Nya konceptbilder från Project Eternity

Robot
Nya konceptbilder från Project Eternity

Obsidian visar oss konceptart från deras jättelika Project Eternity.

#nyhetstips, #obsidian-entertainment, #project-eternity


Medlem
Nya konceptbilder från Project Eternity

Jag försöker att inte bli för exhalterad över Project Eternity, men en så länge har jag misslyckats vid varenda uppdatering :/

Medlem

Blir alltid orolig när jag läser om "character dynamism" i denna era av microtransaktioner.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Blir alltid orolig när jag läser om "character dynamism" i denna era av microtransaktioner.

Förstår vad du menar men det vore helt absurt. Att införa mikrotransaktioner i ett kickstarter projekt som omsatt flera gånger sitt krav, är som att en uteliggare blir donerad ett mansion men kräver ett slott.

phi
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Blir alltid orolig när jag läser om "character dynamism" i denna era av microtransaktioner.

Obsidian har alltså en extremt framgångsrik kickstarter av spelet i bagaget samt en väldigt transparent utveckling av spelet gentemot allmänheten och du oroa dig för mikrotransaktioner pga "character dynamism"? Intressant, berätta gärna varför.

Jag ser då inga som helst anledningar till att vara rolig för något sånt i det här fallet.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av bjosarn:

Blir alltid orolig när jag läser om "character dynamism" i denna era av microtransaktioner.

Förstår vad du menar men det vore helt absurt. Att införa mikrotransaktioner i ett kickstarter projekt som omsatt flera gånger sitt krav, är som att en uteliggare blir donerad ett mansion men kräver ett slott.

Sedan när var detta ett problem för en utgivare?
De vill att vi försskottsbetalar för överhypade halvfärdiga produkter utan att kunna kvalitetskontrollera innan köp. Sedan tillkommer uvhuggna spelmoduler som man skall köpa som DLC. Ovanpå detta finns det sedan mikrotransaktioner. Allt detta för ca 16h timmars total speltid som de utökar genom att man skall göra achievements som inte gör ett enda dugg för det egentliga spelinnehållet.

Och så undrar de varför folk laddar hem torrents?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Förstår vad du menar men det vore helt absurt. Att införa mikrotransaktioner i ett kickstarter projekt som omsatt flera gånger sitt krav, är som att en uteliggare blir donerad ett mansion men kräver ett slott.[/quote]

Klockrent! Håller totalt med!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Än så länge har vi inte skördat frukten av några kickstarters av stora proportioner. Än så länge har vi ingen aning om pengarna ens går dit vi vill - på riktigt, inga garantier finns. Ur en ren investeringssynvinkel på förra årets trend kickstarter så förstår jag inte hur människor slängt in så fruktansvärt mycket pengar. Det är som en miniatyr av "IT-bubblan". Det finns ingen som helst utomstående kvalitetssäkring, och heller inga bindande avtal eller ens ägarstämmor (som aktiebolag) där man på ett transparent sätt kan se in i produktionsleden.

Att tro att utvecklare skulle slänga microtransaktioner och DLC i papperskorgen för "att de redan fått så mycket pengar" tycker jag knappast känns som en åsikt från någon med insyn i branschen just nu.

Men som sagt, jag smutskastar ingen än så länge. Dels för att jag inte betalat in pengar själv - inte för att jag ogillar idén, men jag ogillar fenomenet kickstarter (pga. tidigare nämnda problem), och dels för att det inte finns en produkt än. Däremot så ser jag på allt som har med "character dynamism"/"character customization"/m.m. med en misstänksam blick.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Stor

Skrivet av bjosarn:

Än så länge har vi inte skördat frukten av några kickstarters av stora proportioner. Än så länge har vi ingen aning om pengarna ens går dit vi vill - på riktigt, inga garantier finns. Ur en ren investeringssynvinkel på förra årets trend kickstarter så förstår jag inte hur människor slängt in så fruktansvärt mycket pengar. Det är som en miniatyr av "IT-bubblan". Det finns ingen som helst utomstående kvalitetssäkring, och heller inga bindande avtal eller ens ägarstämmor (som aktiebolag) där man på ett transparent sätt kan se in i produktionsleden.

Att tro att utvecklare skulle slänga microtransaktioner och DLC i papperskorgen för "att de redan fått så mycket pengar" tycker jag knappast känns som en åsikt från någon med insyn i branschen just nu.

Men som sagt, jag smutskastar ingen än så länge. Dels för att jag inte betalat in pengar själv - inte för att jag ogillar idén, men jag ogillar fenomenet kickstarter (pga. tidigare nämnda problem), och dels för att det inte finns en produkt än. Däremot så ser jag på allt som har med "character dynamism"/"character customization"/m.m. med en misstänksam blick.

Håller inte med dig i vissa punkter. Stora namn i Projekt Eternity hänger i lösa trådar. Det vart min garanti att investera i detta kickstarter projekt. Är man utvecklare och byggt upp ett starkt varumärke kring sitt namn vill man inte skita ner det. Speciellt inte i denna bransch.

1
Skriv svar