Wii U missar målet – 3DS säljer som smör

Robot
Wii U missar målet – 3DS säljer som smör

Nintendo går med vinst, men missar målsättningen. Wii U går dåligt, men 3DS säljer desto bättre. Den japanska konsoljätten visar upp både bra och dåliga siffror.

#nintendo, #sony, #microsoft, #zelda-3ds


Medlem
Wii U missar målet – 3DS säljer som smör

ibland undrar man ifall "analytiker" bara gissar eller bara går efter vad dom själva tycker är en bra sak

Medlem

Exakt vad är skillnaden mellan Wii Fit och Wii Fit U förutom att man behöver betala för både en ny konsol och en ny spel?

Medlem

Just nu är jag riktigt sugen på att skaffa en 3DS, men Wii U? Inte en chans att jag tänker köpa en sådan just nu. Först måste de överösa den med kvalitetsspel för att jag ska öppna upp pengapungen

Medlem

Utan bra spel kommer konsoler inte sälja, så enkelt är det. Wii U kan vara den bästa konsolen på marknaden och säljas till ett pris som är långt under vad det kostar att tillverka den men utan spel som folk vill ha kommer den aldrig bli en framgång. Tillverkarna kan försöka ändra konsolerna till att mer likna datorer men om de inte först och främst fokuserar på spelen kommer det inte finnas någon större anledning att köpa en sådan konsol framför en dator.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sanazin:

Exakt vad är skillnaden mellan Wii Fit och Wii Fit U förutom att man behöver betala för både en ny konsol och en ny spel?

Jag hoppas på något som får mig att gå NER i vikt den här gången.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tycker ändå det är imponerande med nästan 4 spel per Wii U-enhet när det knappt finns några än. Själv har jag bara köpt 2 spel (om man inte räknar med Nintendo Land, som följde med). Köpte iofs ett på e-shop också. Väntar fortfarande på att något nytt och intressant ska släppas, men det dröjer väl säkert ytterligare ett halvår innan det finns några att välja på. Inte alls konstigt att konsolen inte säljer om det inte finns några spel som lockar.

Är dock övertygad om att det kommer vända om det kommer lite fler intressanta titlar. Återstår väl att se om det släppts tillräckligt till julhandeln i år, för då lär det sätta fart ordentligt.

3DS däremot är jag supernöjd med både konsolen och spelutbudet! Ser dessutom ut att komma ännu fler toppentitlar framöver, riktigt nice!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Redaktör
Ponny
Skrivet av qweex2:

3DS däremot är jag supernöjd med både konsolen och spelutbudet! Ser dessutom ut att komma ännu fler toppentitlar framöver, riktigt nice!

Verkligen! En liten drömmaskin är vad det är. Det finns och kommer massa intressant: Fire Emblem, Professor Layton, Mario & Luigi, Zelda, Bravely Default etc. Under det senaste året har den verkligen vuxit – och då tänker jag verkligen inte bara på XL-versionen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av bavver:

ibland undrar man ifall "analytiker" bara gissar eller bara går efter vad dom själva tycker är en bra sak

Nintendo är ett svårt företag att analysera då dom säljer så mycket mer än bara konsoler och spel. Ta bara en sån simpel sak som Pokemon-kort. Dessa kort tjänar Nintendo en hel del på och är inte särskilt dyra att tillverka. Nintendo säljer allt från Mario-dockor och 1up-tröjor till filmer och tidningar.

Dessa saker glömmer nog dom flesta analytiker och fokuserar bara på det största sakerna, som t.ex. hur bra Wii U säljer. Dock var ju detta en extrem tabbe den som gjorde analysen, och är han ingen allt för stor "hot shot" på företaget så kan han nog få kicken.

Tittar man på hur aktien har stigit för Nintendo dom senaste månaderna så ser det riktigt ljust ut. Den har inte stigit så här bra sen 2008 då Wii sålde som allra bäst, och så fort Nintendo presenterar dom nya stortitlarna till Wii U på årets E3 så lär den stiga ännu mer bara av det.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sanazin:

Exakt vad är skillnaden mellan Wii Fit och Wii Fit U förutom att man behöver betala för både en ny konsol och en ny spel?

Jag hoppas på något som får mig att gå NER i vikt den här gången.

Gick du upp i vikt med Wii Fit? =P
Om du bor i Stockholm så är det bara att hej och hå:
http://tinyurl.com/d6xbrnv

Medlem

Kul att analytikerna gissade fel med över en halv miljard dollar. Tror ändå på Nintendo, Wii U har potential, hoppas bara att de lyckas få andra utvecklare att inse det också!

Medlem

GÅR ÅT som smör i solsken!
Varför skulle någon vilja köpa smör under en glassande sommardag? (Kanske till pärorna då...)

Medlem

Förstår inte att folk köper 3DS. En analog styrspak 2013 är helt jävla idiotiskt och sabbar konsolen totalt. Sedan är 3D effekten jävligt meningslös också om ni frågar mig

Medlem
Skrivet av qweex2:

Tycker ändå det är imponerande med nästan 4 spel per Wii U-enhet när det knappt finns några än. Själv har jag bara köpt 2 spel (om man inte räknar med Nintendo Land, som följde med). Köpte iofs ett på e-shop också. Väntar fortfarande på att något nytt och intressant ska släppas, men det dröjer väl säkert ytterligare ett halvår innan det finns några att välja på. Inte alls konstigt att konsolen inte säljer om det inte finns några spel som lockar.

Är dock övertygad om att det kommer vända om det kommer lite fler intressanta titlar. Återstår väl att se om det släppts tillräckligt till julhandeln i år, för då lär det sätta fart ordentligt.

3DS däremot är jag supernöjd med både konsolen och spelutbudet! Ser dessutom ut att komma ännu fler toppentitlar framöver, riktigt nice!

Jag har 10 spel till Wii U varav 4 är fullpris spel, 2 e-shopspel och 4 VC spel

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sanazin:

Exakt vad är skillnaden mellan Wii Fit och Wii Fit U förutom att man behöver betala för både en ny konsol och en ny spel?

Jag hoppas på något som får mig att gå NER i vikt den här gången.

Känns ju lite fel o spela spel för att gå ner i vikt. Gammalt hederligt fysiskt arbete är skillnad.

Dagens folk är förslappade soffpotatisar. ;P

Medlem

Det är ju tur att Nntendo har 3ds:en blir kanske en för mig efter sommaren.

1
Skriv svar