En lite speciell genomgång av Far Cry 3: Blood Dragon

Robot
En lite speciell genomgång av Far Cry 3: Blood Dragon

Dean Evans tar oss med på en smått humoristisk resa genom Ubisofts hyllning till 80-talet.

#far-cry-3-blood-dragon


Medlem
En lite speciell genomgång av Far Cry 3: Blood Dragon

One word: Holy


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv

köpte för 2 veckor sen.. kan inte beskriva hur sugen jag är på detta


signatur

äldre än dig!

Skribent

Tänk om spelet är lika bra som reklamkampanjen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Far Cry 3 gick just från att vara meh till fuck yeah! Verkar fånga allt som är grymt med 80-talet, våldsamma cartoons, neon ljus, dinosaourier, lasrar, och en technoir känsla liknande filmer som Terminator. Bakgrundsmusiken och vapen ljuden är ju spot on. Kul att se större utvecklare våga göra något som normalt bara galna moddare hittar på (och sällan gör klart) :).

Medlem

Är inte så mycket för just gameplayet som är taget från Far Cry 3 men humorn och 80-tals stämningen vill att man bara vill spela vidare


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Nightportier:

köpte för 2 veckor sen.. kan inte beskriva hur sugen jag är på detta

Samma här. This is gonna be legend... wait for it! DARY!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Vem fan placerar en teknisk maskin vars uppgift är att hålla uppe energifältet som skyddar porten från inkräktare UTANFÖR portarna!?

Är det inte säkrare att ha maskinen inom murarna istället!?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Nja, förstår inte det här, det ser dåligt ut, det ser monotont, inte snabbt alls för bristen av handling.
Om det var en gratis dlc/addon till Crysis 3 kanske men ett spel baserat på tidig 90 tal när tidig 90-tal(sen 80) inte känns spännande alls.....nja....De vill bara vara banbrytande men de failar.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

"It doesn't run on gasoline, it runs on technology"

Haha...

Hade det inte varit för 80tals-vibbarna hade jag inte inte ens funderat på att köpa det. Inte för att FarCry 3 var ett dåligt spel, men hade det inte varit för 80-talet hade det varit som vilken expansion som helst. Och FarCry var ju såpass stor att man var rätt mätt på det när man var klar med det.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Vem fan placerar en teknisk maskin vars uppgift är att hålla uppe energifältet som skyddar porten från inkräktare UTANFÖR portarna!?

Är det inte säkrare att ha maskinen inom murarna istället!?

Så var det i 80-tals actionfilmer!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Oooh verkar helt fucking underbart!

Medlem
Skrivet av cybo:

Nja, förstår inte det här, det ser dåligt ut, det ser monotont, inte snabbt alls för bristen av handling.
Om det var en gratis dlc/addon till Crysis 3 kanske men ett spel baserat på tidig 90 tal när tidig 90-tal(sen 80) inte känns spännande alls.....nja....De vill bara vara banbrytande men de failar.

Antingen är du grovt ironisk eller så har du inte förstått poängen

Inaktiv
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Nightportier:

köpte för 2 veckor sen.. kan inte beskriva hur sugen jag är på detta

Samma här. This is gonna be legend... wait for it! DARY!

Japp.. för en annan som va tonåring under det glada 80-talet är detta spel en våt dröm


signatur

äldre än dig!

Medlem

Yes, standalone! Var aldrig riktigt sugen på Farcry 3, men detta måste jag bara ha helt enkelt!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

http://2.bp.blogspot.com/_MvrxhPSMnQg/SwoDhLcJb-I/AAAAAAAAAZ8...

Far Cry 3 gick just från att vara meh till fuck yeah! Verkar fånga allt som är grymt med 80-talet, våldsamma cartoons, neon ljus, dinosaourier, lasrar, och en technoir känsla liknande filmer som Terminator. Bakgrundsmusiken och vapen ljuden är ju spot on. Kul att se större utvecklare våga göra något som normalt bara galna moddare hittar på (och sällan gör klart) :).

Sällan ser jag en kommentar överensstämma med mina tankar så väl. I clap at thee good sir!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Dino-riders! Jag kommer ihåg den serien

Medlem

"Robo Hood"... hehe:)


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem
Skrivet av Sapiens:

http://2.bp.blogspot.com/_MvrxhPSMnQg/SwoDhLcJb-I/AAAAAAAAAZ8...

Far Cry 3 gick just från att vara meh till fuck yeah! Verkar fånga allt som är grymt med 80-talet, våldsamma cartoons, neon ljus, dinosaourier, lasrar, och en technoir känsla liknande filmer som Terminator. Bakgrundsmusiken och vapen ljuden är ju spot on. Kul att se större utvecklare våga göra något som normalt bara galna moddare hittar på (och sällan gör klart) :).

Den där bilden.... Det är några leksaker eller någon tecknad serie jag minns från när jag var liten. Vad heter denna??


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Vart inte så imponerad av neonfärgerna men visst kom man att tänka på Turok.. vore skönt med en friare och öppnare Co-Op campanj, och vill de ge oss minnesvibbar från förr, låt oss då spela som Mac Guiver, Magnum PI, Chuck Norris, Indiana Jones etc var med sin egen stiltypiska utrusting och med full voiceover..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Vart inte så imponerad av neonfärgerna men visst kom man att tänka på Turok.. vore skönt med en friare och öppnare Co-Op campanj, och vill de ge oss minnesvibbar från förr, låt oss då spela som Mac Guiver, Magnum PI, Chuck Norris, Indiana Jones etc var med sin egen stiltypiska utrusting och med full voiceover..

Och Crockodile "this is a knife" Dundee..!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Tänk om FZ Play kunde vara lika bra som reklamenfilmen...

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Sapiens:

http://2.bp.blogspot.com/_MvrxhPSMnQg/SwoDhLcJb-I/AAAAAAAAAZ8...

Far Cry 3 gick just från att vara meh till fuck yeah! Verkar fånga allt som är grymt med 80-talet, våldsamma cartoons, neon ljus, dinosaourier, lasrar, och en technoir känsla liknande filmer som Terminator. Bakgrundsmusiken och vapen ljuden är ju spot on. Kul att se större utvecklare våga göra något som normalt bara galna moddare hittar på (och sällan gör klart) :).

Den där bilden.... Det är några leksaker eller någon tecknad serie jag minns från när jag var liten. Vad heter denna??

Efter ihärdigt googlande fann jag svaret själv http://en.wikipedia.org/wiki/Dino-Riders

Grymt som fan...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Du hade sparat dig ihärdigt googlande om du bara läst artikelkommentarerna strax innan ditt!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Du hade sparat dig ihärdigt googlande om du bara läst artikelkommentarerna strax innan ditt!

Fy fan vad blind man kan vara då...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Apministern:

Vem fan placerar en teknisk maskin vars uppgift är att hålla uppe energifältet som skyddar porten från inkräktare UTANFÖR portarna!?

Är det inte säkrare att ha maskinen inom murarna istället!?

Nej det är ju mer badass ute! För att det är bättre att den är ute för att ehhh för att ehhh. Wtf Ubisoft!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

1
Skriv svar