Beliebers, vad händer sen?

Flakmonkey
Beliebers, vad händer sen?

Sitter på lokala pizzerian och väntar på min mat och passar så på att läsa igenom dagens Metro och en sak slår mig redan vid förstasidan. Jag förstår verkligen inte den här idoldyrkan som finns i världen kring artister, idrottare, bloggare etc. Just nu är det ju Justin Bieber som är på tapeten med sitt enorma härd av "beliebers" som tycks kunna göra vadsomhelst och förlåta vad som helst för att de gillar (älskar) en tanig kanadensare som inte gjort något mer för världen än att sjunga låtar som andra gjort.

Missförstå mig rätt nu. Jag förstår att man kan beundra andra människor. Marco van Basten var min stora idol som en ung grabb med fotbollsproffsdrömmar. Men det gick ju aldrig längre än att jag tyckte att han var fantastisk på fotbollsplanen. Jag grät inte när jag såg honom och jag kunde inte bry mig mindre om vad han hade för sig på fritiden. Artister är det samma sak med, jag gillar musik men persondyrkan handlar det inte om.

Varför är somliga på det här sättet att någon annan person som de inte känner går före allt och alla? Läser man tidningen tycks det nästan enbart vara unga tjejer men stämmer det med verkligheten? Tycket ärligt talat att
det hela är fascinerande och skrämmande på samma gång. Skulle vara intressant att se vad som händer med dessa personer senare i livet. Är de mindre självständiga? Blir de lättare beroende av saker och ting? Eller är det bara en simpel fas?

#blogg

Medlem
Beliebers, vad händer sen?

The horror


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Det finns en del kändisar som jag har drömt och fantiserat om fast det har aldrig varit på en "Belieber"-nivå. Visst grät jag som en stucken gris när exempelvis Michael Jackson gick bort men det gjorde väl alla som växte upp med hans musik.

Självklart avgudar man människor som är duktiga på något, sedan när man väl har träffat dem så inträffar det omvända. Det har jag fått uppleva flera gånger.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Avguda, ja kanske att man gör det. Men gör det att man campar utanför hotellen där de bor? Förstår ju att det är så, men det är så otroligt långt ifrån något jag ser mig själv kunna göra att det är svårt att förstå varifrån man får den motivationen.

Skrivet av Nosnos:

Avguda, ja kanske att man gör det. Men gör det att man campar utanför hotellen där de bor? Förstår ju att det är så, men det är så otroligt långt ifrån något jag ser mig själv kunna göra att det är svårt att förstå varifrån man får den motivationen.

Jag hade nog campat utan för det hotell som Mozart bott på, om han hade levt. Det finns nog olika grader av "besatthet" och beundran.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar