Belägra fort i The Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
Belägra fort i The Elder Scrolls Online

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

Håller med! Att sitta och mata 1-9 i ett MMO är inte roligt för fem öre. De hade chansen att göra detta till ett speciellt MMO med ett unikt fightingsystem men de valde den fega vägen och nu kommer de att falla platt.

Medlem

Vet att dom flesta här inte gillar vad det sett av detta spel, men destu mer jag läser om det så kan detta bli sjukt ballt ifall dom gör det rätt

Medlem

Någon som vet ifall de har pratat något om Endgame. Vad gör man när man når lvl cap?
Det är typ det som kommer mig hålla kvar till att spela spelet, så imo väldigt viktigt.
Något gw2 tyvärr saknade. >,<

Medlem

Äntligen titlar:) Hoppas det finns en massa olika, som i ultima online:)

Medlem

Kommer att faila för de vågar inte testa något nytt.

Medlem

Kommer ihåg första-blicken videon så väl när utvecklaren stolt sa: "Everything you need to know about the game is right in the name - its Elder Scrolls but its online."

Och vad får man se? Nån hint om att spelet dyrkar strider i första persons perspektiv? Nej - inte ens en J*@vla sekund!

Köper det utan tvekan om jag överbevisas och har fel men tänker inte stå i hype-ledet och få en käftsmäll i onödan!

0:50 | http://www.youtube.com/watch?v=YlEipFtHw7o

Medlem

ja för belägringar fungerade ju bra på illium

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

om du hade följt utvecklingen lite mer så hade du vetat att det är som i Skyrim....

Medlem
Skrivet av muvoTX:
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

om du hade följt utvecklingen lite mer så hade du vetat att det är som i Skyrim....

Är det du eller jag som följer utvecklingen tro? Det finns anledningar till att så många Elder Scrolls fans gnäller... eller har jag fått något om bakfoten?

Länka en video som jag måste ha missat som visar lite äkta Elder Scrolls kärlek med bland annat first person combat

Medlem

Det här spelet kommer tyvärr bli decenniets hindenburg-lansering.

Medlem

Spelet ser ganska tråkigt ut. Jag ser tyvärr inget nytt eller speciellt intressant som inte andra spel redan har ur ett rent gameplay perspektiv. Bethesdas starka sida är att de alltid skapat spel packade med innehåll men jag vet inte hur detta kan tas från en single player upplevelse (där jag sätter gränserna) till ett MMO (där systemet sätter gränserna). Det är chansen att få vara en hjälte i en gigantisk levande värld som gjorde mig intresserad av TES serien och frågan är om det blir lika intressant i massive multiplayer format. Övertyga mig Bethesda...

Medlem
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av muvoTX:
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

om du hade följt utvecklingen lite mer så hade du vetat att det är som i Skyrim....

Är det du eller jag som följer utvecklingen tro? Det finns anledningar till att så många Elder Scrolls fans gnäller... eller har jag fått något om bakfoten?

Länka en video som jag måste ha missat som visar lite äkta Elder Scrolls kärlek med bland annat first person combat

Om du hade följt utvecklingen(Kunde inte låta bli) så är First Person under utveckling fortfarande.
Jag har fortfarande hopp,fast är fortfarande skeptisk mot det(väntar tills det släpps OFFICIELL gameplay).
Jag hoppas verkligen att dom lyckas OCH fördröjer release om det behövs för att göra det bättre, MEN det fanns videos innan som visade ESO's combat och en annan som visade "Combat" + skills

Medlem
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av muvoTX:
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

om du hade följt utvecklingen lite mer så hade du vetat att det är som i Skyrim....

Är det du eller jag som följer utvecklingen tro? Det finns anledningar till att så många Elder Scrolls fans gnäller... eller har jag fått något om bakfoten?

Länka en video som jag måste ha missat som visar lite äkta Elder Scrolls kärlek med bland annat first person combat

det fanns en läckt video innan som vart borttagen där de visade hur man slogs, och det var som skyrim, i tredjepersonsview

Medlem

Hoppas PvP:n kallas "Arena" det skulle frambringa ljuva elderscrollsmemories:)

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

Tycker skyrim combaten sög. lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb lmb tab loot.

Bjud på nån slags oförlåtande blade of darkness / tera mix.

Hoppas inte fortbelägringen hanteras som de i age of conan. Då blir det rya från spelarbasen

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

Skyrim har riktigt dåligt combat system. Tera online om du vill ha actionbaserad combat som fortfarande innehåller mer än block, swing, stun.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

Skyrim har riktigt dåligt combat system. Tera online om du vill ha actionbaserad combat som fortfarande innehåller mer än block, swing, stun.

Menar du det här? http://m.youtube.com/watch?v=N9HjijZq6Zw

Då tar jag hellre Skyrims semirealistiska klubbningar framför lila fartränder, vapen utan vikt som trotsar fysikens lagar och balletstrider. Bleurgh.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av muvoTX:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av muvoTX:
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

om du hade följt utvecklingen lite mer så hade du vetat att det är som i Skyrim....

