Nintendo förväntas visa upp nya katastrofsiffror imorgon

Robot
Nintendo förväntas visa upp nya katastrofsiffror imorgon

Allt talar för att Nintendo för andra året i rad visar upp brakförlust. Wii U säljer helt enkelt inte som förväntat.

#nintendo


Inaktiv
Nintendo förväntas visa upp nya katastrofsiffror imorgon

"nextgen"

I mina ögon kör man på samma gamla titlar, år ut och år in. Även om Mario är kung och Zelda äger, så tar det ganska så slut där, Sen släpper man en ny konsol med samma namn som den gamla, fast med ett U istället. Därtill får man med en touchpadkontroll, och alla tillbehör är lika svindyra som vanligt.

Antar att vi kunder som köpte Wii o allt som kom därtill inte vill betala en gång till? Antar att tillbehör o sånt är bakåtkompatibla, men känns som för mycket pengar att lägga ut igen för att inte få så mycket mer.

Medlem

Något Nintendo måste börja göra och det sträcker sig sen deras release av Wii(även fast den lyckades) släppa konsoler med FLERA stora titlar och diversa VAL. Dem skulle ha släppt Wii U tillsammans med en HD, Zelda, Mario, Metroid och deras ''Wii play'' etc. Då kan vi snacka positiva siffror och men den tiden för att utveckla dessa titlar borde dem fan ta med ochså ha uppgraderat hårdvaran till Wii U.

Medlem

Inte så konstigt. Nintendo har ju gravt underpresterat länge nu och verkar helt sakna den där fantasin och kreativiteten företaget en gång i tiden var känt för. Jag har nog aldrig varit så ointresserad av en konsol som jag är av Wii U.

Medlem

Kan vara för att wii u är väldigt svag också. Sen måste de komma på nya spel och inte mjölka de gamla spelen.

Samma sak med ps4 och nya xboxen.

Medlem

Inriktningen när det gäller spelen är det inget fel på. Problemet är att de stressade ut Wii U och inte hade ngn mjukvara att backa upp den med. De borde väntat ett halvår eller ett år med att släppa den.

ÄR nöjd som fan med min Wii U men den samlar mest damm just nu i väntan på spelen jag förbokat och som utlovades i början på året. Återstår att se om de släpps i höst eller om det blir ännu mer förseningar.

Medlem

Råder väl ingen tvekan om att det gått dåligt och WiiU underpresterat, och jag håller nog med om att titlarna som behövts har lyst med sin frånvaro vid release.
Dock är konsolen grym i sig och har potential, och vad sony och microsoft kommer med är nog samma saker i stort sett, kanske t o m lite sämre(?).

För mig känns det som ps4 o xbox720 inte kommer bjuda på så mycket mer än en fetare "dator", vilket känns lagom intressant att jag kommer kunna spela spelen i samma skala på en konsol som på min PC som har 2 år på nacken.. nästan..

Medlem

Från min egen ståndpunkt tycker jag inte det hänt någonting med Nintendo på flera, flera år. Inte ens de titlar jag gillade förr har den dragningskraft som skulle få mig att investera i någon av deras produkter.

Sen ska man ju vara ärlig och erkänna att man nog inte tillhör Nintendos tänkta målgrupp - men vilka de är, och varför de inte ens verkar vilka lägga sina pengar på Nintendo har jag ingen aning om.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Moderator | Testpilot
Skrivet av Enfoz:

Något Nintendo måste börja göra och det sträcker sig sen deras release av Wii(även fast den lyckades) släppa konsoler med FLERA stora titlar och diversa VAL. Dem skulle ha släppt Wii U tillsammans med en HD, Zelda, Mario, Metroid och deras ''Wii play'' etc. Då kan vi snacka positiva siffror och men den tiden för att utveckla dessa titlar borde dem fan ta med ochså ha uppgraderat hårdvaran till Wii U.

De = They
Dem = Them

Förlåt men vill bara att du ska lära dig!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om de kanske släpper några spel den jävla maskin, då skulle de göra pengar! Ja, jag snackar om Wii-U här.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Aresz:

"nextgen"

I mina ögon kör man på samma gamla titlar, år ut och år in. Även om Mario är kung och Zelda äger, så tar det ganska så slut där, Sen släpper man en ny konsol med samma namn som den gamla, fast med ett U istället. Därtill får man med en touchpadkontroll, och alla tillbehör är lika svindyra som vanligt.

Antar att vi kunder som köpte Wii o allt som kom därtill inte vill betala en gång till? Antar att tillbehör o sånt är bakåtkompatibla, men känns som för mycket pengar att lägga ut igen för att inte få så mycket mer.

Nextgen har inget med hårdvara att göra. Det är 8:e generationens konsol vare sig du vill eller inte. Sen fattar jag inte vad namnet har med det hela att göra? Att använda ett redan känt produktnamn är bara ett klokt val. PS, PS2, PS3, PS4, Xbox, Xbox 360, Xbox (?).

Jag kan heller inte riktigt hålla med om att Mario, Zelda och Nintendos andra stora spelserier är samma sak år in och år ut. Okej att Mario är spelvärldens största varumärke och att det släpps mycket skit med det namnet, men det är mycket större skillnad mellan dom riktiga Mario-spelen än det som MS och Sony pumpar ut år efter år. Allt man ändrar där är grafiken som blir något bättre för varje gång.

Jag tycker det är ganska uppenbart att Nintendo väntar med att släppa deras värsta titlar tills Sony och MS får ut sina konsoler. Första året utan konkurrens kan dom använda för att planlägga vad fansen efterfrågar allra mest, ungefär som försökskaniner.

Samma sak gjorde dom med 3DS. Där var man ute ett år före Sony. Det var en enorm speltorka och fansen gav upp allt hopp och började sälja sina enheter för att köpa en Vita, alternativt ett PSP som redan hade en massa spel. Problemet var bara att samma sak gällde Vita när den kom, men då hade Nintendo byggt upp en fanbase under ett år och kunde då lansera massvis med bra spel för att få Vitan att verka värdelös och helt utan spel.

Vi ser ju idag vilken som säljer bäst trots sämre hårdvara och vilken som ligger i skymundan med fortfarande väldigt få spel. Samma sak lär med största sannolikhet hända Wii U så fort PS4 och nästa Xbox släpps. Kunderna kommer med spelen, inte tvärtom.

Medlem

Wii U är som en riktigt bra glasstrut, men ingen köper en glass för att äta en strut, man vill åt det goda innehållet.

Medlem
Skrivet av luftman:

Wii U är som en riktigt bra glasstrut, men ingen köper en glass för att äta en strut, man vill åt det goda innehållet.

Jepp precis så. Konsollen är riktigt bra. Det saknas bara spel. Försäljningen kommer sätta farit ordentligt i höst när titlarna börjar dyka upp.

Medlem

Jag samlar fortfarande items i Lego City Undercover så än sålänge samlar min Wii-U inte damm

Medlem

Sjukt. Höll de inte på såhär till Gamecube? Att de aldrig fick ut spelen i jämn takt? Vill minnas att Nintendo hållt på såhär förut? Däremot tror jag att normal svensson fullständigt skiter i att hårdvaran är sämre.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ena artikeln säger att PC är på väg ut och konsoler tar greppet. Nästa artikel säger detta. Antingen så är hela spelindustrin på väg ned, eller så är det fullt med bullshit ute på interwebben.

Jag antar att man bara kan vänta och se vad som händer om ett par år, då många "analytiker" alldeles uppenbarligen är några slags elektronikmetrologer som kan sitta och gissa fel hela dagarna och ändå behålla jobbet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag förväntade mig detta redan innan Wii U släpptes. Konstigt att Nintendo inte gjorde det.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Jag tyckte det kändes lite desperat redan när namnet släpptes, wii u, typ att rida på wii framgången,
wii u är ju inte på nått sätt lik wii med sina viftapinnar.

blir det för mycke fjanteri med wii namnet till kommande konsoller, om det nu kommer nån mer då tror väl snart folk att konsollen heter wii och inte Nintendo.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pålis:

Jag tyckte det kändes lite desperat redan när namnet släpptes, wii u, typ att rida på wii framgången,
wii u är ju inte på nått sätt lik wii med sina viftapinnar.

blir det för mycke fjanteri med wii namnet till kommande konsoller, om det nu kommer nån mer då tror väl snart folk att konsollen heter wii och inte Nintendo.

För det är ju sådan skillnad från att kalla det Wii 2, Playstation 2 samt Xbox 360!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Pålis:

Jag tyckte det kändes lite desperat redan när namnet släpptes, wii u, typ att rida på wii framgången,
wii u är ju inte på nått sätt lik wii med sina viftapinnar.

blir det för mycke fjanteri med wii namnet till kommande konsoller, om det nu kommer nån mer då tror väl snart folk att konsollen heter wii och inte Nintendo.

För det är ju sådan skillnad från att kalla det Wii 2, Playstation 2 samt Xbox 360!

Men allvarligt för tusan, varför hålla på med just wii namnet,
släpp det och kom på nått nytt,
maskinerna innan har ju hetat Super nintendo, Gamecube medmera, varför hålla på med wii fjanteriet, har fantasin flygit sin kos på Nintendo.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Pålis:

Jag tyckte det kändes lite desperat redan när namnet släpptes, wii u, typ att rida på wii framgången,
wii u är ju inte på nått sätt lik wii med sina viftapinnar.

blir det för mycke fjanteri med wii namnet till kommande konsoller, om det nu kommer nån mer då tror väl snart folk att konsollen heter wii och inte Nintendo.

För det är ju sådan skillnad från att kalla det Wii 2, Playstation 2 samt Xbox 360!

Men allvarligt för tusan, varför hålla på med just wii namnet,
släpp det och kom på nått nytt,
maskinerna innan har ju hetat Super nintendo, Gamecube medmera, varför hålla på med wii fjanteriet, har fantasin flygit sin kos på Nintendo.

Dels har det väl med att göra att man vill behålla ett inarbetat varumärke som många känner igen. Dels har det väl kanske med att göra hur mycket den skiljer sig från föregångaren. Typ som att släppa en expansion till ett spel kontra att kalla det uppföljare. Det kanske inte var tillräckligt stor skillnad för att kalla det Wii 2, men tillräckligt lik Wii för att inte kalla det något annat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pålis:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Pålis:

Jag tyckte det kändes lite desperat redan när namnet släpptes, wii u, typ att rida på wii framgången,
wii u är ju inte på nått sätt lik wii med sina viftapinnar.

blir det för mycke fjanteri med wii namnet till kommande konsoller, om det nu kommer nån mer då tror väl snart folk att konsollen heter wii och inte Nintendo.

För det är ju sådan skillnad från att kalla det Wii 2, Playstation 2 samt Xbox 360!

Men allvarligt för tusan, varför hålla på med just wii namnet,
släpp det och kom på nått nytt,
maskinerna innan har ju hetat Super nintendo, Gamecube medmera, varför hålla på med wii fjanteriet, har fantasin flygit sin kos på Nintendo.

Varför kalla det Xbox 360 och inte Xbox 2? Varför det vara Playstion 2,3,4 och inte mer seriösa namn? Du bara säger det är skit utan anledning men verkar vara helt okej med alla andra namn när det inte är någon större skillnad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

k3m
Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av luftman:

Wii U är som en riktigt bra glasstrut, men ingen köper en glass för att äta en strut, man vill åt det goda innehållet.

Jepp precis så. Konsollen är riktigt bra. Det saknas bara spel. Försäljningen kommer sätta farit ordentligt i höst när titlarna börjar dyka upp.

WiiU är riktigt dålig, nu för tiden Nintendo också!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Enfoz:

Något Nintendo måste börja göra och det sträcker sig sen deras release av Wii(även fast den lyckades) släppa konsoler med FLERA stora titlar och diversa VAL. Dem skulle ha släppt Wii U tillsammans med en HD, Zelda, Mario, Metroid och deras ''Wii play'' etc. Då kan vi snacka positiva siffror och men den tiden för att utveckla dessa titlar borde dem fan ta med ochså ha uppgraderat hårdvaran till Wii U.

