Medlem
Forza 3

Någon som spelar Forza 3 här? Vad tycker ni än så länge, får gärna lista era gamertags för spelet också då public sessions inte ger många valmöjligheter

Gamertag: KlosterKatten


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Har en fråga angående spelet. Har sett på vissa bilder att man får med en installations dvd eller vad man säger. Hur stor plats tar det materialet av hårddisken?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Har en fråga angående spelet. Har sett på vissa bilder att man får med en installations dvd eller vad man säger. Hur stor plats tar det materialet av hårddisken?

Allt som allt med LCE och DLC content samt disk 1 installerad tar det 9.2 gig här hos mig (har nån filmsnutt sparad då också)

Disk 1 (speldisken) är iallafall 6.8 Gig installerad.

Disk 2 dyker upp som separata track/car packs då man kollar på xboxen, så det är svårt o veta exakt där. Men ungefär 2 gig skulle jag tippa.

Resten är DLC/Collectors edition material.

Dock så går det att spela spelet utan att installera skiva 2, men då missar man ju en hel del grejer.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Seriöst fyfan. Jag hade tänkt skaffa det men kan inte få loss så mycket plats på min hdd. kan få loss ca 6.3 när jag tagitbort allt förutom typ banor till spel som jag spelar.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Kan bli lite knepigt då för alla som bara har 20 gigs hdn.

Medlem

Man behöver ju dock inte installera Disk 1 på 6.8 gig för att spela allt, det räcker ju med disk 2 på HDD:n och sedan spela direkt från skivan som det var innan man kunde installera spelen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Man behöver ju dock inte installera Disk 1 på 6.8 gig för att spela allt, det räcker ju med disk 2 på HDD:n och sedan spela direkt från skivan som det var innan man kunde installera spelen.

Ja då borde det väl vara lugnt för 20 gigs ägarna.

Inaktiv

aha jag som tolkade det fel tror jag. Jag trodde det var så att disc 2 tog 6.8 GB och inte runt 2GB.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

aha jag som tolkade det fel tror jag. Jag trodde det var så att disc 2 tog 6.8 GB och inte runt 2GB.

CE-packet går på 70mb, legends går på 5-600mb, disk 2 på 2gb, disk 1 på 6.8 om du vill ha det med, allt som allt inga problem för någon som har en 20gig disk, bara att svepa bort DLC prylar och arkad spel man inte lirar längre.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag spelar Forza 3 men inte online. Tycker det är bra. Bra komplement till Dirt 2.
Jag är inte så mycket för simulator-spel men jag klarar ändå av det ganska bra. Kör dock med automatisk växellåda.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Helt enkelt de bästa bilspel jag någonsin kört. Och då har jag testat de mesta! Råkar ni se Xarvaz med Limited kronan högt upp på scoreboarden, bli inte förvånade

Och kan man inte fixa fram 2gb från hddn är de dags att omvärdera!

Medlem

Bästa bilspelet någonsin enligt min mening. Skaffade Bugatti Veyron igår, vilket jävla monster. Ni som inte har den, skaffa pengar å köp!

Medlem

Bra spel, spelade 2'an mycket. Så jag reagera direkt på en sak som 3'an saknar.... Byter du avgassystem till tex "raka rör" alltså racingavgas så är ljudet detsamma. Sicken tabbe Turn10...


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

nån som vill köpa regplåtsmall?

kommer alltså utan siffror och bokstäver (tar extra lager) så att man kan smälla på egna .

[http://i36.tinypic.com/n5ouac.jpg]
[http://i37.tinypic.com/11l4vtc.jpg]

sök efter nummerplåt eller swedishlicenseplate i storefront

3 papp kostar den

Inaktiv

Devildoll den var ju riktigt mysigt gjord


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Nice plåt Devidoll.

Jag passar väl på o promota en liten FZ logga jag svängde ihop.. (inte perfekt, men den duger kanske )

Gjorde 2 varianter,

en med grå bakgrund:

och en med genomskinlig bakgrund:

sök bara på Fz för att hitta till min storefront.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hittade just en superb funktion till forza 3. Hur man zoomar ut field of view i cockpit-vyn.

Forzacentral

Det blir en jäkla skillnad men zoomar man ut för mycket säger folk att det blir suddigt, kör själv på 75.

1
Skriv svar