Allt du vill veta – en teknisk djupdykning i Playstation 4

Robot
Allt du vill veta – en teknisk djupdykning i Playstation 4

Mark Cerny, systemarkitekt för Playstation 4, berättar vad den är kapabel till, ja, allt du vill veta om konsolen – eller åtminstone allt han kan berätta nu.

#knack


Inaktiv
Allt du vill veta – en teknisk djupdykning i Playstation 4

Knack ser faktiskt häftigt ut!

Medlem

- "Knack knack."
- "Vem där?"
- "Knack."

Ser ut att vara ett kul koncept, att ändra skepnad och funktion sådär. Även om det inte riktigt ser ut att utnyttja all prestanda... fast det är väl kanske lite för tidigt att säga.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Denna ska avnjutas i lugn och ro på toaletten!


signatur

Niet.

Medlem

– Den viktigaste för oss var svenskat

;D

Medlem

Fast knack filmen var väll förrenderad och inget riktigt gameplay.

Ps4 intervjun var bra, men han berättade inget riktigt konkret om prestandan. Känns väldigt likt ps3 när den kom, den skulle ju kunna simulera tusentals löv samtidigt.

Medlem

Gött att vara stenknack!


signatur

Nämen!

Inaktiv

Intressant läsning, den ger en lite insikt i hur en konsol kan driva spel som man tror att den egentligen inte borde klara av. Kort och gott, smarta byggen och inte bara klicka "köp" på de häftigaste prylarna på komplett.se.

Medlem

Det faktum att personen som ligger bakom hårdvaruarkitekturen också är en aktiv spelutvecklare borde vara en garanti för att PS4 är lätt att utveckla till och att spelskaparna får de funktioner de vill ha.

Inaktiv
Skrivet av Thunde:

Fast knack filmen var väll förrenderad och inget riktigt gameplay.

Ps4 intervjun var bra, men han berättade inget riktigt konkret om prestandan. Känns väldigt likt ps3 när den kom, den skulle ju kunna simulera tusentals löv samtidigt.

Håller med. Han teasar bara och jag fick inte något ny information. Dessutom försöker han skryta med siffror som är sämre än PCns : /

Medlem

Jag har tidigare missat faktumet att både cpu och gpu sitter på samma chip... det chippet måste ju vara enormt!

Kan tänka mig hur sjukt effektiva bussarna mellan dom måste bli när man slipper omvägen via PIC Express för att prata utan kan kommunicera direkt med varandra ... snacka om att eliminera flaskhalsar!

1
Skriv svar