De = They
Dem = Them

Förlåt men vill bara att du ska lära dig!

Ja, varfan kom allt det här "dem" ifrån? Alla kids skriver det numera.. söte Jesus..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Aresz:

"nextgen"

I mina ögon kör man på samma gamla titlar, år ut och år in. Även om Mario är kung och Zelda äger, så tar det ganska så slut där, Sen släpper man en ny konsol med samma namn som den gamla, fast med ett U istället. Därtill får man med en touchpadkontroll, och alla tillbehör är lika svindyra som vanligt.

Antar att vi kunder som köpte Wii o allt som kom därtill inte vill betala en gång till? Antar att tillbehör o sånt är bakåtkompatibla, men känns som för mycket pengar att lägga ut igen för att inte få så mycket mer.

Nextgen har inget med hårdvara att göra. Det är 8:e generationens konsol vare sig du vill eller inte. Sen fattar jag inte vad namnet har med det hela att göra? Att använda ett redan känt produktnamn är bara ett klokt val. PS, PS2, PS3, PS4, Xbox, Xbox 360, Xbox (?).

Jag kan heller inte riktigt hålla med om att Mario, Zelda och Nintendos andra stora spelserier är samma sak år in och år ut. Okej att Mario är spelvärldens största varumärke och att det släpps mycket skit med det namnet, men det är mycket större skillnad mellan dom riktiga Mario-spelen än det som MS och Sony pumpar ut år efter år. Allt man ändrar där är grafiken som blir något bättre för varje gång.

Jag tycker det är ganska uppenbart att Nintendo väntar med att släppa deras värsta titlar tills Sony och MS får ut sina konsoler. Första året utan konkurrens kan dom använda för att planlägga vad fansen efterfrågar allra mest, ungefär som försökskaniner.

Samma sak gjorde dom med 3DS. Där var man ute ett år före Sony. Det var en enorm speltorka och fansen gav upp allt hopp och började sälja sina enheter för att köpa en Vita, alternativt ett PSP som redan hade en massa spel. Problemet var bara att samma sak gällde Vita när den kom, men då hade Nintendo byggt upp en fanbase under ett år och kunde då lansera massvis med bra spel för att få Vitan att verka värdelös och helt utan spel.

Vi ser ju idag vilken som säljer bäst trots sämre hårdvara och vilken som ligger i skymundan med fortfarande väldigt få spel. Samma sak lär med största sannolikhet hända Wii U så fort PS4 och nästa Xbox släpps. Kunderna kommer med spelen, inte tvärtom.

Nej, det kommer inte någon "flod" av spel när PS4 och 720 släpps. Nintendo gjorde samma fel som Nokia och satsade på fel teknologi i fel ögonblick. WiiU är inte bra nog att köra portade PS4 eller 720 spel så vilket bolag hoppar på att utveckla titlar där resultatet bara kommer att bli "den fulare WiiU versionen"?
WiiU var ett ett stort jäkla magplask och Nintendo kommer att få lida för det en lång tid framöver. Inte heller sänker de priset på floppboxen.. Nää, den ligger alltjämt 500-600 kronor över de nuvarande andra konsollerna. Och det utan några spel och utan några AAA-titlar i horisonten.

Sony och MS har så många titlar ute hos de stora spelutvecklarna så det finns inte utrymme för att dessutom göra WiiU versioner.. Såtillvida Nintendo inte vill punga ut slantar som bjuder över de förstnämnda. De slantarna kan inte Nintendo räkna hem med de dystra utsikter som WiiU har.

De skulle släppt en ny Wii istället. Inriktat sig på en marknad som Sony och MS inte riktigt är intresserade av. Nu valde de att lansera en box som direkt konkurrerar med dem och detta hopplöst nära inpå "nextgen" släppet. Jag är helt övertygad att Nintendo trodde de kunde göra en ny Wii och roffa åt sig andelar av marknaden. Tyvärr skulle det krävas en bättre box och, som sagt, bättre och fler spel.

