Detta är Homeworlds nya hem!

Robot
Detta är Homeworlds nya hem!

Homeworld-licensen får en ny, och för säkert många otippad ägare.

#nyhetstips, #homeworld, #gearbox-software, #thq, #relic-entertainment, #company-of-heroes-2, #homeworld-2


Skribent
Detta är Homeworlds nya hem!

De har antagligen pytsat in en hel del pengar, och det gör man ju inte utan att vilja satsa – förhoppningsvis. Tänker inte vara negativ för att den inte kom hem till Relic hos Sega.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nöja sig med CoH2? De har väl DoW licensen med? Eller visade det sig till slut att de inte har den? Tyckte SEGA själva gick ut och sa att de hade den och CoH.

Medlem

Reboots verkar ju populärt nu på sistonde så det kanske blir "Colonial Homeworld: Marines" i stället för en 3:a ?

(Jag är med andra ord inte så glad över vilka som köpte Homeworld.. men hoppas kan man ju alltid.)


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jo dom kan ju det här med rymden efter colonial marines... duckenucken är väl också lite rymd.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

De har antagligen pytsat in en hel del pengar, och det gör man ju inte utan att vilja satsa – förhoppningsvis. Tänker inte vara negativ för att den inte kom hem till Relic hos Sega.

Ironiskt att Gearbox kanske köper licensen för pengar de lurat till sig från Sega (över ACM-spelet som Sega betalade för).
http://www.insidegamingdaily.com/2013/02/25/alleged-sega-empl...

Medlem

Härligt att de vill få ut de tidgare spelen igen, skulle gärna ge dom en hundring för att få dom på Steam!

Överlag så blir jag väldigt skeptisk till Gearbox däremot. De har gjort en del bra (och en del dåliga) FPS men vad jag vet så har de aldrig gett sig på strategigenren tidigare och det känns inte alls bra med denna licens.

/ LordDaimos

Medlem

Fan med!

Sega borde köpt denna licensen och bett Relic göra en 3a!

hade varit awesome.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

nj
Medlem
Skrivet av ilduce:

Nöja sig med CoH2? De har väl DoW licensen med? Eller visade det sig till slut att de inte har den? Tyckte SEGA själva gick ut och sa att de hade den och CoH.

Finns inget bekräftat om vad som hänt med WH40k-licensen som THQ/Relic hade för Dawn of War-spelen. Enda som just nu är känt är att #Slitherine Software har fått licens för att göra ett strategispel i WH40k-världen.

Medlem

Har extremt låga förhoppningar om 3:an.
Men skulle vara fint med nyversion av Homeworld, ett plus på kanten vore ju om dom kunde putsa till grafiken, högre upplösning på texturer skulle räcka, fixa widescreenstöd och steam workshop.

Medlem
Medlem

eh, värsta som kan hända är att vi får ett till dåligt spel som ingen köper. Med lite tur kan det ju bli helt hyfsat.

Medlem
Medlem
Skrivet av cm0s:

RIP in Peace

Rest in peace in peace?
Sorry, va tvungen.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av cm0s:

RIP in Peace

Rest in peace in peace?
Sorry, va tvungen.

That's the joke.

Medlem
Skrivet av cm0s:

RIP in Peace

Rest in peace in peace?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Surt för dom som gillade Homeworld.

Medlem

Gearbox är sämst, sista bra spleet de gjorde var brother in arms 2 :S

k3m
Medlem

gog.com är klart bättre Steam. Så vi hoppas de släpps där.

Gearbox är en lite skakig spelutvecklare. Ibland blir det bra, ibland inte. Man vet aldrig i förväg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

*läser nyheten*

*går till optiker för ett syntest*

*läser nyheten igen*

holy shit Gearbox wtf XD *rage*


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Geeks Gaming
Medlem

Otippat, verkligen otippat.
Sedan kan jag ju tycka att homeworld är inte så jävla grymt som folk tycks minnas det, eller så minns jag något annat. Det jag tyckte var grymt med spelet var dess atmosfär, skalan på saker och äventyrs känslan... men spelmekaniskt? Ganska ointressant.

Bara dom inte outsourcar skiten ur spelet så kan det säkert bli en bra upplevelse.

Medlem

Gearbox förtjänar inte att äga Homeworld licensen!

Medlem

Problemet är at det inte finns så mpnga bra rts tillverkare längre...=(

Medlem

:< jahap då bli det att Inte införskaffa de gamla spelen via steam/andra platformar.

Vägrar ge Gearbox pengar för något som rör homeworld licensen.

Skrivet av burkmopp:

Otippat, verkligen otippat.
Sedan kan jag ju tycka att homeworld är inte så jävla grymt som folk tycks minnas det, eller så minns jag något annat. Det jag tyckte var grymt med spelet var dess atmosfär, skalan på saker och äventyrs känslan... men spelmekaniskt? Ganska ointressant.

Bara dom inte outsourcar skiten ur spelet så kan det säkert bli en bra upplevelse.

Du minns nog något annat. Spelade igenom spelen för ett litet tag sedan och gameplay är helt ok. Något obalanserad i 1'an dock då man kunde borda och ta över i princip allt.

Skoj att hoppa in i början av updragen och se ens flotta täcka flera skärmar i längd.

Medlem

"In short, this anonymous, supposed employee of Sega throws the word “embezzle” in there and claims that Gearbox breached their contract to siphon money from Sega that should’ve been allocated to Aliens into other projects. That, to me, sounds like junk. Here’s why:.."

Medlem

De har ju en brokig lista med med spel rent kvalitétsmässigt, så det här kan ju gå lite hur som helst. Blir intressant att följa.

Medlem
Skrivet av aolbain:

eh, värsta som kan hända är att vi får ett till dåligt spel som ingen köper.

Vilket i sin tur leder till att ännu en bra licens går åt helvete för att nötter köpte den..

Medlem

Usch, jag ser det framför mig alla Randy videos, där han snackar om hur rymdäventyr ska få en att känna sig "badass" och rymdstrider är "badass". Att Gearbox minsan inte lämnar ifrån sig halvfärdiga spel.

Jag vill inte ha något badass i mitt Homeworld, jag vill bara ha ett förbannat bra strategi spel :-|

Gearbox är inte företaget att ge mig det.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar