The Killing Fields

Medlem
The Killing Fields

Då sitter jag här med en kopp kaffe.. igen.
Fast denna gången har Accept rockat klart och nu är det Greeley Estates senaste skiva som gäller.. lite variation skadar inte!

Har inte hunnit med att spela så mycket den senaste tiden, jobb och andra fritidsintressen har tagit mycket tid, speciellt BMWn som på Lördag ska vakna ur sin vintersömn för att återigen göra de småländska vägarna osäkra.

Nåja, lite har jag trots allt spelat, det är framför allt två spel som sugit åt sig de få timmarna jag hunnit med.

CoH2 är den största boven i dramat, men antar att NDA fortf. gäller så det kan/vill jag inte prata om

Den andra boven har nått år på nacken nu (?) och är "Red Orchestra 2", ett spel som jag faktiskt köpte på release day men inte orkade med pga. alla buggar!

Inspirerad av CoH2 så gav jag det en andra chans och nu när de städat ut de allvarligaste buggarna så är det riktigt kul!
Det har fortf. sina problem, en skum netcode, folk som campar i spawns/uncaps, animationer som låser sig etc.

Så, vad gör den Röda Orkestern rätt då?
Gameplayet är underbart NÄR man hamnar i en "squad" där folk faktiskt spelar tillsammans som en grupp, har spelat flera rundor nu med riktig teamwork nu.. härligt efter så många år av Battlefields och vänners fusk teamwork som i princip går ut på att spamma revives / ammolådor så mycket du bara kan.

Vapnen känns rejäla och kraftiga, inte alls som ärtbössorna man spelar med i många andra spel och den ryska PPSh kulsprutan samt den tyska STG44'n (eller i detta fallet MKB42) är helt klart favoriterna, även om det är riktigt kul att gömma sig i ett fönster/hörn och fläska på med MG34:an

Även banorna är lyckade (förutom att det är lätt att spawncampa på vissa banor) och för det mesta bra balanserade och intressanta, där emot har jag fortf. inte spelat en enda bra "custom map".. "user created content" är så sjukt överskattat.

Top 3 RO2 Banor:
Pavlov's House
Spartanovka
Red October Factory

Så om du ser en förvirrad Mytacism springa runt med kulsprutan i högsta hugg, var snäll och skjut ett par varningslott först!

Not one step backwards comrades!
Myta.

#blogg


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
The Killing Fields

Grymt spel.

1
Skriv svar