På skattjakt

Redaktör
Ponny
På skattjakt

På jobbet har vi ett förråd. Det ser kanske inte ut som en "ancient tomb of hidden treasures" – men det är det. För gläntar du på locket till flyttkartongerna hittar du bra saker. Konstiga saker. Häpnadsväckande saker. Jag borde veta, eftersom det var mitt uppdrag att fylla lådorna med alltsammans för två och ett halvt år sedan (sådant en praktikant gör).

Jag minns särskilt ett spel: Game Boy Advance-versionen av #Final Fantasy VI. SNES-originalet är som alla vet (eller hur?) seriens vidunderliga höjdpunkt. Översättningen är ju däremot sådär, eh, charmigt SNES-aktig. Det bekom inte mitt 11-åriga jag, men 19 år senare vill jag naturligtvis ha den bästa översättningen. Och jag vet att den ska finnas i GBA-versionen.

De senaste dagarna har jag lyssnat på soundtracket (herregud så bra!). Det tände en låga. Så för en stund sedan begav jag mig in i skattkammaren och lyckades – döm om min förvåning – gräva fram spelet rätt snabbt. Kärlek! Förmodligen sparar jag det till sommarens utomhusspelande.

[ia=773421; large]
"A mysterious young woman, controlled by the Empire, and born with the gift of magic."

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers
På skattjakt

Folk har gått in i det där förrådet och aldrig återvänt...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk har gått in i det där förrådet och aldrig återvänt...

Är det så sanningen är bakom dom så kallade "Pappaledigheterna"?


signatur

Videomupp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk har gått in i det där förrådet och aldrig återvänt...

Är det så sanningen är bakom dom så kallade "Pappaledigheterna"?

Än så länge är det bara jag som har återvänt...


signatur
1
Skriv svar