Är det du eller jag som följer utvecklingen tro? Det finns anledningar till att så många Elder Scrolls fans gnäller... eller har jag fått något om bakfoten?

Länka en video som jag måste ha missat som visar lite äkta Elder Scrolls kärlek med bland annat first person combat

det fanns en läckt video innan som vart borttagen där de visade hur man slogs, och det var som skyrim, i tredjepersonsview

Zing!

Edit, länken funkar nu.
https://www.dropbox.com/s/q55vr8gk089e2rf/PAX_orc.mp4


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

bra att du läser lite om spelet, det komemr vara skyrim combat, håller in knapp årdare slag osv, med stamina.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av HaxXt:

Let me guess: Markera en fiende och gäspa lite medans du kör dina skills på bland annat tangenterna 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 osv... Fy fan vad tråkigt, Skyrim-combat-stuket annars kan de fan kvitta!

Skyrim har riktigt dåligt combat system. Tera online om du vill ha actionbaserad combat som fortfarande innehåller mer än block, swing, stun.

Menar du det här? http://m.youtube.com/watch?v=N9HjijZq6Zw

Då tar jag hellre Skyrims semirealistiska klubbningar framför lila fartränder, vapen utan vikt som trotsar fysikens lagar och balletstrider. Bleurgh.

Det du beskriver att du inte gillar är spelets design och inte stridsystemet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det du beskriver att du inte gillar är spelets design och inte stridsystemet.

Om det är vad ett "bättre" stridssystem leder till så...
Elder scrolls serien inklusive onlinevarianten är fortfarande ROLLspel först och främst så striderna får dom gärna hålla så basic som möjligt, vill man ha "avancerade" stridssystem så finns Street Fighter och King of Fighters...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av TexN:

Någon som vet ifall de har pratat något om Endgame. Vad gör man när man når lvl cap?
Det är typ det som kommer mig hålla kvar till att spela spelet, så imo väldigt viktigt.
Något gw2 tyvärr saknade. &gt;,&lt;

Finns gott om saker att göra i GW2 efter 80, du kan leva i dungeons eller så kan du köra PvP eller så kan du leka i WvW.

Inaktiv

Att dom vågar köra med ett MMO ändå, det har väl varit en massiv utrensning under de senaste åren, och även om vissa har överlevt tack vare mikrotransaktioner och liknande,

Jag undrar om vi behöver ett MMORPG till där man slåss med 1-10 och det är Ond vs God? För det är väl så det är?

Elderscrolls story, RPG hit o dit, ser det ut som alla andra MMO så kanske risken är stor att det blir som alla andra MMO.
Hur många MMOare rollspelar på riktigt egentligen? Dom brukar väl ha en server per spel att hänga på..?

Man borde göra något Eve liknande fast i Elderscrolls istället, o ha en lättare inlärningskurva, det vore något.

Vi får se, men det är svårt att återigen bli lyrisk över ett MMO som är all that..*knäpper med fingrarna*

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av marcus8958:

Det du beskriver att du inte gillar är spelets design och inte stridsystemet.

Om det är vad ett "bättre" stridssystem leder till så...
Elder scrolls serien inklusive onlinevarianten är fortfarande ROLLspel först och främst så striderna får dom gärna hålla så basic som möjligt, vill man ha "avancerade" stridssystem så finns Street Fighter och King of Fighters...

Elder scrolls online är inte ett rollspel. Det är ett mmo och kommer mest troligt vara mindre rollspel än swtor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag ser verkligen inte fram emot detta spel, ytterligare ett hjärndött och statiskt MMO... grinda grinda grinda, samla och sedan sälja... precis som alla andra MMOn. Det fina med TES var ju att du var hjälten och att världen förändrades med dig, men i ett MMO så funkar det aldrig så. Där är allt statiskt och förändras endast marginellt mellan patchar. Du blir endast en person bland tiotusentals andra som gör exakt samma saker hela tiden. Kill 10 bears, gather 20 bear teeth, return quest, rinse and repeat.

Nej, detta spelet kommer vara en parentes för mig i TES-världen, ser fram emot nästa riktiga TES-spel istället. Hoppas bara inte utvecklarna blir för pengakåta med sitt MMO och bara kör på det (och massor av mikrotransaktioner säkert).

Inaktiv

Som vanligt är svensken framme med sin spåkula.. Tycker det påminnde jävligt mycket om Morrowind i sättet. Och som ni alla brukar säga så går ju gameplay före grafik. Eller hur?

Medlem

Saknar tiden då de flesta spelade WoW... Då var det inga konstigheter.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Det här spelet kommer tyvärr bli decenniets hindenburg-lansering.

Känns som att SWTOR redan har uppnått det.

12
Skriv svar