Betatesta Anno Online! (nycklarna är slut)

Robot
Betatesta Anno Online! (nycklarna är slut)

FZ delar ut 500 nycklar till den stängda betan av Anno Online.

#anno-online, #bluebyte


Medlem
Betatesta Anno Online! (nycklarna är slut)

Tack FZ

Medlem

Härligt, då kan alla 3 spelare av Anno-serien äntligen mötas online!

Medlem
Medlem

Antar att det sprutar av mikrotransaktioner när retail kommer ut? Nån som vet hur det ligger till?

Medlem

Ska testas med glädje, tack FZ!

Medlem

Tack så mycket!

Moderator | Testpilot
Skrivet av elPresidente:

Antar att det sprutar av mikrotransaktioner när retail kommer ut? Nån som vet hur det ligger till?

Alla personer med allt detta tjat gällande mikrotransaktioner. Kan ni verkligen inte förstå att det har blivit bätttre? Började för något år sedan och fortsätter bli bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tackar! Det gillas!


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

muahahahaahah beta nyckel till mig XD

Medlem

Tackar. Hoppas det blir roligt.

Medlem

Tack tack! :*

Medlem

Tack grabbar!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

vad för fördelar har det här jämfört med Anno 1404 som det verkar vara en variant av? (antar att de är sociala?)

Medlem
Medlem

Uhm... vart aktiverar man på sitt uplaykonto? Hittar inte vart man kan skriva in koden

Medlem
Skrivet av tirim4:

vad för fördelar har det här jämfört med Anno 1404 som det verkar vara en variant av? (antar att de är sociala?)

Det är "gratis". Annars tror jag inte det finns några. Men 1404 var ganska fulländat som det var, så det är inte så oväntat kanske.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av elPresidente:

Antar att det sprutar av mikrotransaktioner när retail kommer ut? Nån som vet hur det ligger till?

Alla personer med allt detta tjat gällande mikrotransaktioner. Kan ni verkligen inte förstå att det har blivit bätttre? Började för något år sedan och fortsätter bli bättre.

Verkligen? När fusk i singleplayerspel förvandlas till mikrotransaktioner, som i Dead Space 3? Är det bättre?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stephan:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av elPresidente:

Antar att det sprutar av mikrotransaktioner när retail kommer ut? Nån som vet hur det ligger till?

Alla personer med allt detta tjat gällande mikrotransaktioner. Kan ni verkligen inte förstå att det har blivit bätttre? Började för något år sedan och fortsätter bli bättre.

Verkligen? När fusk i singleplayerspel förvandlas till mikrotransaktioner, som i Dead Space 3? Är det bättre?

Dra inte allt och alla över en kant för ETT spel gör något väldigt dumt när många fler faktiskt gjort vad det kan för att göra det bättre. Närmare bestämt många MMOs.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tackar

"Hoppas din upplevelse blir lyckad!"

Vet inte varför, men tyckte detta lät kul


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Web baserat, tragiskt

Medlem

Sånt här skit hör hemma på Facebook Damn you Ubisoft!!

Medlem

Mikrotransaktioner, jag klarar bara inte av det.

"Need more ship points?"
"Coins are asailor's best friend."

ALT+F4 på den här jävla skiten. Vilket jävla skämt-spel.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av elPresidente:

Antar att det sprutar av mikrotransaktioner när retail kommer ut? Nån som vet hur det ligger till?

Alla personer med allt detta tjat gällande mikrotransaktioner. Kan ni verkligen inte förstå att det har blivit bätttre? Började för något år sedan och fortsätter bli bättre.

Håller me dig! Jag och 2 polare kommer ge ut en app till iphone/android inom kort med mikrotransaktioner. Jag ler så länge jag inte är konsumenten

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av tirim4:

vad för fördelar har det här jämfört med Anno 1404 som det verkar vara en variant av? (antar att de är sociala?)

Det är "gratis". Annars tror jag inte det finns några. Men 1404 var ganska fulländat som det var, så det är inte så oväntat kanske.

Blir väl till att testa det här men håller med dig om att 1404 var ett riktigt bra spel så kommer nog gå tillbaka till det sen ändå.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av elPresidente:

Antar att det sprutar av mikrotransaktioner när retail kommer ut? Nån som vet hur det ligger till?

Alla personer med allt detta tjat gällande mikrotransaktioner. Kan ni verkligen inte förstå att det har blivit bätttre? Började för något år sedan och fortsätter bli bättre.

Verkligen? När fusk i singleplayerspel förvandlas till mikrotransaktioner, som i Dead Space 3? Är det bättre?

Dra inte allt och alla över en kant för ETT spel gör något väldigt dumt när många fler faktiskt gjort vad det kan för att göra det bättre. Närmare bestämt många MMOs.

Tycker de flesta mikrotransaktioner är rätt utsagt vidriga på mobilmarknaden och de få som finns på PC som jag kan stå bakom är D&D online och Sagan om ringen online. Ge ett par förslag där mikrotransaktioner fungerar och ger samma eller mer värde för pengarna som om man köpt det rätt upp och ner? Rätt tveksam till att du kan det, men vill gärna höra då jag i grund och botten tycker om F2P med mikrotransaktioner där modellen är rättvis mot konsumenten.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av elPresidente:

Antar att det sprutar av mikrotransaktioner när retail kommer ut? Nån som vet hur det ligger till?

Alla personer med allt detta tjat gällande mikrotransaktioner. Kan ni verkligen inte förstå att det har blivit bätttre? Började för något år sedan och fortsätter bli bättre.

Håller me dig! Jag och 2 polare kommer ge ut en app till iphone/android inom kort med mikrotransaktioner. Jag ler så länge jag inte är konsumenten

Antar att du är ytterligare en "guldgrävare" i detta och vill göra ett par bucks innan uppdaterad lagstiftning börjar pilla på fenomenet mikrotransaktioner? VIll bara säga att du är en vidrig människa som utnyttjar dumma eller väldigt unga konsumenter.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Antar att du är ytterligare en "guldgrävare" i detta och vill göra ett par bucks innan uppdaterad lagstiftning börjar pilla på fenomenet mikrotransaktioner? VIll bara säga att du är en vidrig människa som utnyttjar dumma eller väldigt unga konsumenter.

Det beror väl lite på hur det görs. En del kör med fula knep som t ex att

- Får reklamen att se ut som en del av appen och trycker man fel kommer man på någon skum sida
- Annonser som har stäng-krysset i ena hörnet och köp-knappen i andra, men man måste trycka på stäng-krysset två gånger för att stänga - till saken hör att stäng-krysset och köp-knappen slumpmässigt byter plats så att man lätt skall trycka på köp av misstag

Finns många fler, men det är två som jag stött på nyligen.

Gör man det bara på rätt sätt, så ser jag inget fel med mikrotransaktioner.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Detta är altså en Anno version i samma drag som settlers online, som är microtransaktioner. Ser till och med lika dant ut på många sätt som settlers online.

Medlem
12
Skriv svar