Rome II - Se genomgång av slaget vid Teutoburgerskogen

Robot
Rome II - Se genomgång av slaget vid Teutoburgerskogen

Följ med till Teutoburgerskogen och se om Romarna lyckas överlista Arminius.


Medlem
Rome II - Se genomgång av slaget vid Teutoburgerskogen

Kan sega sluta vara så sega? Ge mig!!

Medlem

fuuuck. jag vill inte köpa en ny dator :SSS

Medlem

Roma Victrix !

Medlem

Ett av årets mest självklara köp. Men denna väntan...

Medlem

Tur att dator gick sönder så att man kan köpa en ny som klarar detta

Medlem

Det där såg riktigt sweet ut! Hoppas de förbättrar unit cards till release.

Medlem

Älskar Rome 1 och älskar miljön och tiden spelet utspelar sig.

Men spelet verkar spelas rätt likartat shogun 2 och det var närmast ospelbart när det kom ut.

Enheterna sprang och slogs som man körde på dubbla hastigheten och spårljuset från pilarna är något av det sämsta som hänt Serien.

Efter någon månad och diverse modar tex Darthmod så blev Shogun 2 riktigt roligt.

Blir tyvär att avakta med det här tills jag ser vad modar kan göra med det.

Medlem

AHHH VILL HA NU

Medlem

*sprutar okontrollerbart*


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Det där såg riktigt sweet ut! Hoppas de förbättrar unit cards till release.

Jo det är väl det man kan klaga på nu, gillade inte heller UI och det där.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Det där såg riktigt sweet ut! Hoppas de förbättrar unit cards till release.

Gillar heller inte att units bara säger sin klass när man klickar på dem, som "melee infantry/cavalry" som hörs i trailern.

Vi alla kommer väl ihåg hur det lät i ettan: "Triarii!"


signatur

Imperator

3e
Medlem
Skrivet av Intuiz:

Kan sega sluta vara så sega? Ge mig!!

Varför vara så hypad? Kommer vara precis som Empire, Napoleon och Shogun 2. Buggigt och helt hopplöst att ens försöka spela det första halvåret. För CA tar cirka 3 månader på sig innan ens första "hotfixen" kommer.


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Medlem
Skrivet av 3e:
Skrivet av Intuiz:

Kan sega sluta vara så sega? Ge mig!!

Varför vara så hypad? Kommer vara precis som Empire, Napoleon och Shogun 2. Buggigt och helt hopplöst att ens försöka spela det första halvåret. För CA tar cirka 3 månader på sig innan ens första "hotfixen" kommer.

Exakt men kan ändå vara hypad över det som "kommer" bli ett bra spel haha

Hoppas verkligen Darth Vader kommer modda det.

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av WaXsMoKe:

Det där såg riktigt sweet ut! Hoppas de förbättrar unit cards till release.

Gillar heller inte att units bara säger sin klass när man klickar på dem, som "melee infantry/cavalry" som hörs i trailern.

Vi alla kommer väl ihåg hur det lät i ettan: "Triarii!"

HESTATI !

Medlem

Oh my GOD.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av WaXsMoKe:

Det där såg riktigt sweet ut! Hoppas de förbättrar unit cards till release.

Gillar heller inte att units bara säger sin klass när man klickar på dem, som "melee infantry/cavalry" som hörs i trailern.

Vi alla kommer väl ihåg hur det lät i ettan: "Triarii!"

Haha älskar det, Principes!

3e
Medlem

Jag fattar inte all uppståndelse? Creative Assembly gör alltid samma sak innan release.
Släpper lite videos och allt verkar toppen. Folk viftar vilt med armarna, dreglar ner sina skrivbord med mera.

Två veckor efter release är spelet fortfarande ospelbart. Samma visa, om och om igen.


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Medlem

Nu är jag visserligen ingen expert på total war serien, men jag har inte märkt av det som så många pratar om här. jag har spelat medieval, rome och shogun 2 i massor och har egentligen aldrig haft några stora problem. vid release eller ej.

Medlem
Skrivet av moberg:

Nu är jag visserligen ingen expert på total war serien, men jag har inte märkt av det som så många pratar om här. jag har spelat medieval, rome och shogun 2 i massor och har egentligen aldrig haft några stora problem. vid release eller ej.

Då har du haft tur, googla bara shogun 2 desync. Problemet finns fortfarande kvar.
Empire hade jag många problem med också att jag slutade lira.

3e
Medlem
Skrivet av moberg:

Nu är jag visserligen ingen expert på total war serien, men jag har inte märkt av det som så många pratar om här. jag har spelat medieval, rome och shogun 2 i massor och har egentligen aldrig haft några stora problem. vid release eller ej.

Som Rakoon sa så hade du en jäkla tur i så fall. Just Medieval och första Rome var väl relativt förskonade. Det var först med Empire det blev riktigt illa. Första månaden hade folk CTDs (Crash to Desktop) väldigt frekvent. Det tog Creative Assembly EN MÅNAD att släppa en första fix. Denna fix hjälpte väl kanske 50% av skaran som hade problem och den skaran var uppskattningsvis 70% av folket som köpt spelet. Läste detta i en gammal artikel så källhänvisning kan jag tyvärr inte bidra med.
Det var bara en sak av många. AI ska vi inte ens prata om, saknad av viktiga element som rök på slagfältet, fula animationer, inga invasioner via haven (i en era där sjömakt är likvärdigt med luftmakt i nutid)...

Efter Empire fortsatte det med Napoleon (som var en aningen bättre men där dom skalat bort i Kampanj-läget alternativen, no more sandbox for you!). Shogun 2 ska vi inte ens nämna... Det som gjorde mig mest arg var egentligen att det stod på förpackning och alla Pre-orders om Multiplayer Campaign Mode. Denna infördes i den sista patchen och var då en BETA... Sista patchen kom cirka två år eller mer efter release...

Så ursäkta min flaming men jag är så trött på detta företag och speciellt hur deras boss, SEGA, generellt sätt inte bryr sig om Customer Service. Är därför extremt orolig över Company of Heroes 2 som nu SEGA är nybliven styvfar/styvmor till.


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Medlem

Personligen är Medieval 2 det senaste CA spelet jag köpt, så det var ett tag sedan.
Kanske därför har man inte upplevt dessa enorma problem som andra haft.

Dock har man inte varit förskonad från diverse CTD's...men jag har mest spelat med mods så det kan förklara varför. Vanilla Medieval 2 blev jag för övrigt enormt besviken på och om jag inte minns fel så la jag ner kampanjen efter någon dag.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

FFS GE MIG NUUUUUU!!!

Medlem

Jag har spelat alla Total War-spel i serien och har aldrig upplevt de problem många beskriver. Dock så hade Empire hade en tendens att göra mina gubbar helt vita men inget som på något sätt gjorde spelet ospelbart. Napoleon, och Shogun 2 har funkat felfritt och det är med stor tillförsikt som jag ser fram emot Rome 2. Det kommer bli fantastiskt!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Kan det vara den första nyheten om Rome II utan fula och obildade anglicismer? Grattis, FZ!

Medlem
Skrivet av saru:

Jag har spelat alla Total War-spel i serien och har aldrig upplevt de problem många beskriver. Dock så hade Empire hade en tendens att göra mina gubbar helt vita men inget som på något sätt gjorde spelet ospelbart. Napoleon, och Shogun 2 har funkat felfritt och det är med stor tillförsikt som jag ser fram emot Rome 2. Det kommer bli fantastiskt!

håller delvis med. Napoleon och shogun har funkat hur bra som helst för mig. dock har jag problem med etw som aldrig verkar bli lösta...tråkigt eftersom det är det spel jag spelat mest i serien.

Jag tror också på ROme II! det kommer bli fantastiskt ...så länge man slipper realm divide!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Den stora frågan är ju nu bara med hur många minuter förlängs start up laddningen?

Medlem
Skrivet av Propy:

håller delvis med. Napoleon och shogun har funkat hur bra som helst för mig. dock har jag problem med etw som aldrig verkar bli lösta...tråkigt eftersom det är det spel jag spelat mest i serien.

Jag tror också på ROme II! det kommer bli fantastiskt ...så länge man slipper realm divide!

Haha ja för helvete, INGET realm divide i detta spel snälla CA


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Något snack om hur stort rome 2 kommer bli? Kommer inte ihåg hur stort rome1 campaign var men hoppas inte det blir som shogun 2 vilket var lite liten karta att spela på.

Medlem
Skrivet av helium9100:

Något snack om hur stort rome 2 kommer bli? Kommer inte ihåg hur stort rome1 campaign var men hoppas inte det blir som shogun 2 vilket var lite liten karta att spela på.

vad jag vet så ska det bli stort. "större än föregångaren" vilket jag tolkar som störren än Rome 1.

Shogun 2 har egentligen inte så liten karta, det är mer att den är så smal...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar