Nintendo skippar stor E3-konferens

Robot
Nintendo skippar stor E3-konferens

Framgångarna för Nintendo Direct och mer spelfokus sägs vara orsaken.

#nintendo


Redaktör
Ponny
Nintendo skippar stor E3-konferens

Min första tanke var:

Min andra: Fasen, det är trist. Det hör ju liksom till att Nintendo ska göra bra och konstiga saker på en stor scen. Fast å andra sidan är jag ett fan av Nintendo Direct, så det kan kanske bli bra.

Men visst tycker man att nya 3D-Mario till Wii U hör hemma på en stor scen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Känns trist med Nintendo nu för tiden känns som dom ligger efter hela tiden inte i framkant som förr.

Medlem

Även om det finns mycket annat att se fram emot under E3, så är det ju då man bänkar sig framför datorn. Är något speciellt med att se presskonferenserna direktsända.

Nintendo Direct har i och för sig varit bra hittills, så det kanske kan vara något. Man får vänta och se, helt enkelt.

Ge mig ett nytt Harvest Moon till konsol och jag är helnöjd.

Medlem

Åhhhh nej... Det är ju just Nintendos (samt Sonys) konferans som jag ser mest fram emot.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Jag skulle inte ha något emot att spela Zelda, Mario m.m. på andra konsoler. Sega övergav väl sina konsoler om jag minns rätt. Wii U känns inte riktigt relevant. Det märks att den inte prioriteras av så många utvecklare. Nintendo kan behålla den handhållna marknaden, men egna konsoler...maybe not

Det är trist för E3; kraftmätningen mellan Sony, Microsoft och Nintendo på presskonferenserna är ju en av mässans höjdpunkter.

Medlem

eeeh... Nintendo direct?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Reggie's body ain't ready yo.

Skämt åsido, trist att de inte kommer. Men jag hoppas att den nya försäljningsstatistiken har gett dem en rejäl smäll på käften så de vaknar upp. Det är dags att vakna upp igen och leverera.

Make or break~~


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Så dumt av de att inte komma.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Känslan av att sitta och titta på E3 samtidigt som resten av spelvärlden och se Nintendos älskade spelserier få nya tillskott kan inte ersättas av Nintendo Direct. Så det här va ett riktigt dåligt beslut av Nintendo.

Medlem

Fy fan va dåligt! Hade sett fram emot deras show mest, just på grund av det känns som om de har mest att bevisa.
Nintendo Direct är väl kul, men Nintendo hade nog bara mått bra att få spänna musklerna lite grann på scen mot Sony och Microsoft.

1
Skriv svar