Medlem
Borderlands

Goddag!

Köpte Borderlands idag, trevligt lir men skulle vart trevligt att ha någon att spela tillsammans med. Har en del Xbox polare, men de flesta sparar sina pengar inför COD:MW2

Så om det finns någon som införskaffat Borderlands och har lust att lira lite Co-op så säg bara till.

Gamercard: Locktail

Medlem

jag kanske addar dig om en stund. har inte tittat på hur det fungerar att köra över xbox live, lirat ihop med polarn jag bor med.

Medlem

Adda mig också, lirar en just nu en lvl 20 Soldier. Gametag: Erukq.

Medlem

ah visst, fan jag är som längst lvl7 soldier, kör den med min polare jag bor med. började just på hon bruden, lvl 4 just nu. så du har ju kommit bra långt haha

jag kör varierande med spel, änna blivit flertalet nya senaste så man spelar lite utav allt

Medlem

Nice nice!

Är lvl 19 Hunter (snart 20) Har 3st IRL polare med som har BL. Riktigt kul i Co-op. Vi tog ner en jätte bamsing till Skagg imorses. Han vart lite högre lvl än oss, men med lite teamwork så gick han ner. Dessvärre hade ingen vidare loot, men han bjöd på en go fight med mycket garv och skrik. "Ahhh! JAG HAR INGEN AMMO!!" Hahaha

Vi ses Online!

Medlem

damn jag måste alltså dyka in i detta spelet lite mer...

men det är lite som diablo fast FPS samt annan setting eller hur? känns lite så iaf

Medlem

Otroligt underhållande spel. Har spelat de några varv nu och de är fantastiskt roligt!

Dock är de nog mer eller mindre ett måste att ha minst en att spela med.

Medlem

Är brutalt sugen på att köpa spelet men har inte heller någon att lira med så det är lite trist. Sitter å grubblar på detta, COD:MW2 eller Left 4 Dead 2. Man har inte råd med alla tre spel liksom. Älskar Diablo och har lirat det i en massa år så detta spel lockar verkligen.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Är brutalt sugen på att köpa spelet men har inte heller någon att lira med så det är lite trist. Sitter å grubblar på detta, COD:MW2 eller Left 4 Dead 2. Man har inte råd med alla tre spel liksom. Älskar Diablo och har lirat det i en massa år så detta spel lockar verkligen.

du vet att om du byter in 2 spel hos gamestop och förbokar ett spel så får du det för 1kr om det är med på erbjudande, annars är det 199kr.

för mig som sitter på en 20-30 titlar brukar det bli en sväng dit och förboka upp en del titlar någon gång per år

dock för sent för borderlands men en kanske värt att tänka på inför COD samt L4D.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av crowbar82:

Är brutalt sugen på att köpa spelet men har inte heller någon att lira med så det är lite trist. Sitter å grubblar på detta, COD:MW2 eller Left 4 Dead 2. Man har inte råd med alla tre spel liksom. Älskar Diablo och har lirat det i en massa år så detta spel lockar verkligen.

du vet att om du byter in 2 spel hos gamestop och förbokar ett spel så får du det för 1kr om det är med på erbjudande, annars är det 199kr.

för mig som sitter på en 20-30 titlar brukar det bli en sväng dit och förboka upp en del titlar någon gång per år

dock för sent för borderlands men en kanske värt att tänka på inför COD samt L4D.

Jodå det vet jag om. Har 1 spel just nu får nog brorsans Fifa 09 så kan nog förboka ett spel, få se vilket det blir. Om jag ens hinner för ska åka iväg imån. Vill verkligen spela Borderlands. Få se om jag köper det, få ragga upp någon att spela med då


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Vill verkligen spela Borderlands. Få se om jag köper det, få ragga upp någon att spela med då

Du har ju alla på denna tråden du kan lira med :)!

Bara adda mig tex. "Locktail" jag har en del polare jag lirar detta med.

Och spelet är väl lite mer som Fallout 3 än diablo. Bortsett från att BL är mer som Diablo när det gäller loot och gear som man hittar runt om i världen eller som droppas från mobs och bossar. Finns en del side-quests som har typ "raid" bossar i sig. Då man överlever lättast om man är ett par som lirar ihop (om du inte är typ 15-20 lvls över bossen) Men i områdes och layout mässigt så är det mer som Fallout 3.

Men roligast som sagt i Co-op.

Bara adda mig som sagt efter inköp. Men jag tycker du ska köpa Cod: MW2 istället för L4D2, visst har man haft många roliga stunder med L4D1 men jag tycker MW2 kommer hålla minst lika länge som MW1 vilket är en hel del timmar/dagar

Medlem

Såg på www.xbox360achievements.org att det kommer/kommit en uppdatering idag (30/10) då händer detta.

Fixed a bug which caused players and other things in the world to appear incorrectly on clients in networked games.

Fixed a bug in which players gibbed in arena combat disappeared.

Fixed a bug which caused the dollars counter to spin continuously.

Fixed a bug that caused the digger elevator to be unusable after completing the Find Tannis mission.

Weapon mapping to the D-pad should no longer reverse left and right.

Various localization and other text and tooltip corrections.

The introductory quests with CL4P-TP should now always progress properly all the time.

Lilith's Phase Strike ability now works as intended.

Load times have been improved.

Jag har aldrig haft några problem så som att D-paden har haft fel på höger/vänster när man byter vapen.

Men det är skönt att Gearbox lägger lite krut på detta spel och bryr sig om att fixa deverse fel som uppstott.

Har även hört att folk har haft problem med sina singleplayer chars när de går online. Att hela filen försvunnit eller att ens skill point och weapon prefiences har gått ner i noll så man måste börja om att skilla upp sitt vapen.

Jag har aldrig varit med om detta, men hoppas att detta fixas snart med. Men jag känner ingen oro i dagsläget över detta. (kommer säkert hända mig nu bara för jag skriver det nu i forumet )

Medlem

Så bra att de uppdaterar. Då kanske jag skulle köra ett varv till för att få de achievements som buggar. T.ex. "kill 25 with incinerary weapons". Vad sägs om att man döda några hundra gånger fler men ändå inte fått den?

Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Så bra att de uppdaterar. Då kanske jag skulle köra ett varv till för att få de achievements som buggar. T.ex. "kill 25 with incinerary weapons". Vad sägs om att man döda några hundra gånger fler men ändå inte fått den?

Hehe, kändes som om det var så för mig med. Kändes som jag fick döda hundra stycken innan det blippade till, eller så är så att du får inte skjuta ihjäl snubben utan hans livmätare måste tömmas med hjälp av DoTen som blir av incinerary vapen. Vet inte hundra, men kändes att det tog väldigt lång tid att få död på 25st.

Medlem
Skrivet av Locktail:
Skrivet av Xarvaz:

Så bra att de uppdaterar. Då kanske jag skulle köra ett varv till för att få de achievements som buggar. T.ex. "kill 25 with incinerary weapons". Vad sägs om att man döda några hundra gånger fler men ändå inte fått den?

Hehe, kändes som om det var så för mig med. Kändes som jag fick döda hundra stycken innan det blippade till, eller så är så att du får inte skjuta ihjäl snubben utan hans livmätare måste tömmas med hjälp av DoTen som blir av incinerary vapen. Vet inte hundra, men kändes att det tog väldigt lång tid att få död på 25st.

Tack men jag har redan kollat upp detta. Du har alldeles rätt men tyvärr hjälpter de inte mig av ngn anledning.

Man måste låta dem dö av själv affekten och inte av att skuta på dem. Men tyvärr är de ngt som buggat för enligt spelet har jag dödat flera hundra med incinerary. Jag får spelets bonusar men inte själva achievementen.

Medlem
Skrivet av Xarvaz:
Skrivet av Locktail:
Skrivet av Xarvaz:

Så bra att de uppdaterar. Då kanske jag skulle köra ett varv till för att få de achievements som buggar. T.ex. "kill 25 with incinerary weapons". Vad sägs om att man döda några hundra gånger fler men ändå inte fått den?

Hehe, kändes som om det var så för mig med. Kändes som jag fick döda hundra stycken innan det blippade till, eller så är så att du får inte skjuta ihjäl snubben utan hans livmätare måste tömmas med hjälp av DoTen som blir av incinerary vapen. Vet inte hundra, men kändes att det tog väldigt lång tid att få död på 25st.

Tack men jag har redan kollat upp detta. Du har alldeles rätt men tyvärr hjälpter de inte mig av ngn anledning.

