Zelda-dokumentär på Kickstarter

Robot
Zelda-dokumentär på Kickstarter

"It's Dangerous To Go Alone...The Movie" är ett nytt Kickstarter-projekt som berättar om Zeldas kulturella influenser.

#nintendo


Medlem
Zelda-dokumentär på Kickstarter

Sanslöst vad med skräp man försöker tigga pengar till. Känns som ett försök att bli rika på en dålig idé. Kommer säkert lyckas också.

Även om jag gillar spelen så känns inte detta intressant för fem öre.

Medlem
Skrivet av Wortex:

Sanslöst vad med skräp man försöker tigga pengar till. Känns som ett försök att bli rika på en dålig idé. Kommer säkert lyckas också.

Även om jag gillar spelen så känns inte detta intressant för fem öre.

Vad är det som gör detta till en dålig idé?

Medlem
Skrivet av sunnre:
Skrivet av Wortex:

Sanslöst vad med skräp man försöker tigga pengar till. Känns som ett försök att bli rika på en dålig idé. Kommer säkert lyckas också.

Även om jag gillar spelen så känns inte detta intressant för fem öre.

Vad är det som gör detta till en dålig idé?

Känns som ett ämne som många tycker mycket om, och detta utnyttjar man för att tjäna pengar på. Jag tycker inte idén känns särskilt genomtänkt, intervjua människor om hur dom influerats av ett spel? Hur mycket kan det kosta? Känns som att vem som helst skulle kunna göra detta och slänga upp på youtube med en budget under 2000 kr (säkert inte lika fancy, men måste det vara det?), inte 326 000.

Känns som ett billigt försök att casha in på kickstarter-trenden för mig.

En dokumentär som belyser något viktigt hade jag svalt, men detta känns inte 326 000 kr-viktigt.

Medlem

Ett aspopulärt retrospel + dokumentär i stil med Minecraft dokumentären + Kickstarter. Easy money! ..Tänker dom.

Less på retroknarkande.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hade varit betydligt intressantare om de intervjuat folk som faktiskt ARBETADE med Zelda.

Det här konceptet känns mer som om det skulle kunna varit bonusmaterial på en "riktig" dokumentär.

Medlem

Jag tycker att poängen med Kickstarter är att hjälpa till med att kicka igång ett projekt, inte finansiera ett så gott som färdigt projekt där allt som återstår är lite "semester", förmodligen till Japan.

Den här typen av dokumentär anser jag även hör hemma på Youtube eller liknande sida som en hyllning till Nintendo och alla fans som gjort serien så stor.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Wortex:
Skrivet av sunnre:
Skrivet av Wortex:

Sanslöst vad med skräp man försöker tigga pengar till. Känns som ett försök att bli rika på en dålig idé. Kommer säkert lyckas också.

Även om jag gillar spelen så känns inte detta intressant för fem öre.

Vad är det som gör detta till en dålig idé?

Känns som ett ämne som många tycker mycket om, och detta utnyttjar man för att tjäna pengar på. Jag tycker inte idén känns särskilt genomtänkt, intervjua människor om hur dom influerats av ett spel? Hur mycket kan det kosta? Känns som att vem som helst skulle kunna göra detta och slänga upp på youtube med en budget under 2000 kr (säkert inte lika fancy, men måste det vara det?), inte 326 000.

Känns som ett billigt försök att casha in på kickstarter-trenden för mig.

En dokumentär som belyser något viktigt hade jag svalt, men detta känns inte 326 000 kr-viktigt.

Många gillar spel, och alla som gör spel utnyttjar idéen för att tjäna pengar. Hur är det annorlunda från det här?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av sunnre:
Skrivet av Wortex:

Sanslöst vad med skräp man försöker tigga pengar till. Känns som ett försök att bli rika på en dålig idé. Kommer säkert lyckas också.

Även om jag gillar spelen så känns inte detta intressant för fem öre.

Vad är det som gör detta till en dålig idé?

Känns som ett ämne som många tycker mycket om, och detta utnyttjar man för att tjäna pengar på. Jag tycker inte idén känns särskilt genomtänkt, intervjua människor om hur dom influerats av ett spel? Hur mycket kan det kosta? Känns som att vem som helst skulle kunna göra detta och slänga upp på youtube med en budget under 2000 kr (säkert inte lika fancy, men måste det vara det?), inte 326 000.

Känns som ett billigt försök att casha in på kickstarter-trenden för mig.

En dokumentär som belyser något viktigt hade jag svalt, men detta känns inte 326 000 kr-viktigt.

Många gillar spel, och alla som gör spel utnyttjar idéen för att tjäna pengar. Hur är det annorlunda från det här?

Det är just för att det är på Kickstarter, projekt som inte kan leva i dom vanliga kanalerna eller som inte görs i syfte att tjäna pengar, för att kunna leverera något unikt. Det är det Kickstarter är till för.

Det är jävligt segt när kommersen smyger sig in på Kickstarter för att slippa satsa något.

Nej den här dokumentären är inte fel i sig, men den bör inte vara på Kickstarter. Den är där för gratis hype och gratis insats. Det är inte det Kickstarter är till för. IMO, då, iallafall.

Då blir det svårare för faktiska små passionsprojekt att få exponering. Allt som länkas är retroprojekt och franchises tycks det. FZ bör även rapportera om mindre originella projekt som Rock Paper Shotgun gör. Kickstarter är på väg att bli något snuskigt i rask fart.

//Rant


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hade hellre betalat för att se en dokumentär om hur spelen skapas

Medlem

Fan vilken kass idé, det låter bara ogenomtänkt och inte intressant för ett öre.

Medlem

Det må väl vara hänt att det inte ser ut som en jätteintressant idé men jag ser hellre att sådana här projekt Kickstartas än att folk som redan har ekonomisk möjlighet att utföra sina projekt använder Kickstarter - se Veronica Mars och den där nya Zach Braff-grejen som exempel.

Kickstarter ska ju vara för mindre projekt som annars hade haft det svårt att få investeringar, inte för att ge gratis pengar till redan etablerade företag utan att kunna kräva något i retur.

1
Skriv svar