Detta är Homeworlds nya hem!

Medlem

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Paradox
Stardock
Relic
Jesus

Men inte Gearbox >.>

Medlem

Kunde varit EA, så kunde varit värre.

Bara att dom ser till att 1+2 kommer till Steam (Mao funkar på Windows 7) ser jag som positivt

Inaktiv

Satan i gatan, är ju bara att ta en titt på vad dom gjort hittills, eller tom vad dom inte gjort (Colonial..) för att ställa sig jävligt frågande till om dom ens ska göra ett RTS?

Men med tanke på deras katalog så blir det ett Homeworld FPS? uhhh Eller vågar man hoppas på en Homeworld 2 HD remake?

Aja tragiskt, då kan vi strunta i detta, men inget nytt egentligen. Igår hade vi ju inget, nu har vi fortfarande inget.

Däremot finns det väl åtminstone ett spirituellt Homeworld på gång där ute?

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av ilduce:

Nöja sig med CoH2? De har väl DoW licensen med? Eller visade det sig till slut att de inte har den? Tyckte SEGA själva gick ut och sa att de hade den och CoH.

Finns inget bekräftat om vad som hänt med WH40k-licensen som THQ/Relic hade för Dawn of War-spelen. Enda som just nu är känt är att #Slitherine Software har fått licens för att göra ett strategispel i WH40k-världen.

Aha.. Ja blev som sagt aldrig riktigt säker på vad som gällde ang licensen.. Bara att SEGA själva bekräftade att köpet innefattade både CoH o DoW.

Sen att Slitherine får göra ett turnbased strategispel på flera plattformar vet jag inte hur mycket det säger om Relics license.

"We contacted Sega and they said they had ‘no comment’ on the news, but when talking to Slitherine it transpires that their licence is not exclusive and covers only certain genres – we’d assume in this case turn-based strategy."

O uppenbarligen hade SEGA "no comment" ang vad som hände med 40k licensen när de köpte upp Relic... Jaja, uppenbarligen så var det dålig källa jag hade innan ang at SEGA hade tagit över licensen med =P

SEGA ska iaf tagit över en massa 40k relaterade domännamn av Relic, men det kan ju varit något de helt enkelt bara fick på köpet när de fick CoH namnen.

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Bu för Gearbox!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

men...det är ju Relic som ska ha den om det ska bli ett riktigt Homeworld 3...

jag blev lite ledsen. Detta är en av mina absoluta favorit serier och jag vill så gärna se en riktig trea.

Rätt många treor jag saknar faktiskt...H&D3, HL3, SoF3, HW3, GC3, B&W3...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUU

Medlem
Skrivet av xermalk:

:< jahap då bli det att Inte införskaffa de gamla spelen via steam/andra platformar.

Vägrar ge Gearbox pengar för något som rör homeworld licensen.

Skrivet av burkmopp:

Otippat, verkligen otippat.
Sedan kan jag ju tycka att homeworld är inte så jävla grymt som folk tycks minnas det, eller så minns jag något annat. Det jag tyckte var grymt med spelet var dess atmosfär, skalan på saker och äventyrs känslan... men spelmekaniskt? Ganska ointressant.

Bara dom inte outsourcar skiten ur spelet så kan det säkert bli en bra upplevelse.

Du minns nog något annat. Spelade igenom spelen för ett litet tag sedan och gameplay är helt ok. Något obalanserad i 1'an dock då man kunde borda och ta över i princip allt.

Skoj att hoppa in i början av updragen och se ens flotta täcka flera skärmar i längd.

Inte direkt att det är planerat från relic att man ska kamikaza sina salvage corvettes för att sedan i sista sekunden avbryta sin order och istället säga till enheten köra salvage..
Det finns en del buggar dom skulle kunna fixa till.
I multiplayer tycker jag det var balanserat. Single player får man enligt mig bete sig som man vill det påverkar ju ingen:)

Medlem

Jävla gearbox... Randy kan fan gå och dö eller något den lilla ljugande apan

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Otippat, verkligen otippat.
Sedan kan jag ju tycka att homeworld är inte så jävla grymt som folk tycks minnas det, eller så minns jag något annat. Det jag tyckte var grymt med spelet var dess atmosfär, skalan på saker och äventyrs känslan... men spelmekaniskt? Ganska ointressant.

Bara dom inte outsourcar skiten ur spelet så kan det säkert bli en bra upplevelse.

De får gärna, *GÄRNA*, outsourca. Till Relic, förslagsvis. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av cm0s:

RIP in Peace

Rest in peace in peace?
Sorry, va tvungen.

Tragiskt när folk använder uttryck som de inte förstår.
Dessutom, om man nu vill visa respekt så kan man väl för faen skriva "Vila i frid" eller "Rest in peace". Skulle det vara så jobbigt att bjuda på lite pixlar? Det är INTE koolt att skriva RIP, R.I.P (vilket förövrigt är den latinska versionen) eller andra akronymer.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av aholman:
Skrivet av cm0s:

RIP in Peace

Rest in peace in peace?
Sorry, va tvungen.

Tragiskt när folk använder uttryck som de inte förstår.
Dessutom, om man nu vill visa respekt så kan man väl för faen skriva "Vila i frid" eller "Rest in peace". Skulle det vara så jobbigt att bjuda på lite pixlar? Det är INTE koolt att skriva RIP, R.I.P (vilket förövrigt är den latinska versionen) eller andra akronymer.

Men det är ju så mycket roligare att skriva RIP in Peace.

Varför skriva "Vila i frid" eller "Rest in peace" när latinska motsvarigheten "Requiescat in pace" har fler tecken och således fler pixlar? Var inte så snål med pixlarna, azynkron! Det är respektlöst.

12
Skriv svar