Rykte: EA lägger ner förläggaravdelning

Robot
Rykte: EA lägger ner förläggaravdelning

Källor menar att Electronic Arts ska slute ge ut spel som inte utvecklats av egna studios.

#electronic-arts, #syndicate, #dice, #bioware, #maxis, #respawn-entertainment, #insomniac, #fuse


Inaktiv
Rykte: EA lägger ner förläggaravdelning

Vi applåderar av glädje!

Medlem

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

Medlem

Roligt är det inte men de har bara sig själva att skylla.

Inaktiv

Att dom skär ner och gör sig av med studios/partners är väl standard?

Men bra, fingrarna bort från Syndicate och Crysis då, får hoppas att en annan utgivare tar över. Eller äger dom varumärkena?

Men dom måste fått en del pengar över efter SimCity? Kan ju inte ha kostat många kronor.

Medlem
Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

Dock skulle investerare, aktieägare, "analytiker" och andra såga EA längs fotknölarna om de skulle våga sig på något sådant.

Medlem

Färre spel till deras speltjänst Origin alltså?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vi applåderar av glädje!

Jag är snarare rädd, då detta pekar på att de kommer köpa upp och våldta fler utvecklare/studios, framöver

Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

Varför ta bort DLC?
Modverktyg och DLC hade väl varit det bästa.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

Dock skulle investerare, aktieägare, "analytiker" och andra såga EA längs fotknölarna om de skulle våga sig på något sådant.

varför?

Om mod tools och frånvaro av DLC är det som krävs för att spelet ska sälja kommer väl aktieägarna och investerarna att hoppa på tåget.
Som Extimor skriver så är det kundernas förtroende som avgör hur bra en produkt säljer,sen kan aktieägaren och "analytikern" sitta o gapa hur mycket han/hon/dom vill


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv

Synd att inte dice skulle släppas fritt. Tror det hade blivit kanon!

Medlem

Lägg ner ea i stället. Låt utvecklarna få vara ifred och sluta blanda i giriga AB företag i det hela så kommer spelen bli kalas bra!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

Varför ta bort DLC?
Modverktyg och DLC hade väl varit det bästa.

Ja, precis. Mods är ju något som är extremt sällsynt på konsollsidan, hade varit dumt att sluta ge ut DLC. Men de kan sluta släppa menlösa dlc's. Ett DLC ska ha ett värde, ett par skins och en karta eller två = skit dlc.

Medlem

Först gick THQ i konkurs, är EA nästa att falla?
Inte mig emot då de tillför ytterst lite till spelvärlden, och de studios de "äger" skulle nog må mycket bättre om de slipperEA och deras galna påhitt (Dice, Bioware m.fl).

Vad är då fel med EA?
Huvudfelet är att de som bestämmer helt saknar spelintresse och inte vet något om gaming. Det enda de gör är att falla tillbaka på analyser som valfri gamer inser är felaktiga, bara för att CoD säljer bra behöver inte en CoD klon sälja bra, mer pengar ska läggas på utveckling, inte reklam, och uppföljare ska vara större och bättre, inte mindre och begränsade. Gamers måste rösta med plånboken, utgivare som EA dödar spelserier på löpande band, det bör vi inte stödja.

Skrivet av intro18:
Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

Varför ta bort DLC?
Modverktyg och DLC hade väl varit det bästa.

Det är super när de ger mervärde till ett redan fullständigt spel men EA har stympat spel under utvecklingen med DLC i åtanke. De har missbrukat meningen med DLC. Ta Battlefield 3 som exempel, deras DLC kan inte ha tagit mer resurser än hela spelproduktionen så det högre priset var helt orimligt. Speciellt när DICE inte tog betalt för kartorna i sig! Att det sedan lockades till köp med massa glittrande krimskrams är ett tydligt tecken på oskäligt pris. Som de exklusiva dogtagsen i "guld" samt "kolfiber" & att få gå före i kö. Premium. OOoooh!

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

Varför ta bort DLC?
Modverktyg och DLC hade väl varit det bästa.

Bra moddare ger dig oftast hundra gånger mer helt gratis, jämnfört med de flesta överpris DLC som EA kränger ut. Detta gör att de många gånger inte vill ge ut modverktyg.

Medlem
Skrivet av Woffen:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

Varför ta bort DLC?
Modverktyg och DLC hade väl varit det bästa.

Ja, precis. Mods är ju något som är extremt sällsynt på konsollsidan, hade varit dumt att sluta ge ut DLC. Men de kan sluta släppa menlösa dlc's. Ett DLC ska ha ett värde, ett par skins och en karta eller två = skit dlc.

Håller med till 110% att inte folk som arbetar i marknaden har fattat detta än är för mig sjukt jävla skrämmande.

Medlem
Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

DLC tycker jag inte det är något fel på sålänge priset matchar innehållet, och sålänge det inte pumpas ut.

Inaktiv

Ett framsteg för spelindustrin.

Medlem

Och jag ska sluta köpa spel som utvecklats av EA! Passar mig fint!

Medlem

Äntligen går vi mot ljusare tider!

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Extimor:

Släpp färdiga spel med modverktyg och utan DLC så ni återfår förtroendet och därmed kunderna.

DLC tycker jag inte det är något fel på sålänge priset matchar innehållet, och sålänge det inte pumpas ut.

och där har vi ett stort problem, vad någon tycker är bra tycker en annan är skräp,tråkigt..

Tillfredställer inte alla målgrupper och spelare för att gå in i spelet igen.

Medans mod kit och dlc gör att kommer där ingen bra dlc för dig, skapar någon oftast det du vill ha.

Nästan alla "game of the generation" spel speciellt i mp är mod baserade ifrån början.

Vilket bör ju slå i klockan hos spel utvecklarna men tydligen inte.

Medlem

KARMA BÍTCH!

Så nästa Crysis kommer utvecklas av en intern studio (och med all sannolikhet drivas av frostbite)?

Ish
Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vi applåderar av glädje!

Precis ad jag också kände!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Så nästa Crysis kommer utvecklas av en intern studio (och med all sannolikhet drivas av frostbite)?

Nope.
EA har bara varit utgivare, Crysis serien tillhör CryTek, inte EA.

Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av slartibartfast:

Så nästa Crysis kommer utvecklas av en intern studio (och med all sannolikhet drivas av frostbite)?

Nope.
EA har bara varit utgivare, Crysis serien tillhör CryTek, inte EA.

Heh, kanske en lärdom efter far cry

1
Skriv svar