/pejsta. Annat tror jag inte dom fixar.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Gearbox var det som kammade hem det enligt deras twitter iaf. (gearbox's twitter alltså)

jag tror jag kan dra en kollektivt "NOOOOOOOOOOOOOO* om så är fallet.....hade 10 ggr hellre sett sega som köpare..

Medlem
Skrivet av Dekker:
Skrivet av Zymac:

Gearbox var det som kammade hem det enligt deras twitter iaf. (gearbox's twitter alltså)

du verkar ha rätt

http://www.gearboxsoftware.com/community/articles/1029/homewo...

Verkar som de kommer göra en *HD* version.

Citat:

Brian intends as first priority to direct Gearbox's interest to preserve and assemble the purest form of the original acclaimed and beloved games, Homeworld and Homeworld 2, with the intent of making them accessible on today's leading digital platforms.

R.I.P Homeworld :'(


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Zymac:

Gearbox var det som kammade hem det enligt deras twitter iaf. (gearbox's twitter alltså)

jag tror jag kan dra en kollektivt "NOOOOOOOOOOOOOO* om så är fallet.....hade 10 ggr hellre sett sega som köpare..

NEEEJ! Vi förlåter aldrig Gearbox för Colonial Marines! Blir inget köp


signatur

Game long and prosper

Medlem

Haha fyfan. Crap-box. Ngn som vet om de tänker utveckla spelet själv eller outsourca det till ngt litet skitföretag?

1
Skriv svar