Fått problem med Fallout 2!

Medlem
Fått problem med Fallout 2!

Har gjort de flesta questarna i första delen av Klamath. Vill nu vidare till The Den eller The Toxic cave (eller vad det heter). Stort jävla problem uppstår...

När jag försöker sova och ett nytt dygn träder in, stendör jag!

Samma händer om jag försöker lämna Klamath. OBS: Trapper Town, Down Town och Trapping Grounds funkar felfritt.

Cutscenen när man normalt dör kommer fram utan vidare(Game Over).

Har jag missat något eller vad fan är det som händer? Kan ju knappast ha bränt 13 års limiten för att rädda staden, är lvl 5!!

Hp är för närvarande 22 av 47 har status "radiation"(råkade springa i lite grön soppa).

Vill verkligen inte börja om då jag är otroligt nöjd med min snubbe!!

Självklart har jag googlat en hel del men finner inte felet..

Hjälp mig att lösa problemet så är du dagens hjälte!!

Edit: Fixade några feta stavfel! (Det går inte så bra för mig haha)!

Medlem

Var länge sedan man spelade 2:an så minns inte riktigt, frågan är om det är Radiation du dör av, kolla här kanske:
http://fallout.wikia.com/wiki/Radiated

phi
Medlem

Din gubbe är fucked. Om du sover och är "radiated" dvs.

RadAway eller Rad-X fixar det.

Medlem

Shit, ni hade helt rätt! Måste verkligen börja tänka lite mer känner jag haha

Stort tack till er!!

Medlem

Ett tips är att om du hittar ett par gröna stövlar, så kan du lägga dem i en slot som skydd mot den gröna geggan. Då slipper du även att få en muterad tå

För övrigt hoppas jag att du kommer njuta av världens bästa spel!

Medlem
Skrivet av Invixior:

Ett tips är att om du hittar ett par gröna stövlar, så kan du lägga dem i en slot som skydd mot den gröna geggan. Då slipper du även att få en muterad tå

För övrigt hoppas jag att du kommer njuta av världens bästa spel!

haha, när jag hittade stövlarna så förstod jag att den gröna soppan vart löst.

Fallout 2 är absolut ett av världen bästa spel. 15 år har gott och det finns fortfarande inte ett spel som når denna kvalitet och djup. Baldur's Gate, Neverwinter Nights och Icewind Dale är dock några undantag

Vi får hålla tummarna för Projekt Eternity!

phi
Medlem
Skrivet av elPresidente:

Vi får hålla tummarna för Projekt Eternity!

Glöm för fabian inte bort Wasteland 2!

Medlem

Mycke bra smak må jag säga.

Ett hett tips är att kolla in Fallout 2 Restoration Project. Lägger till en massa extra content som utvecklarna tog bort innan release samt fixar ett gäng buggar (runt 1000 st om jag inte minns fel). Kanske är old news men det skadar inte att sprida ordet: www.killap.net

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Har gjort de flesta questarna i första delen av Klamath. Vill nu vidare till The Den eller The Toxic cave (eller vad det heter). Stort jävla problem uppstår...

När jag försöker sova och ett nytt dygn träder in, stendör jag!

Samma händer om jag försöker lämna Klamath. OBS: Trapper Town, Down Town och Trapping Grounds funkar felfritt.

Cutscenen när man normalt dör kommer fram utan vidare(Game Over).

Har jag missat något eller vad fan är det som händer? Kan ju knappast ha bränt 13 års limiten för att rädda staden, är lvl 5!!

Hp är för närvarande 22 av 47 har status "radiation"(råkade springa i lite grön soppa).

Vill verkligen inte börja om då jag är otroligt nöjd med min snubbe!!

Självklart har jag googlat en hel del men finner inte felet..

Hjälp mig att lösa problemet så är du dagens hjälte!!

Edit: Fixade några feta stavfel! (Det går inte så bra för mig haha)!

Ja, man måste hålla ett öga på mätarna. Samma problem som du har kan uppstå när man snabbreser. Botar man inte radioaktivitet eller förgiftning så är man kokt.
Så glöm inte att ha lite antirad och annat gott i ryggsäcken.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar