Följ med bakom kulisserna på The Evil Within

Robot
Följ med bakom kulisserna på The Evil Within

Shinji Mikami och hans team låter oss följa med till skräckfabriken.

#resident-evil, #the-evil-within, #tango-gameworks


Medlem
Följ med bakom kulisserna på The Evil Within

"Och vi får väl hoppas att det inte blir överdrivet läskigt, så även vi utan nerver av stål kan få leka i mörkret."

Åhå nej, det är dags att vi får ha ett rent och skärt skräckspel som inte vill vika ut sig för den breda massan. All-in eller inget alls.


signatur

Nämen!

Medlem

Åhh, Fallout 4, trevligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Struggle:

"Och vi får väl hoppas att det inte blir överdrivet läskigt, så även vi utan nerver av stål kan få leka i mörkret."

Åhå nej, det är dags att vi får ha ett rent och skärt skräckspel som inte vill vika ut sig för den breda massan. All-in eller inget alls.

Håller helt och hållet med , hoppas verkligen det blir ett brutalt skräckspel då vi saknar såna nuförtiden. Jag tycker det är deprimerande när utvecklare viker sig.

Hörde någon kommentar ang. Star Citizen där någon tjomme sa att han ville kunna spela det med sin 7 åring så han frågade Chris producenten i hopp om att det inte kommer vara så "brutalt" och tro fan att Christ säger... Ja visst .. alla kan spela det. Seriöst man blir ju fan förbannad, ska du lira med dina barn behöver du ju inte lira spel som riktar sig mot vuxna , sådant beteende är verkligen en bidragande faktor till vad som får bra nicher att försvinna.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Struggle:

"Och vi får väl hoppas att det inte blir överdrivet läskigt, så även vi utan nerver av stål kan få leka i mörkret."

Åhå nej, det är dags att vi får ha ett rent och skärt skräckspel som inte vill vika ut sig för den breda massan. All-in eller inget alls.

Håller helt och hållet med , hoppas verkligen det blir ett brutalt skräckspel då vi saknar såna nuförtiden. Jag tycker det är deprimerande när utvecklare viker sig.

Hörde någon kommentar ang. Star Citizen där någon tjomme sa att han ville kunna spela det med sin 7 åring så han frågade Chris producenten i hopp om att det inte kommer vara så "brutalt" och tro fan att Christ säger... Ja visst .. alla kan spela det. Seriöst man blir ju fan förbannad, ska du lira med dina barn behöver du ju inte lira spel som riktar sig mot vuxna , sådant beteende är verkligen en bidragande faktor till vad som får bra nicher att försvinna.

Men då kan vi glädjas åt Rogue System iaf


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Struggle:

"Och vi får väl hoppas att det inte blir överdrivet läskigt, så även vi utan nerver av stål kan få leka i mörkret."

Åhå nej, det är dags att vi får ha ett rent och skärt skräckspel som inte vill vika ut sig för den breda massan. All-in eller inget alls.

Jag tycker ändå att han (Mikami) har en bra poäng om att skräckspel borde ge spelaren något att försvara sig med. Jag gillar Amnesia: The Dark Descent väldigt mycket, men det spelet blir väldigt genomskinligt när det enda spelaren kan göra är gömma sig. Haunting Ground till PS2 är då mycket bättre eftersom spelaren kan lägga ut fällor, sparka dem som jagar en och få hjälp från en trogen hund. Spelet blir mycket mer intensivt och interaktivt (läs: mer som ett spel) när man faktiskt kan göra sådant. Nu har de sagt i bakom kulisserna att de inte kommer ha tunga vapen som maskingevär och det tycker jag duger väldigt bra. Pistol och kniv duger.

Jag hoppas det här spelet lyckas, annars så sitter vi väl där med hundra trista Slender-kloner och alla är lika tråkiga.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Struggle:

"Och vi får väl hoppas att det inte blir överdrivet läskigt, så även vi utan nerver av stål kan få leka i mörkret."

Åhå nej, det är dags att vi får ha ett rent och skärt skräckspel som inte vill vika ut sig för den breda massan. All-in eller inget alls.

Jag tycker ändå att han (Mikami) har en bra poäng om att skräckspel borde ge spelaren något att försvara sig med. Jag gillar Amnesia: The Dark Descent väldigt mycket, men det spelet blir väldigt genomskinligt när det enda spelaren kan göra är gömma sig. Haunting Ground till PS2 är då mycket bättre eftersom spelaren kan lägga ut fällor, sparka dem som jagar en och få hjälp från en trogen hund. Spelet blir mycket mer intensivt och interaktivt (läs: mer som ett spel) när man faktiskt kan göra sådant. Nu har de sagt i bakom kulisserna att de inte kommer ha tunga vapen som maskingevär och det tycker jag duger väldigt bra. Pistol och kniv duger.

Jag hoppas det här spelet lyckas, annars så sitter vi väl där med hundra trista Slender-kloner och alla är lika tråkiga.

Självfallet, man behöver ju inte ta bort vapnen och diverse försvar för att spelet fortfarande ska vara läskigt. Resident Evil spelen är ju ett rätt bra exempel, jämför Resident Evil 1 med Resident Evil 5. Resident Evil 5 var riktat till en bredare massa.

Försvarsmekanik bör finnas med, men det bör inte vara bästa utvägen att skjuta allt du ser. Att fly, gömma sig eller att lura motståndarna kommer alltid vara mera givande! Kommer ihåg när Nemesis jagade en i Resident Evil 3!


signatur

Nämen!

1
Skriv svar