Man måste låta dem dö av själv affekten och inte av att skuta på dem. Men tyvärr är de ngt som buggat för enligt spelet har jag dödat flera hundra med incinerary. Jag får spelets bonusar men inte själva achievementen.

Gör en ny gubbe /ta en annan så ska det funka iaf. -om du inte orkar vänta på patch.

*hint* Tunnor är jäkla bra för elemental kills.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Någon som har en Masher revolver lvl 30+ att sälja eller byta?

Medlem
Skrivet av fakka:

Någon som har en Masher revolver lvl 30+ att sälja eller byta?

Eller så duplar ni den bara

Medlem
Skrivet av Xarvaz:
Skrivet av fakka:

Någon som har en Masher revolver lvl 30+ att sälja eller byta?

Eller så duplar ni den bara

Dubbla save filer? en sparning på HDD och en på Minneskort, ladda från minnet och trade´a till din kompis, gå ut och sedan ladda från HDD. DING! 2st vapen.

Im I right? eller finns det något annat sätt?

Hur går det för alla på BL då?

Själv har jag ej haft tid att spela det senaste, är lvl 27 och kommit till New Heaven (Lirade med några kompisar som kommit längre i main story så jag hakade bara på dem och fick xp när de dödade mobs )

Medlem
Skrivet av Locktail:
Skrivet av Xarvaz:
Skrivet av fakka:

Någon som har en Masher revolver lvl 30+ att sälja eller byta?

Eller så duplar ni den bara

Dubbla save filer? en sparning på HDD och en på Minneskort, ladda från minnet och trade´a till din kompis, gå ut och sedan ladda från HDD. DING! 2st vapen.

Im I right? eller finns det något annat sätt?

Hur går det för alla på BL då?

Själv har jag ej haft tid att spela det senaste, är lvl 27 och kommit till New Heaven (Lirade med några kompisar som kommit längre i main story så jag hakade bara på dem och fick xp när de dödade mobs )

Nej nej, alldeles för komplicerat!

Allt du behöver göra är att hoppa in på en polares "server". Slänga ut vapnet på marken. Sen rycker du nätverkskabeln så du droppar. Då sparas de inte att du slängt ut pickan så sen är de bara att dela med sig!

Fungerade iaf innan patchen för ett tag sedan.

Medlem
Skrivet av Xarvaz:
Skrivet av Locktail:
Skrivet av Xarvaz:
Skrivet av fakka:

Någon som har en Masher revolver lvl 30+ att sälja eller byta?

Eller så duplar ni den bara

Dubbla save filer? en sparning på HDD och en på Minneskort, ladda från minnet och trade´a till din kompis, gå ut och sedan ladda från HDD. DING! 2st vapen.

Im I right? eller finns det något annat sätt?

Hur går det för alla på BL då?

Själv har jag ej haft tid att spela det senaste, är lvl 27 och kommit till New Heaven (Lirade med några kompisar som kommit längre i main story så jag hakade bara på dem och fick xp när de dödade mobs )

Nej nej, alldeles för komplicerat!

Allt du behöver göra är att hoppa in på en polares "server". Slänga ut vapnet på marken. Sen rycker du nätverkskabeln så du droppar. Då sparas de inte att du slängt ut pickan så sen är de bara att dela med sig!

Fungerade iaf innan patchen för ett tag sedan.

Du behöver inte ens resa dig ur soffan, det räcker att dra upp Xbox menyn o trycka Y för att gå till dashboard....

Lamt o dupa dock, skaffa grejerna på "ärlig" väg istället.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ska bli så sjukt kul med den nya DLC som kommer snart!! Borderlands+Zombies=BL FTW!!

Sägs vara runt 50 quests att göra i nya DLC, och de säger att det bjuder på runt en 6-10 timmars spelande samt att fienden kommer anpassa sig efter din lvl och inte förbestämt baserat på repsektive område.

Kommer bli roligt det här!!

Medlem

Någon som inhandlat Zombie Island of Dr. Ned ännu?
Vart det bra?
Sugen som fasen på det, men har inga pengar till att inhandla MS points förens på fredag.

Medlem

Jag köpte det direkt då det släpptes, det finns väl inte något direkt nytt då vi pratar om vapen och loot, men ett gäng nya faror och och lite skön story e det ju.

Men gillade du orginal så ere ju bara mer av samma.
+att Zombies e ju aldrig fel

Åsså får man ju några fler achievements o plocka (har 1000/1000 i orginalet)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar