Darksiders och Red Faction får också nya hem

Robot
Darksiders och Red Faction får också nya hem

"Långsiktigt vill vi antingen samarbeta med originalkreatörerna eller de bästa möjliga utvecklarna", säger nya ägaren av Darksiders och Red Faction.

#thq, #nordic-games-publishing, #gearbox-software, #505-games


Medlem
Darksiders och Red Faction får också nya hem

Crytek blir nu ledsna!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Mycket trevliga nyheter

Medlem

Töfft att Red Faction, Darksiders med mera ligger i Sverige. For some reason.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kör för fa-an, Sverige!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Satan, trodde Crytek skulle få Darksiders, större delen av det gamla teamet jobbar trots allt där nu... Jaja, får se hur Nordic Games sköter biffen, har inte mer förtroende för dem bara för att det är svenskar.


signatur
Medlem
Skrivet av Zappa:

Mycket trevliga nyheter

Skrivet av Preed:

Töfft att Red Faction, Dark Siders med mera ligger i Sverige. For some reason.

Skrivet av Boomer:

Kör för fa-an, Sverige!

Bara så folk vet, detta är inte "positiva nyheter" per automatik, slå upp Nordic Games så ser ni att deras reportoar är inte något imponerande (och nej, Alan Wake är inte utvecklat av dem). Chanserna att vi ska se något på dessa IPn av kvalitet släppas är extremt små nu. Tror de vill mest hålla i rättigheterna för att tjäna pengar på vidare försäljningarna av spelen.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Slashneed:

Satan, trodde Crytek skulle få Darksiders, större delen av det gamla teamet jobbar trots allt där nu... Jaja, får se hur Nordic Games sköter biffen, har inte mer förtroende för dem bara för att det är svenskar.

Hade Crytek velat ha Darksiders så hade dom köpt det. Men Crytek ville inte ha Darksiders, dom ville ha en vass amerikansk studio för att utveckla deras IPs.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ge mig Red Faction i first person igen, välgjort självklart. Ettan är det enda riktigt bra Red Faction i mitt tycke.

Medlem

YEEEESS !!! gief ds 3! naaaooowwwww! med bra multiplayer/co-op lage och loot system som droppar loot hos bossar m.m

Och även behålla core elementen samtidigt!

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Slashneed:

Satan, trodde Crytek skulle få Darksiders, större delen av det gamla teamet jobbar trots allt där nu... Jaja, får se hur Nordic Games sköter biffen, har inte mer förtroende för dem bara för att det är svenskar.

Hade Crytek velat ha Darksiders så hade dom köpt det. Men Crytek ville inte ha Darksiders, dom ville ha en vass amerikansk studio för att utveckla deras IPs.

Var väl iåförsig en del snack fram och tillbaks om huruvida de ville köpa eller inte. Vissa på studion var intresserade. Hursomhelst så är det väl som Keasar säger en rätt slim chance att vi får se något av värde nu.


signatur
Medlem

Jag kräver fortfarande ett värdigt slut på denna grymma serie

Medlem

Hurra, då kanske Red Faction återupplivas


signatur

Nämen!

Medlem

Bara jag som tycker det var rätt trist, trots att de är svenskar? Nordic games verkar mest släppa barn/casual spel, tror inte direkt att de släpper ett Darksiders 3 av någon som helst kvalitet.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Bara jag som tycker det var rätt trist, trots att de är svenskar? Nordic games verkar mest släppa barn/casual spel, tror inte direkt att de släpper ett Darksiders 3 av någon som helst kvalitet.

Alan Wake PC.
Spellforce.
Painkiller.
Gothic.
Death Rally (Nyversionen).
Aquanox.
Torchlight.
Syberia.
Still Life.
Secret Files.
Black Mirror.
Keepsake.
Sam & Max Season 1.

Inte direkta Barn/Casual spel. Dom har en hel del tunga namn i deras förråd nu förtiden, dom bygger upp en ganska stor bred grupp av franchises. Dom är relativt "nya" och publicerar spel.

Jag tror det blir fin fint med detta köpet, eller hade du hellre viljat ha EA som ägare av Red Faction?


signatur

Nämen!

Medlem

Ghotic Arcania va inte ett riktigt ghotic spel..

1
Skriv svar