Inaktiv
THQ

Som alla redan vet gick ju THQ i konken för ett tag sedan. Tycker verkligen det är synd när bra studios läggs ner. Dock fick ju många anställda joina teamet hos Crytek i alla fall, don't waste talent.

Min största rädsla var vad som skulle hände med Darksiders, serien är ju inte riktigt färdig känner jag. Men läste då idag att Nordic Games köpt upp rättigheterna till spelet (samt några andra). Det är då samma företag som gjorde floppen Inflata kartz samt köpte upp Game. Som tur är har företaget gått ut med att dom inte själva kommer utveckla någon uppföljare, men är villiga att föra en dialog med bland annat Crytek om ett möjligt tredje spel. Summa kardemumma, Emma jätteglad!

Så för er som också gillade Darksiders, wait and see!

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
THQ

Hade ju varit guld om DS kunde "outsourceas" till orginalteamet.
Vi får vänta och se, tyckte 2an var riktigt roligt så väntar med spänning

Inaktiv

Ja, var ju det dom verkade ha lite som mål. För jag känner som sagt att det behövs en till, finns ju fler bröder att avverka ;P


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Har faktiskt inte spelat mer än några timmar på ettan, trots att man fick det i PS Plus någon månad. Tyckte varken striderna eller berättelsen var något att hänga i granen.

Är det värt att prova på igen då alltså?

Inaktiv

Helt klart! Jag blev tipsad om det av en kompis, men när jag började spela blev jag sjukt besviken. Men när jag sen kände att jsg behövde ge det en chans till och kom förbi första boss-fighten var jag fast! Så jag säger"JA!"


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

1
Skriv svar