Bit i det sura äpplet och ta en tugga av bajsmackan, ni som köpte WiiU blev lurade.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Känner mig inte ett dugg lurad. Köpte Wii U för Nintendos spel. De kan jag inte spela på ngn annan konsoll. Lite trist det tagit längre tid än utlovat att få ut Pikmin 3 och The Wonderful 101.

Ny xbox är totalt ointressant för mig. Samma spel finns till PC.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För det är ju sådan skillnad från att kalla det Wii 2, Playstation 2 samt Xbox 360!

Problemet med namnet Wii U är ju att många även långt efter att konsolen visats upp trodde att det bara var en ny kontroll till Wii.

Om Nintendo använt Wii 2 eller ett helt annat namn så hade de inte haft det problemet. Jag förstår att de ville köra vidare med Wii eftersom den sålde så bra men ett namn som skiljer den mer från Wii än enbart ett U hade nog varit att föredra.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Känner mig inte ett dugg lurad. Köpte Wii U för Nintendos spel. De kan jag inte spela på ngn annan konsoll. Lite trist det tagit längre tid än utlovat att få ut Pikmin 3 och The Wonderful 101.

Ny xbox är totalt ointressant för mig. Samma spel finns till PC.

Ligger mycket i det du säger. PS3 och Xbox360 kör ju oftast samma spel som du kan hitta till PC, och dessa saknar också oftast de lite enklare och roligare spelen som Nintendo ofta har. Med Nintendo så får du ju Zelda, Mario och många andra Nintendo-exklusiva spel, medans med de andra konsollerna så får du oftast detsamma som till PC, dvs mestadels krigs- och bilspel. Sällan något enklare och vanebildande som Mario, Wii Sports osv. Därför gillar jag fortfarande Nintendo och kommer köpa mig en WiiU när nya Zelda och Mario presenteras.
Äger redan min 3DS och spelar mycket på den också just för att jag är trött på Call of Duty 29 och Battlefield: Boring Warfare... och ska jag spela sådana spel så kör jag hellre dem på PC då jag får en bra bättre spelkänsla och kvalitet än på en antik konsoll. Hade Mario osv funnits på PC så hade jag nog aldrig köpt en konsoll överhuvudtaget, men just för att de är Nintendo-exklusiva så får de mina pengar.

Men smaken är ju olika, vissa gillar att dag ut och dag in köra samma krigsspel. Jag gillar att dag ut och dag in hoppa på sköldpaddor och samla rupees :).

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Aresz:

"nextgen"

I mina ögon kör man på samma gamla titlar, år ut och år in. Även om Mario är kung och Zelda äger, så tar det ganska så slut där, Sen släpper man en ny konsol med samma namn som den gamla, fast med ett U istället. Därtill får man med en touchpadkontroll, och alla tillbehör är lika svindyra som vanligt.

Antar att vi kunder som köpte Wii o allt som kom därtill inte vill betala en gång till? Antar att tillbehör o sånt är bakåtkompatibla, men känns som för mycket pengar att lägga ut igen för att inte få så mycket mer.

Nextgen har inget med hårdvara att göra. Det är 8:e generationens konsol vare sig du vill eller inte. Sen fattar jag inte vad namnet har med det hela att göra? Att använda ett redan känt produktnamn är bara ett klokt val. PS, PS2, PS3, PS4, Xbox, Xbox 360, Xbox (?).

Jag kan heller inte riktigt hålla med om att Mario, Zelda och Nintendos andra stora spelserier är samma sak år in och år ut. Okej att Mario är spelvärldens största varumärke och att det släpps mycket skit med det namnet, men det är mycket större skillnad mellan dom riktiga Mario-spelen än det som MS och Sony pumpar ut år efter år. Allt man ändrar där är grafiken som blir något bättre för varje gång.

Jag tycker det är ganska uppenbart att Nintendo väntar med att släppa deras värsta titlar tills Sony och MS får ut sina konsoler. Första året utan konkurrens kan dom använda för att planlägga vad fansen efterfrågar allra mest, ungefär som försökskaniner.

Samma sak gjorde dom med 3DS. Där var man ute ett år före Sony. Det var en enorm speltorka och fansen gav upp allt hopp och började sälja sina enheter för att köpa en Vita, alternativt ett PSP som redan hade en massa spel. Problemet var bara att samma sak gällde Vita när den kom, men då hade Nintendo byggt upp en fanbase under ett år och kunde då lansera massvis med bra spel för att få Vitan att verka värdelös och helt utan spel.

Vi ser ju idag vilken som säljer bäst trots sämre hårdvara och vilken som ligger i skymundan med fortfarande väldigt få spel. Samma sak lär med största sannolikhet hända Wii U så fort PS4 och nästa Xbox släpps. Kunderna kommer med spelen, inte tvärtom.

Nej, det kommer inte någon "flod" av spel när PS4 och 720 släpps. Nintendo gjorde samma fel som Nokia och satsade på fel teknologi i fel ögonblick. WiiU är inte bra nog att köra portade PS4 eller 720 spel så vilket bolag hoppar på att utveckla titlar där resultatet bara kommer att bli "den fulare WiiU versionen"?
WiiU var ett ett stort jäkla magplask och Nintendo kommer att få lida för det en lång tid framöver. Inte heller sänker de priset på floppboxen.. Nää, den ligger alltjämt 500-600 kronor över de nuvarande andra konsollerna. Och det utan några spel och utan några AAA-titlar i horisonten.

Sony och MS har så många titlar ute hos de stora spelutvecklarna så det finns inte utrymme för att dessutom göra WiiU versioner.. Såtillvida Nintendo inte vill punga ut slantar som bjuder över de förstnämnda. De slantarna kan inte Nintendo räkna hem med de dystra utsikter som WiiU har.

De skulle släppt en ny Wii istället. Inriktat sig på en marknad som Sony och MS inte riktigt är intresserade av. Nu valde de att lansera en box som direkt konkurrerar med dem och detta hopplöst nära inpå "nextgen" släppet. Jag är helt övertygad att Nintendo trodde de kunde göra en ny Wii och roffa åt sig andelar av marknaden. Tyvärr skulle det krävas en bättre box och, som sagt, bättre och fler spel.

Bit i det sura äpplet och ta en tugga av bajsmackan, ni som köpte WiiU blev lurade.

Wii hade exakt samma problem som du påstår Wii U har. Ingen ville utveckla multiplattformar till den pga den sämre hårdvaran. Men när det kommer till den typiska medelsvensson som står för majoriteten av alla konsolköp så struntar dom i de multiplattformar som du baserar Wii U's fail på.

Wii U kostar under 2000kr idag, ett pris som skulle ha lockat vem som helst om bara spelen fanns där. När PS4 och nästa Xbox kommer så kommer Nintendo garanterat sänka priset ännu mer, och barnfamiljerna kommer att välja konsolen med fler spel för mellan 1500-2000kr före de nya och dyra konsolerna som är utan spel.

Wii U har för övrigt tillräckligt med prestanda för att slå dagens konsoler på fingrarna. Och att underskatta världens största spelbolag, som i stort sätt skulle kunna gå till vilket spelbolag som helst och säga gör det här spelet åt oss så får du så mycket, på samma sätt som du gör är bland det dummaste jag varit med om.

Nintendo köpte ensam rätt på ett LEGO-spel, en riktigt stor och eftertraktad spelserie, och trampade där över företag som Warner Bros, Disney och Activision som varit tidigare utgivare av spelen. Din syn på Nintendo är typisk Michael Pachter som tror att Nintendo kommer faila bara för att det inte passar honom, och så har det varit dom senaste 10 åren. Dom har kapital större än både MS och Sony, och skulle kunna leva på sina tillgångar i årtionden utan att sälja ett enda spel. Så nej, jag tror inte att dom kommer få det särskilt tufft genom att köra sitt egna race.

1
Skriv svar