Satoru Iwata blir nytt överhuvud för Nintendo of America

Robot
Satoru Iwata blir nytt överhuvud för Nintendo of America

Det blev inte foten för Iwata, utan snarare en befordran.

#nintendo, #hal, #kirbys-adventure


Medlem
Satoru Iwata blir nytt överhuvud för Nintendo of America

Det här med jämlikhet på FZ är väldigt viktigt men att nämna en "sushi-kassa" i samband med ett japanskt företag är tydligen gångbart...

Medlem

Var det nedlåtande på något sätt? Sushi är ju rätt dyrt...

Skribent
Skrivet av asdfg:

Det här med jämlikhet på FZ är väldigt viktigt men att nämna en "sushi-kassa" i samband med ett japanskt företag är tydligen gångbart...

Det var ett lättsamt skämt med hänvisning till den godaste exporten från Japan, men är bättre om kommentarsfältet får förbli en diskussion om Iwatas nya position. Kaffekassa it is!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

I Affärsvärlden är sparken lika med befodran!

Gör du dåligt ifrån dig är det känsligt att tala om det för dig och sparka dig, du kan ju ta illa upp. Så därför ger dom dig ett "lättare" jobb men högre upp.

Rika blir inte fattiga på samma sätt som vanliga människor.
De får inte heller sparken på samma sätt som vanliga människor.

Ps, all lycka till Iwata, han är ju en rätt smögen och trevlig snubbe för övrigt.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Jag gillar honom, bara en sån sak att han ibland talar engelska är tillräkligt för mig. Han är inte alls lika strikt som de flesta japanska affärsmän.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av asdfg:

Det här med jämlikhet på FZ är väldigt viktigt men att nämna en "sushi-kassa" i samband med ett japanskt företag är tydligen gångbart...

Det var ett lättsamt skämt med hänvisning till den godaste exporten från Japan, men är bättre om kommentarsfältet får förbli en diskussion om Iwatas nya position. Kaffekassa it is!

Förstår att det inte var illa menat, men kändes något inkonsekvent med hur FZ i övrigt försöker framställa sig.

Medlem

Nej inte degradera Reggie his body isn't ready

Medlem
Skrivet av luftman:

Nej inte degradera Reggie his body isn't ready

Han.. fortsätter på samma post?

Medlem
Skrivet av asdfg:

Det här med jämlikhet på FZ är väldigt viktigt men att nämna en "sushi-kassa" i samband med ett japanskt företag är tydligen gångbart...

Vad trött jag blir.

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av luftman:

Nej inte degradera Reggie his body isn't ready

Han.. fortsätter på samma post?

Hans post borde vara Wii Fit-testare och inget annat.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Det här med jämlikhet på FZ är väldigt viktigt men att nämna en "sushi-kassa" i samband med ett japanskt företag är tydligen gångbart...

Allvarligt talat vem fan bryr sig jag vill att det är så jädra trött på folk som skall hålla på att jävlas hela tiden. sushi-kassa it is! sushi-kassa it is!

Medlem

Jasså vinst, här har man hört rykten om mega förluster och att Nintendo borde gå att lägga sig. Lämna konsolbranchen och dylikt.. Vad säger ni nu alla Wii-U haters? Och E3 har inte ens börjat.

Medlem

Det är en stor styrka att även i dåliga tider gå med vinst. Ser ljust ut för Nintendo framöver. De kommer sälja galet med spel i höst när de släpper Pokemon till 3DS, Wind Waker HD, Pikmin 3, Mario Kart och nytt 3D mario till Wii U.

Mycket bra att Iwata blir mer aktiv i USA. Det behövs om de ska knyta till sig fler 3:e parts utvecklare. De har varit rätt dåliga på det hittills.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av asdfg:

Det här med jämlikhet på FZ är väldigt viktigt men att nämna en "sushi-kassa" i samband med ett japanskt företag är tydligen gångbart...

Det var ett lättsamt skämt med hänvisning till den godaste exporten från Japan, men är bättre om kommentarsfältet får förbli en diskussion om Iwatas nya position. Kaffekassa it is!

Jag tyckte sushikassa var roligare!

Kan vara ett smart drag av Nintendo att låta Iwata få mer kontroll i USA. Reggie är gudomlig som VD, men som man brukar säga, ju fler kockar i köket, desto sämre soppa. Återstår väl att se om Satoru Shibata får behålla VD-posten här i Europa.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av asdfg:

Det här med jämlikhet på FZ är väldigt viktigt men att nämna en "sushi-kassa" i samband med ett japanskt företag är tydligen gångbart...

Vad trött jag blir.

Men då kanske herrn borde gå och lägga sig.

Skrivet av Odin:
Skrivet av asdfg:

Det här med jämlikhet på FZ är väldigt viktigt men att nämna en "sushi-kassa" i samband med ett japanskt företag är tydligen gångbart...

Allvarligt talat vem fan bryr sig jag vill att det är så jädra trött på folk som skall hålla på att jävlas hela tiden. sushi-kassa it is! sushi-kassa it is!

Uppenbarligen är det inte sushikassa eftersom att skribenten ändrade det. Hade det inte varit något fel på uttrycket hade det fått stå kvar.

Medlem

klart det var, men att se den där kolbiten man stoppade mellan skinkorna innan man gick och la sig blev till en diamant på morgonen är tydligen viktigare. Skulle tippa på att Norgehistorier oxå är rasistiska/förnedrande/diamantförhindrande. nukommernångnällapåminsvenskaochattjaginteanvänderstorabokstävermendetskiterjagi.

God natt ungdomar ha det bra och glöm inte kondomen.

Skribent

HUR kan man som analytiker ha så här fel?


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar