Problem med Skate till Xbox 360...

Inaktiv
Problem med Skate till Xbox 360...

Okej, jag har ett extremt udda problem med spelet Skate (första spelet) till Xbox 360 som jag fick igår.
Spelet hänger sig vid huvudmenyn av spelet, VARJE gång jag går dit. Jag hade spelet installerat på hårddisken för att speeda upp laddningstiderna, men för att att felsöka, tog jag bort spelet ifrån hårddisken för att se om det blev någon skillnad. Såklart inte... Spelet hänger sig där VARJE gång jag kommer dit efter ungefär 1 eller 2 sekunder. Om jag är snabb så hinner jag gå ned 3 till 4 menyer, sen hänger den sig. Jag kan även riktigt "pumpa" på A-knappen och få den att välja "Continue Career", men den hänger sig där vid Loading-menyn ändå...
Det är inte så att bara spelet hänger sig, utan hela 360'n hänger sig (kolla videon längst ned i inlägget). Jag visar att jag drar ut batterierna för 360-kontrollern, stoppar i dem igen, försöker starta kontrollen, och den hittar inte 360. Så det är en fin crash den får där varje gång...

Spelet var köpt på Ica Maxi, så jag gick in med spelet, hoppades på att få det utbytt, men eftersom de inte hade några fler exemplar, så fick jag pengarna tillbaka.
Så redan igår beställde jag Skate ifrån Webhallen, fick det idag, och vet ni vad? Samma fel! -__-

Så nu kan jag dra slutsatsen att det inte är fel på skivan, och det var det troligen inte på förra heller.
Jag testade såklart andra spel jag redan har för att se om min Xbox 360 håller på att lägga av, men allt annat fungerar felfritt...
Så jag testade att logga in med min flickväns profil i Skate (30 mins spelande på den sparfilen eller så), och DEN fungerar hur bra som helst. :\

Så jag mailade EA Games och frågade hur jag skulle gå tillväga med det hela. Även OM jag i värsta fall måste ta bort sparfilen och göra en helt ny, så vet man ju inte om samma sak händer igen.
Sparfilen verkar ju ändå inte korrupt på något sätt, den laddar den felfritt och allt. Samma sak händer när jag gör "Create a new skater" och kommer till huvudmenyn...

Svaret jag fick var totalt värdelöst. "Testa med en originalkontroll, testa dra ut kablarna till 360 och koppla in igen osv osv..." Jag menar, han/hon som svarade på mitt mail lär ju knappt ens ha läst rubriken i mitt problem...

Så jag undrar, är det någon som har något förslag?

Här är ett videoklipp som jag gjorde och lade upp på min webserver: (Jag är hemskt ledsen om man inte får länka videoklipp, isåfall tar jag bort länken direkt. Jag kan lova, det är inget virus eller liknande )

http://izzysm.mine.nu/Random%20Files/Skate%20crashing.avi

/Izzy

Medlem

Testat o rensa cache:n på hårddisken?

*snip*

"To clear the cache on the Xbox 360 do the following:

* Go to the Xbox Dashboard, select the System Blade, and select Memory.
* Highlight the HD symbol and press Y.
* Press X, X, Left Bumper, Right Bumper, X, X.

You will see a confirmation message to confirm system maintenance, proceed. "

Observera att du då kommer få ta ner alla uppdateringar igen, men du sumpar inget annat. -brukar kunna lösa sånadära mysko problem.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar