Ubisoft: "Splinter Cell är för komplicerat för den moderna spelaren"

Medlem

Komplicerat? Som att skjuta varenda lampa man ser och smyga förbi alla fiender utan några större problem?

Inaktiv
Skrivet av fall:

Vad är det som händer med människor? Det känns som att alla i världen blir mer och mer efterblivna utan anledning.

Frågan är väl vad är det som händer med speltillverkarna,
det är väl dom som är efterblivna eftersom dom tror att vi inte klarar svåra spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

"den moderna spelaren" verkar vara den nya facktermen på individer med förståndshandikapp.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Pålis:

Ge mig ett eller 2 nya Rainbow six spel så blir jag glad, eller nåt nytt rainbow six spel i nån exotisk miljö,
och inte vanlig djungel, öken eller sönderbombad stad miljö som det är i dom flesta skjuta spel.

AMEN! Det var bra spel det. När man kunde lägga upp attackvägen för respektive squad i en uppifrån-kartvy och beordra alla möjliga ordrar vid dörrar, gisslan etc. Och sen spela matchen och misslyckas brutalt. Lära sig av sina misstag och anpassa sig. Det är det som är kul och intressant med spel tycker jag iaf. Utmaning. Deus Ex har lite av detta. Det är dock på tok för lätt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Loxus:

Tyvärr finns det en poäng i det hon säger.

Japp.

Skrivet av m_g_karlsson:

"....Hon menar att man måste tänka mycket för att bli en framgångsrik Splinter Cell-spelare, något som spelare av idag inte är vana vid."

Rubrik: "Splinter Cell är för komplicerat för den moderna spelaren"

FZ kom igen, sluta felcitera.

Visst kanske det inte var ett korrekt citat rakt av, men andemeningen var densamma.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Men det kommer fortfarande finnas svåra alternativ för hardcore-spelarna."

Ha! Det tror jag när jag ser det. Det kommer vara lättare än Conviction och med det sagt ett CoD med 5 minuter stealth.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Tragiskt men sant...

Medlem

Det kanske inte har att göra med att folk är dumma utan att de flesta kanske inte tycker det är "kul"...

Medlem

"...ett av de mest komplicerade och svåraste spelen man kan spela." Kärringen har ju uppenbarligen aldrig spelat Conviction!

ZF
Medlem
Skrivet av lapa:

Hjärndöda spelare nuförtiden? Hm, snarare att mp-lir tagit över mer och mer.

problemet löst automatiskt då. lika korkade barn leka bäst, etc.

Medlem

Wow, just wow.

Medlem
Skrivet av Thanatos84:

"Varför kan dom inte göra smarta spel till oss tänkande människor, och låta alla hjärndöda människor pyssla med något annat. Som sport" -citat flickvännen

Du har en väldigt vis flickvän, håll hårt i henne

Medlem

Påminner mig om när Bethseda sa något i stil av:

"Less is more" angående Skyrim.

Det dummaste jag hört....


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Påminner mig om när Bethseda sa något i stil av:

"Less is more" angående Skyrim.

Det dummaste jag hört....

Haha, jo, elder scrolls spelen blir ju simplare och simplare för varje del. Snart finns det väl bara två skills och en armortyp. Och en knapp som kör hela spelet på autoplay.

Inaktiv

Nu spelar jag djävulens advokat men... kanske har spelserien blivit sämre med tiden.

Jag tror att folk vill spela "komplicerade" spel men det inte finns några bra exemplar. Spelutvecklare har för *mycket* pengar och måste sälja, som bara den annars går det inte jämt ut. Löjligt! Har ni lagt märke till spelens "marketing costs"...?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av Apministern:

Påminner mig om när Bethseda sa något i stil av:

"Less is more" angående Skyrim.

Det dummaste jag hört....

How can less be more?
More is more


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag vill ha ett Splinter Cell Chaos Theory :/

Medlem
Skrivet av foock:

Såg den här igår, stämmer så sjukt bra
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7161...

Svårt att inte hålla med om det han sa där, kul att han hade gjort sin research med.

Och det stämmer ju om något på denna rubrik, jag har personligen aldrig varit det minsta intresserad av stealth based shooters, men dom som är det vill ju knappast ha ännu ett call of duty istället för ett djupare spel, så det är ju en jävligt tråkig utveckling.

Men, om man nu vill jaga popularitet så får man ju onekligen ge upp nischade spel, inte för jag tror någon kommer tjäna på det men man kan ju inte tro att bara man lägger till/tar bort element från ett nischat spel så blir det helt plötsligt mainstream.

Vad jag ser är en jävligt konstig trend där utvecklare försöker slipa till nischade spel i all oändlighet i hopp om att det ska hitta en helt ny publik som på något sätt ska betala för kalaset. Säkert kan man hypa upp sitt spel för att hitta lite nytt folk som kommer testa spelet bara för att, men det är inte det kunder som kommer tillbaka om och om igen.

Löjligt att försöka vrida det hela till någon slags elitist attityd där bara smarta personer spelar coola spel och resterande är drönar, har inte ett skit med det att göra, Splinter Cell är och kommer att förbli ett nischat spel.

Medlem

SC spelserien dog när double agent släpptes, double agent var ett bra spel, allt därefter är bara dödsrycken från något som borde ha begravts.

Tycker det är oehört sorgligt att istället för att intellektuellt utmana spelare och vilja få dom till att bli bättre på spelet, att ge dom en utmaning. Istället så går Raymond en av devsen ut och säger i princip att deras spelare är mentalt handikappade/intellektuellt obegåvade, något som får mig att bli oehört förbannad.

Vart är tron på era spelare/konsumenter? Jag kan mycket väl förstå att det kan vara svårt för nya spelare att ta sig till det, men SC seriern har alltid varit en "nisch" där intellekt går före den med snabbast avtryckarfinger "ala Call of duty"

Varför tycker jag serien är död?

Jo bland annat att röstskådespelaren Michael Ironside inte längre spelar rollen som Sam Fisher, i en intervju han gjorde kom det fram att han gav Sam liv, Ubisoft hade som avsikt från början att göra Sam till en kartong kopia av en action hjälte, något som Michael opponerade sig emot starkt och började leda karaktärsutvecklingen av honom. Detta samt att mekaniken som införde i Conviction (något som skulle kunna ha valts bort i inställningarna) med quicktime chainkill automoden, eller som den heter tactical takedown borde kunna ha valts bort. Bra för dom som gillar flashiga scener inte lika för dom som vill ha en utmaning

Medlem

Jag känner mig träffad. Jag är en sån som spelat spel hela livet (är 30+) och nu har jag sällan tid att spela så mycket.

Så det få gånger jag startar Xboxen (ja, jag har gått över till konsoll) så vill jag helst starta COD eller typ Far Cry. När jag känner mig riktigt taggad så går jag till lite mer "avancerade" Crysis 3...

Skulle gärna ha orken att sätta mig in i lite mer avancerade spel men det blir aldrig av. Skäms lite.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tyvärr är det ju så mycket bestämts av publishern. De ser att cod säljs hur mycket som helst, så de vill också att sina spel ska innehålla massa pang pang.

Det märks ju så väl i spelen nu.. Tex som i nya Hitman...

Det blir att köpa spel från kickstarter istället, som inte har några publisher som de måste gå igenom först.

Har spelet Legend of Grimrock, antar det är få spelarna som skulle ens klara sig igenom första nivån Om de tycker Splinter Cell är svårt.
Där krävs mer tänka, läsa, osv.

Undrar hur dagens ungdomar skulle reagera om de skulle få spela monkey island serien.. "VA?! Måste jag läsa och tänka!?"

Medlem

Vems fel är det då? För att få en större spelarbas har de börjat dumma ner spelen och detta har hållt på i åratal nu. Det är ju klart att spelarna förväntar sig dumma spel nu.

Som man bäddar får man ligga.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Skulle Splinter Cell spelen var komplicerade? De kommer ju inte ens i närheten av den komplexitet som Deus Ex erbjuder, dagens spel blir bara enklare och enklare och ironiskt nog är dess linjära struktur en tillbakagång till spelen innan Elite (det vill säga när spelen endast hade hiscore som mål).

Kort speltid och sedan fyller man ut med achievements, unlocks och annat skit. Tyvärr är det den amerikanska gamern som vi får lida för. Tänk om alla sagt "Det här spelet skall vi bygga för japaner!".


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Såg på 100 amiga games in 10 minutes på youtube igår.

Det framgick tydligt att man pressade maskinerna till max och fick ur en hel del ur den och skapade spel med gameplay och la sen in det grafiska.

Idag satsar man allt krut på det grafiska och sen omdet får plats så lägger man tid på gameplay.

Tydligt är i alla fall att trots multimiljonerna och datorer om kör tusentals varv runt amigan i termer av bättre hårdvara så har vi inte tusenfalt bättre och alltid snyggare spel för det.

Någonstans går spelare som utvecklar över till att bli utvecklare som spelar.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

"....Hon menar att man måste tänka mycket för att bli en framgångsrik Splinter Cell-spelare, något som spelare av idag inte är vana vid."

Rubrik: "Splinter Cell är för komplicerat för den moderna spelaren"

FZ kom igen, sluta felcitera.

Jag insåg nu att jag skrev ett medellångt inlägg baserat på FZ:s felcitat. Det här är mycket värre av FZ än allt annat folk klagat på som "fåniga artiklar". Att citera och skriva nåt helt felaktigt är oroväckande.

Skrivet av conthox:

Visst kanske det inte var ett korrekt citat rakt av, men andemeningen var densamma.

Ett citat är ett citat. Inte andemening. Börja tumma på sånt och snart kommer ingen veta vem som sade vad längre. Det är INTE ok.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Pålis:

nåt nytt rainbow six spel i nån exotisk miljö,
och inte vanlig djungel, öken eller sönderbombad stad miljö som det är i dom flesta skjuta spel.

Vad är exotisk miljö då? Allting har ju gjorts. Tempelruiner, vinterlandskap med snöstormar, ökenlandskap med ökenstormar, oljeriggar och båtar på vattnet (inte så jättemycket i vattnet dock), djungel, stadsmijöer - igenvuxna, förstörda, sunkiga kvarter och fina trade centers.

Kolla på casualmästarna CoD. Dom lyckats på alla områden. Kvickskåpande i nya exotiska mijöer i varenda uppdrag o s v. Det är ju inte så konstigt när spel kritiseras för att miljöerna är för mycket av samma. Det sa man om Metro 2033, bölade för att det var för mycket i tunnelbanan, herregud. Jag såg ingen som skrev att det var för mycket sjabbiga bostadskvarter-miljöer i Max Payne. Det var ju hela grejen. Och så körde man det nästan från början till slut. Men nu ska allt vara nytt hela tiden annars trillar folk av stolarna i ADHD inducerad tristess. Och fan om man tvingas backtracka och se samma område två gånger, då jävlar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Ubisofts kommentarer är aldrig baserade på fakta.

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av fall:

Vad är det som händer med människor? Det känns som att alla i världen blir mer och mer efterblivna utan anledning.

ett av mina favorit citat borde förklara saken:

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. "

Hahahah, älskar när människor ska raljera över hur folk är korkade och ska skriva massa svettiga, lökiga citat och sen särstavar "favorit citat". Vem är korkad egentligen, den som kan stava eller den som spelar keffa tv-spel?

Ironin vet inga gränser! Hahaha

Medlem
Skrivet av Ballesandro:
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av fall:

Vad är det som händer med människor? Det känns som att alla i världen blir mer och mer efterblivna utan anledning.

ett av mina favorit citat borde förklara saken:

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. "

Hahahah, älskar när människor ska raljera över hur folk är korkade och ska skriva massa svettiga, lökiga citat och sen särstavar "favorit citat". Vem är korkad egentligen, den som kan stava eller den som spelar keffa tv-spel?

Ironin vet inga gränser! Hahaha

"Hahaha" är talspråk. Inte propert alls.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av AxxT:

Tyvärr är det ju så mycket bestämts av publishern. De ser att cod säljs hur mycket som helst, så de vill också att sina spel ska innehålla massa pang pang.

Det märks ju så väl i spelen nu.. Tex som i nya Hitman...

Det blir att köpa spel från kickstarter istället, som inte har några publisher som de måste gå igenom först.

Har spelet Legend of Grimrock, antar det är få spelarna som skulle ens klara sig igenom första nivån Om de tycker Splinter Cell är svårt.
Där krävs mer tänka, läsa, osv.

Undrar hur dagens ungdomar skulle reagera om de skulle få spela monkey island serien.. "VA?! Måste jag läsa och tänka!?"

På tal om spel där man måste läsa så har vi ju Planescape Torment, nog ett av de mest komplexa RPG spel jag spelat, det är verkligen inte ett spel för den som bara vill ha en massa action. Kickstarter har stor potential så länge de som står bakom projekten är 100% ärliga och inte kör med samma sak som Shadowrun gjorde, att informera om en sådan sak att Microsoft fortfarande äger dess IP och har därför en hel del krav dag ett. Jag är väldigt glad att jag inte donerade, kommer antagligen inte köpa spelet eftersom anledningen till att jag donerar till Kickstarter är att jag är trött på den BS som de stora utgivarna kört med den senaste tiden. Microsoft verkar fortfarande inte förstå sig på sina köpare och så länge de inte gör det lär det inte bli något köp från det företaget i framtiden (om de kör med alltid online DMR så kommer jag helt bojkotta företaget).

123
Skriv svar